

















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ik bedoel juist dat de instap van de CX makkelijk is in vergelijking met alle andere familiales die ik ken, de grote MPV’s en busjes nagelaten uiteraard.
Ik gebruik de CX familiale dagelijks en heb geen klachten. Achterin mag je idd niet te groot zijn, maar ik kan er met mijn 1.80 best goed zitten.
Kijk maar eens op mijn foto’s naar de instap in de 505, daar moet je lenig voor zijn.
Evan schreef:mij viel de instap bij de CX familiale wel mee eigenlijk, toegegeven, het is niet de makkelijkste. Wat me meer opviel is dat je wel klein van stuk moet zijn om überhaupt op de 2e bank te kunnen zitten. Je zit zo met je hoofd tegen ‘t dak.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
dit heeft niets met jacqueline of haar zusters te maken, maar wil ik jullie toch niet onthouden.
laatst hadden we hier een klant die zijn auto gekeurd wilde hebben. wij met het ding naar de keuring en daar werd de auto zondermeer goedgekeurd.
weliswaar met de mededeling, dat een wiellager niet helemaal jofel zou zijn.
met dit lager werd de auto goedgekeurd.
wat ik hiermee wil zeggen? mensen die een auto uit frankrijk halen, let op dat als een auto gekeurd is, dat niet al te veel wil zeggen.
er mogen overigens ook meer gaten in een auto zitten hier dan in nederland.
ik weet, dat keuringen, ook in nederland niet veel willen zeggen, maar dit vond ik toch de moeite van het melden waard.
het lijkt mij eerder een draagarmlager dan een wiellager. Met een beetje speling op je draagarm kom je in NL ook wel door de keuring. Je wagen gaat er helaas stukken minder door veren. Helemaal uit elkaar vallen zoals op de foto doet hij waarschijnlijk pas bij de demontage.
Gijs
CX Athena sable doree 1980 (lpg)
voorheen:
CX Athena gris espadon 1981 (lpg)
D Spécial 1974 (lpg)
CX 20 Pallas 1984
CX 2500 Pallas diesel 1978















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Ik heb zo’n CT wel eens bijgewoond, maar het is inderdaad niet erg indrukwekkend.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
dit lager kwam dan ook uit een ford instort. geen citroen lager, maar gewoon als voorbeeld.















Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Een Eskrot, bedoel je.
Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Frot Eskrot bedoel je!
cxfanatic schreef:Een Eskrot, bedoel je.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
ik heb eens een stoeltje tegenover zo’n ding gezet en ben eens bewust gaan kijken. er zit werkelijk geen stukje moois aan.
hier de Berlingo LPG keuring, perfect maar mijnheer de 80% begrenzer werkt niet goed - 6jaar geldig gekeurd
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
ernst23 schreef:Frot Eskrot bedoel je!
cxfanatic schreef:Een Eskrot, bedoel je.
Bij de LPG boer die mijn GS onderhanden nam, stond een kerel die z’n 82’er Escort van LPG liet voorzien…... die had ie speciaal 10 jaar op stal gezet tot ie 25 was…. Ben je dan nog helemaal serieus te nemen vraag ik me af…...
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
laat dat nu net één van de lelijkste escortjes zijn
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
omdat gisteren the beast in het café ter sprake is geweest en daarbij een wat gedateerde foto is geplaatst, zal ik hier even twee foto’s zetten.
zo ziet ze er nu uit:
en zo ziet de motor eruit:
Dat ziet er serieus uit daar onder die motorkap
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Lekker vol daarzo
Zit er nog veel werk aan voordat die weer klaar voor gebruik is?














































Totaal aantal Berichten: 43419
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Toch ff 2 vraagjes:
1. Wie is die kale vent die boven op je beast zit??
2. Hebben jullie nou nog steeds geen dak op het beunhok?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste