21 van de 40
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
   
dame blanche, jacqueline en haar zusters
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2427
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 april 2008 11:04 PM
  [ # 301 ]

Dat komt ook niet vaak voor dat zo’n stabilisatorstang breekt…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 12:46 AM
  [ # 302 ]

Nee, ik heb dat ook nog nooit eerder meegemaakt, maar Jacqueline komt van AAgarage….
Daar hebben we eigenlijk niet zo’n heel hoge pet van op. Gedurende de jaren komen we steeds meer gekke dingen tegen. Het is in ieder geval de laatste keer dat we daar iets aanschaffen.
Het lijkt erop, als we de breuk bestuderen, dat er al langere tijd een scheur in de stang heeft gezeten. Maar ja, moet je ook dat gaan controleren als je een CX koopt? Gelukkig heeft de UK nog volop bruikbare delen, ondanks haar respectabele leeftijd van nu dertig jaar.

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 27 april 2008 01:00 AM
  [ # 303 ]

Bij een nieuwe auto breekt er niets. Confused
Ik bedoel maar dat hoort er toch gewoon bij. Twisted Evil

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 april 2008 01:00 AM
  [ # 304 ]

een breuk die vanuit een scheur komt is meestal een kwestie van een vermoeiingsbreuk.


Dus er heeft of iets raars in gezeten waardoor je een spanningsconcentratie krijgt, of hij heeft het zeer zwaar voor de kiezen gehad.

Heb je een foto van het breukoppervlak?

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 01:09 AM
  [ # 305 ]

Nee EW, zal ik morgen voor je maken.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 12:17 PM
  [ # 306 ]

En zie hier:

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 april 2008 01:14 PM
  [ # 307 ]

Inderdaad een typische vermoeiingsbreuk: rechtsboven is de microscheur ontstaan, die steeds iets groter geworden is onder belasting en ook steeds opengetrokken werd en dichtgeduwd. Vandaar dat gladde oppervlak. Op een gegeven moment werd de belasting te groot voor het resterende oppervlak, gevolg: restbreuk (het ruwe deel linksonder).

Citroen!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 01:17 PM
  [ # 308 ]

Is dat dan een fout in de productie? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 april 2008 01:23 PM
  [ # 309 ]

Kan een productiefout zijn of het gevolg van een kleine beschadiging. Op de foto kan ik dat niet zien.

Citroen!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 01:29 PM
  [ # 310 ]

Ik heb deze auto als vierde, vijfde of zesde eigenaar, dus heb geen idee wat voor jeugd ze heeft gehad. Misschien wel een heel wilde.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 27 april 2008 01:31 PM
  [ # 311 ]

Frankrijk is toch een soort “Wild West” voor auto’s…. Very Happy

Citroen!

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 april 2008 02:59 PM
  [ # 312 ]

Zojuist de wielen verwisseld met Dame Blanche. Dat valt nog niet mee, als Dame Blanche met haar buik in de modder ligt, maar het is gelukt dus Jacqueline heeft in plaats van 2x Quartet 2, 1x Recam en 1x Hankook nu weer vier Michelins. Da’s toch beter.

Nu de hoogte goed afstellen aan de achterkant en dan maar eens een stukje rijden. Spannend, want ze kwam stil te staan omdat er iets met de koppeling aan de hand was. Wilde alleen met horten en stoten in z’n één rijden. Rest van de versnellingen ging goed. Het vreemde is, dat de rit vanaf het terrein naar de garage probleemloos ging op dat gebied.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 april 2008 04:12 PM
  [ # 313 ]

INderdaad: een vermoeiingsbreuk uit de boekjes!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43424
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 april 2008 04:14 PM
  [ # 314 ]
garagestmarien schreef:

Is dat dan een fout in de productie? Ik heb zoiets nog nooit meegemaakt.

Maak je niet druk; het komt vaak voor dat een CX stabi breekt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 27 april 2008 04:17 PM
  [ # 315 ]

Dan zou het weleens een ontwerpfout kunnen zijn…. (of een bewuste keuze om de stabi zo te ontwerpen dat ie kapot gaat)

Profiel  
 
 
21 van de 40
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 23 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook