


























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Het is waarschijnlijk toch gewoon de startmotor.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een nadere studie wijst toch op een gare accu. Net nieuw, maar ontkoppeld zie je het ding leeglopen.
KLIK voor nog meer foto’s van the Beast verbouwing.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Geinig die foto’s. Ik kan intens genieten van die ingenieuze klusfoto’s, zoals de handel om de achterportieren te openen: gaaf!
Graag nog meer foto’s, desnoofds oude, van the beast is altijd welkom.
garagestmarien schreef:Een nadere studie wijst toch op een gare accu. Net nieuw, maar ontkoppeld zie je het ding leeglopen.
KLIK voor nog meer foto’s van the Beast verbouwing.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
De startproblemen van de laatste weken dachten we op te lossen met een nieuwe accu, maar ook dat maakte weinig verschil.
Doorzoeken naar stroomvoorzieningen, dynamo, connectoren van startmotor en accu. Maar het bleek, dat de nieuwe accu gewoon stuk was. Omgeruild bij de winkel na nameten en starten maar.
Met andere woorden, een nieuw ding wil niet per definitie zeggen, dat dat probleem uit de weg is.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
garagestmarien schreef:
Met andere woorden, een nieuw ding wil niet per definitie zeggen, dat dat probleem uit de weg is.
Want na een dag wil ze gewoon weer niet starten. Vandaag maar eens een nieuwe poging ondernomen. De startmotor er weer onderuit om die na te kijken. Die blijkt erg aangetast. Dat zou kunnen komen door een slechte accu. De startmotor wordt weer netjes schoongemaakt en bij weer inbouwen krijgen we de snaar van de dynamo niet goed op spanning. Het blijkt gewoon, dat er een te lange snaar in zit. De dynamo staat op de uiterste stand en nog staat de snaar iets slap, want de vin van de dynamo is gewoon te draaien. Nou zou Jacqueline Jacqueline niet zijn als er ergens achterin niet een andere snaar te vinden is. Deze is iets korter en de snaar kan nu netjes strak gezet worden. Met moeite krijg je de dynamo rond.
Dit heeft dus altijd al het probleem kunnen zijn. Een accu die niet tof bijgeladen wordt, waardoor de startmotor het ook nog eens zwaar krijgt.
Bij nadere inspectie van de snaar blijkt het ook een Renault snaar te zijn.
Nog even de accu terugplaatsen nadat er een draadje is gesoldeerd van het voorgloeirelais, zodat ik weer kan zien in het dashboard wanneer ik mag starten en dan maar eens kijken of deze actie geholpen heeft.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Klinkt super
Groetjes Harry



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Na alle lovende dingen van gisteren wilden we vandaag eens naar de stad om wat sloperijen af te gaan. Halverwege de 35 kilometer zijn we toch maar weer naar huis gereden, want Jacqueline wilde alleen maar hortend en stotend rijden.
Dat kan bij een simpele platte diesel eigenlijk maar twee dingen betekenen: stroom of dieseltoevoer.
Omdat stroom het makkelijkst te meten is hebben we een testinstallatie gemaakt met een draad van de solenoid, hoe heet dat ding in het NL? elektrische pompstop?, en een massadraad naar binnen met een meter eraan. Bij de schokken en uitval onderweg, als het voltage naar 0 valt, is het dus duidelijk een stroom probleem. Deze testinstallatie en een korte rit wees dat inderdaad uit. John heeft een zoveelste relais gemonteerd en nou zou het allemaal goed moeten zijn.
De originele draad naar die pompstop is ooit al eens veranderd, maar nu is het op een correcte manier gedaan. Inmiddels heb ik, in plaats van de originele 7 (meen ik), nu 11 relais in Jacqueline hangen, zo rondom de accu.























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Leuk draadje hier! Ik heb zowat al de perikelen opgevolgd van Jacqueline en Dame blanche
Heb het net van gans in’t begin gelezen.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En nu is Jacqueline zover dat ze gewoon in de kou wil starten na gewoon één keer voorgloeien, ze hort en stoot niet meer, schakelt als een tierelier, lekt alleen wat sap, ergens, en nou laat het weer het niet toe dat wel leuk gaan toeren. De sneeuw valt al sinds 8 uur vanochtend heel gestaag.
Strooien enzo doen ze hier alleen op de echte doorgaande wegen, dus is het ook nog eens onverantwoord om zomaar een stukje te gaan rijden.
Maar, leuk dat het je amuseert.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Een foto zegt meer dan 1000 woorden.
En wanneer komt Jacqueline weer naar St Mariën?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat moet ik nog gaan uitzoeken. Volgens mij hadden we bergingsdekking naar huis, volgens de telefoniste gisteren niet.






















Totaal aantal Berichten: 3844
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Sjit zeg.. Wat is er precies met haar aan de hand?



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat weten we nog niet. Ze loopt op drie cilinders. Kan dus een injector zijn of een zuiger. Maar ze staat nog op 100 kilometer vanaf hier. Dus we moeten haar eerst op zien te halen en dan kunnen we gaan kijken.