4 van de 68
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 12 mei 2008 03:31 PM
  [ # 46 ]

mscn heeft het met elkaar te maken, klinkt allemaal als stroomprobleem.

.komma

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 mei 2008 10:57 PM
  [ # 47 ]

met een multimeter ben ik deze namiddag aan de slag gegaan.
Kheb eerst de remschakelaar opgezocht en de sporen waren ook merkbaar ;

de rode draad loopt verder naar de achterlicht sokkels. Ik kon er een testlampje op aansluiten en ja hoor, het brandde..( zonder lamp in sokkel )wat eigenlijk niet mocht. conclusie, deze plus-draad is ergens verbonden met de massa. Crying or Very sad

Toen heb ik mijn achterlicht sokkels volledig uitgemeten ( deze zijn onlangs vernieuwd..) en op mijn rechtersokkel meet ik dat mijn remlicht ergens contact maakt met de massa. Afmonteren geeft dit ;

Bij het monteren van mijn achterlicht sokkels heb ik het dus blijkbaar niet goed gedaan, de draad is bij het monteren ergens tussen geplet..isolatie beschadigd en contact met de chassis ( kortsluiting dus )

[/img]

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 mei 2008 11:00 PM
  [ # 48 ]

onderaan de remservo heb ik een zwart doosje gezien, khad er eigenlijk een fotootje van moeten trekken. Heeft iemand een idee wat het is ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 13 mei 2008 12:14 AM
  [ # 49 ]

contact / sensor voor controlelampje van de hydrauliekdruk in je dashboard.  Vierkant kastje met ronde boven/onder kant bedoel je denk ik.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 mei 2008 02:24 AM
  [ # 50 ]
gjvdh schreef:

contact / sensor voor controlelampje van de hydrauliekdruk in je dashboard.  Vierkant kastje met ronde boven/onder kant bedoel je denk ik.

Yep inderdaad, thanks.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 mei 2008 04:23 PM
  [ # 51 ]

Nu de kortsluiting opgehelderd is, zit ik nog steeds met het afslaan van de motor bij het optrekken in de file.

De wagen veert nu heel anders met de nieuwe deelbare bollen
Bij remmen, valt nu mijn gat op de grond en de pomp corrigeert onmiddelijk
binnen de 3sec. Doch is dit verveveld na een tijdje Dit had ik niet met de gelaste bollen. Vanwaar komt dit dan ?
Ik heb begrepen dat bij het remmen, de druk uit de achtervering wordt gebruikt bij het remmen, maar dat er niets overblijft voor de achtervering.. is dit normaal?
Mijn voorraadbol en remaccu is bij zoverre ik weet, goed.
( mijn voorraadbol frequentie tik is hetzelfde en mijn remaccu levert nog druk met motor uit )

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25361
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 13 mei 2008 06:18 PM
  [ # 52 ]

Waarschijnlijk moet je je achter remmen stellen! Te veel LHM nodig om schoenen te bewegen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 mei 2008 07:22 PM
  [ # 53 ]
bogaard77 schreef:

Waarschijnlijk moet je je achter remmen stellen! Te veel LHM nodig om schoenen te bewegen.

Thanks bogaard!

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
jantje1948
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9849
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 13 mei 2008 09:46 PM
  [ # 54 ]
Mr. Smith schreef:

Nu de kortsluiting opgehelderd is, zit ik nog steeds met het afslaan van de motor bij het optrekken in de file.

De wagen veert nu heel anders met de nieuwe deelbare bollen
Bij remmen, valt nu mijn gat op de grond en de pomp corrigeert onmiddelijk
binnen de 3sec. Doch is dit verveveld na een tijdje Dit had ik niet met de gelaste bollen. Vanwaar komt dit dan ?
Ik heb begrepen dat bij het remmen, de druk uit de achtervering wordt gebruikt bij het remmen, maar dat er niets overblijft voor de achtervering.. is dit normaal?
Mijn voorraadbol en remaccu is bij zoverre ik weet, goed.
( mijn voorraadbol frequentie tik is hetzelfde en mijn remaccu levert nog druk met motor uit )

Nee, dat is niet zo. Bij de DS krijgen de voor- en achterremmen druk uit dezelfde bron. Alleen wordt in de remservo de verdeling tussen voor en achter bepaald door de druk in de achtervering.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 05 juni 2008 03:04 PM
  [ # 55 ]

Mijn volgende job dus ; remmen stellen en bobijn veranderen.
Na de zomer ga ik terug de motorruimte in. Ik heb een nieuw stuurhuis van citrotech kunnen bemachtigen en dat betekent dat mijn gemonteerde stuurhuis overbodig wordt. Ze stuurt goed, de rubbers zijn goed en niet gescheurd,geen of weinig interne lekkage, enkel zweten van het rondsel.
Als iemand zich geroepen voelt voor dit stuurhuis, stuur me gerust een pb!
Ze is nog gemonteerd in de wagen, kan er eventueel foto’s van trekken en testen is no problem.
Mijn to do list na de zomer :
- stuurhuis vervangen en meteen goed zetten ( ze staat lelijk op 6h in rechtuistand )
- meteen remklauwen reviseren
- nieuwe remschijven monteren ( kweet niet of ik hier goed aan doet, de schijven moeten gemeten worden voor uitslag en heb geen apparatuur voor!)
-  treiterslang vervangen
- ontkoppelingscilinder vervangen
- handremblokken vervangen + afstellen
- ophangrubbers bak vervangen
- motorsteunen vervangen
- starter vervangen

Dat is heel wat, en zo kun je bezig blijven. Ik twijfel eventueel om de koppeling ineens mee te doen.
Een waterlek tussen waterpomphuis en kop moet ook verholpen worden.
Zijn er nog zaken die best kunnen gedaan worden bij zulke werkzaamheden ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 14 augustus 2008 04:15 AM
  [ # 56 ]

Here I go ;

Morgen bak eraf en pics pics pics Laughing

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 15 augustus 2008 02:21 PM
  [ # 57 ]



Gisteren nog enkele uren goed kunnen doorwerken, dit kwam ik allemaal tegen ;
- kapotte motorsteunen, hiervan had ik an een vermoeden
- vettigheid achter de remklauwen ; ik weet niet van waar dit komt
- vettigheid in de bak

Ik weet niet van waar al die vettigheid komt, ik vermoed een deel via de lager van de nokkenas.

Weet er iemand wat er allemaal vervangen moet worden van lagers,keeringen, afdihctingsrubbers in zo’n karwei ?


Nieuwe motorsteunen staan er al terug op. L moet komen op 91mm ( met belasting )

Hoe kritisch is die 91mm ? Hoe ver zakt de steun in als de motor erop rust?
Is het mogelijk de motorsteun zo te regelen met aantal millimeters meer ( hoeveel is de vraag ) zodat als de motor erop rust, je ongeveer uitkomt op 91mm ?

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 06 september 2008 03:15 PM
  [ # 58 ]

Dit haal ik uit elkaar. Zit er normaal geen O ring in ? Ik heb een revisiet ( veer + O ring ) maar weet niet waar de O ring moet.
Thanks

Mr. Smith

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 september 2008 09:26 PM
  [ # 59 ]

Kijk eens op

http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/D Parts ‘72-76/648-1+2.pdf (link ff zelf compleet maken s.v.p)

, op de pagina’s “57 of 817” en “60 of 817”. Vanaf modeljaar 1973 wordt de afdichting niet meer gebruikt, zo te zien…

Citroen!

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 16 september 2008 01:22 AM
  [ # 60 ]
DriverD schreef:

Kijk eens op

http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/D Parts ‘72-76/648-1+2.pdf (link ff zelf compleet maken s.v.p)

, op de pagina’s “57 of 817” en “60 of 817”. Vanaf modeljaar 1973 wordt de afdichting niet meer gebruikt, zo te zien…

Thx DriverD!

Inmiddels schiet de opbouw aardig op.
Hier een voorbeeld van de uitlijntool voor stuurhuis, werkje voor volgend weekend.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
 
4 van de 68
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook