6 van de 68
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
De DS van Mr. Smith : To charge or not to charge ?
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 oktober 2008 12:37 AM
  [ # 76 ]

Netjes!

Citroen!

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 06 oktober 2008 01:49 AM
  [ # 77 ]

Ziet er goed uit! Cool dat je zelf dat gereedschap hebt nagemaakt. Cool
Wat laat je trouwens op die foto twee berichtjes terug zien? Zie ik daar nu zwarte componenten (voor rode systeem)??

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 09 oktober 2008 03:57 PM
  [ # 78 ]
ted.kampen schreef:

Ziet er goed uit! Cool dat je zelf dat gereedschap hebt nagemaakt. Cool
Wat laat je trouwens op die foto twee berichtjes terug zien? Zie ik daar nu zwarte componenten (voor rode systeem)??

Thanks.
Foto 2 berichtjes terug, is een foto van citroen vanderlaan met een CX HD pomp met poeilie voor hydraulique.. Ik heb mijn pomp nog steeds niet Crying or Very sad
Heb nu mijn voorbumper losgemaakt en controleer de bouten op roest.
2 bouten zijn afgeknapt. Dat wordt dus uitboren.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 12 oktober 2008 02:04 PM
  [ # 79 ]

Goedemorgen Chevroneurs Laughing

Weet iemand de RAL kleur van dat rood/bruin dat gebruikt wordt onder de motorkap ? Het is de kleur waarmee de wielkast beschermkappen meegedaan wordt, alsook de steun op de bak enz.. ?

Vanvond volgen wa meer pics..

Thanks

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 13 oktober 2008 12:20 AM
  [ # 80 ]

Zoals beloofd, nog enkele pics ;

Voorsnep goed ontvet,lichtjes geschuurd, gelakt en in wax gezet :

lekker fris onder de motorkap ;

Bumper ontleed, alle vijzen vervangen naar M5 RVS en delen gelakt ;

Inspectie kriksteun, ophanging en hydraulique.
Alles ziet er netjes uit gehalve eindloop rubbers. Weet iemand hoe je dit best aan pakt ? ;

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 14 oktober 2008 12:36 AM
  [ # 81 ]

Tip : De RAL kleur voor het rode/bruin kleur in de motorruimte en wielkasten die het dichtst benaderd wordt : RAL 8017

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 30 oktober 2008 04:39 PM
  [ # 82 ]

We zijn inmiddels een paar weken verder.
Bij de montage van mijn stuurhuis, kwam mijn stuurhuis rondsel rubber tegen mijn batterij steun als ik aan het stuur draaide.. Crying or Very sad
Rubber gescheurd en heb hem moeten vervangen. Ik heb dan maar mijn batterij steun een beetje hoger moeten monteren, vreemd.. Confused

Mijn CX pomp is gemonteerd! ;

het is me nog niet gelukt om deze te monteren zoals foto in enkele berichten terug. Ik heb dan ook gekozen voor een poelie met 3 snaren.
Overbodig volgens sommige maar hier ist van ; like it or love it Laughing

Tesamen met nieuwe voorraadbol en hogedrukregelaar, is dit een wereld van verschil. Ze pompt nauwelijks bij, gemiddeld zo’n 2min30 in gewoon rijstand zonder verbruikers aan te spreken. En als ze bijpompt, duurt het telkens bijna 30seconden. Stuurbekrachtiging is dan ook goed aanwezig stilstand. Ze blijft lang hoog, en na een week brandt zelf mijn LHM lamp nog niet..Teken dat er nog genoeg druk is, en dat zie je ook na een week ff terug starten ; ze wipt omhoog!
Rijd en rem test zal dit weekend gebeuren.
Ik kan iedereen een goede raad geven ; laat je hogedrukregelaar testen!
En pak je lekkages aan.

Ik probeer nu mijn koppelingsspeling te regelen volgens WPHB en da lukt me niet zo goed. Ik steek mijn meenemer ( starter handle ) in de bak en draai de bout ‘los’. Volgens de WPHB zou de meenemer stilletjes mee draaien en je kunt het nog met de hand vasthouden. Dan de bout terug 2 toeren indraaien. Bij mij gebeurt er hele tijd niets en dan opeens draait ie mee krijg mijn handle niet meer in de bak. Is dit normaal ? Wat doe ik verkeerd ?

Thanks

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 30 oktober 2008 10:48 PM
  [ # 83 ]

Wat heb je allemaal moeten doen om de enkelschijfspoelie van de CX pomp te vervangen door de 3-schijfspoelie?

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 30 oktober 2008 11:49 PM
  [ # 84 ]
Mr. Smith schreef:

We zijn inmiddels een paar weken verder.
Bij de montage van mijn stuurhuis, kwam mijn stuurhuis rondsel rubber tegen mijn batterij steun als ik aan het stuur draaide.. Crying or Very sad
Rubber gescheurd en heb hem moeten vervangen. Ik heb dan maar mijn batterij steun een beetje hoger moeten monteren, vreemd.. Confused

Niet fijn…
Weet je zeker dat je de zijdelingse afstelling in orde hebt?

Ziet er allemaal netjes uit op de plaatjes Cool

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 31 oktober 2008 01:41 AM
  [ # 85 ]
GW-tje schreef:

Wat heb je allemaal moeten doen om de enkelschijfspoelie van de CX pomp te vervangen door de 3-schijfspoelie?

Dat weet ik niet, dat heeft Van der laan voor mekaar gekregen.
Ik denk dat er een gat getapt is in de as met schroefdraad.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 31 oktober 2008 01:45 AM
  [ # 86 ]
gjvdh schreef:
Mr. Smith schreef:

We zijn inmiddels een paar weken verder.
Bij de montage van mijn stuurhuis, kwam mijn stuurhuis rondsel rubber tegen mijn batterij steun als ik aan het stuur draaide.. Crying or Very sad
Rubber gescheurd en heb hem moeten vervangen. Ik heb dan maar mijn batterij steun een beetje hoger moeten monteren, vreemd.. Confused

Niet fijn…
Weet je zeker dat je de zijdelingse afstelling in orde hebt?

Ziet er allemaal netjes uit op de plaatjes Cool

Idd, ik heb de zijdelingse afstelling nog gecheckt en de uitlijntool. Was allebei correct.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 31 oktober 2008 01:46 PM
  [ # 87 ]
Mr. Smith schreef:
gjvdh schreef:
Mr. Smith schreef:

We zijn inmiddels een paar weken verder.
Bij de montage van mijn stuurhuis, kwam mijn stuurhuis rondsel rubber tegen mijn batterij steun als ik aan het stuur draaide.. Crying or Very sad
Rubber gescheurd en heb hem moeten vervangen. Ik heb dan maar mijn batterij steun een beetje hoger moeten monteren, vreemd.. Confused

Niet fijn…
Weet je zeker dat je de zijdelingse afstelling in orde hebt?

Ziet er allemaal netjes uit op de plaatjes Cool

Idd, ik heb de zijdelingse afstelling nog gecheckt en de uitlijntool. Was allebei correct.

De uitlijntool die op het franse forum staat moet je even nakijken. Ook moet je uitkijken WAAROP je de tool zet. Je kun het nakijken door de straal te meten van de punten waarop je de tool zet. De straal (diameter delen door 2) plus de lengte van de “meetstokjes” moeten dezelfde lengte zijn. Ik vermoed dat het stuurhuis te ver naar boven gericht staat.

Het klopt niet dat je de hoogte van de accubak zou moeten veranderen.

Profiel  
 
Mr. Smith
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1182
Geregistreerd: 21-12-2005

Gepost: 01 november 2008 02:18 AM
  [ # 88 ]
gjvdh schreef:
Mr. Smith schreef:
gjvdh schreef:
Mr. Smith schreef:

We zijn inmiddels een paar weken verder.
Bij de montage van mijn stuurhuis, kwam mijn stuurhuis rondsel rubber tegen mijn batterij steun als ik aan het stuur draaide.. Crying or Very sad
Rubber gescheurd en heb hem moeten vervangen. Ik heb dan maar mijn batterij steun een beetje hoger moeten monteren, vreemd.. Confused

Niet fijn…
Weet je zeker dat je de zijdelingse afstelling in orde hebt?

Ziet er allemaal netjes uit op de plaatjes Cool

Idd, ik heb de zijdelingse afstelling nog gecheckt en de uitlijntool. Was allebei correct.

De uitlijntool die op het franse forum staat moet je even nakijken. Ook moet je uitkijken WAAROP je de tool zet. Je kun het nakijken door de straal te meten van de punten waarop je de tool zet. De straal (diameter delen door 2) plus de lengte van de “meetstokjes” moeten dezelfde lengte zijn. Ik vermoed dat het stuurhuis te ver naar boven gericht staat.

Het klopt niet dat je de hoogte van de accubak zou moeten veranderen.

tja, ik vind het ook vreemd van die accubak.
Ik ga dit morgen terug bekijken.

La Bombe Qui Tue : Noblesse oblige

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 01 november 2008 08:21 PM
  [ # 89 ]

Als stuurhuis niet goed uitgelijnd is dan stuurt ie toch ook niet lekker? Dat had je toch al geprobeerd?
Heb je accubak wel goed gemonteerd?
Anders gewoon op de conventionele manier met een rolmaatje meten.

Ziet er trouwens verder heel gelikt uit!

Profiel  
 
gjvdh
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 12-05-2006

- ID/DS DS 20 Pallas BVH
Gepost: 02 november 2008 11:28 AM
  [ # 90 ]
ted.kampen schreef:

Als stuurhuis niet goed uitgelijnd is dan stuurt ie toch ook niet lekker? Dat had je toch al geprobeerd?
Heb je accubak wel goed gemonteerd?
Anders gewoon op de conventionele manier met een rolmaatje meten.

Ziet er trouwens verder heel gelikt uit!

Eeh, hoe wil je met een rolmaatje de kanteling van het stuurhuis meten? DriverD had een manier om de kanteling te bepalen zonder tool, ik meen door het stuur te draaien met de banden van de grond en het stuurhuis iets gelost. Stuurhuis ging dan vanzelf op de juiste plek zitten. Ik kan het niet mee terug vinden.

Op het foto’tje zie ik volgens mij dat het pootje dat op de stuurbuis hoort op de ring van de nulstand (appeltje) rust. Lijkt me niet de bedoeling. Op het Franse forum meen ik me te herinneren dat er stond dat hij de maten niet zeker wist.

ik leg altijd een bougiedop onder het stangetje van het appeltje, om de meting niet in de weg te zitten.

Profiel  
 
 
6 van de 68
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook