29 van de 34
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 09 maart 2012 12:04 AM
  [ # 421 ]
EW schreef:

bloemkool aan de rand van de cilinderkop denk ik…

Bleek dus aan de buitenkant te zitten van het motorblok, precies bij de pakking…

 

 

Sinds gisteren rij ik weer met de Xsaar, en heet dat het wordt als ik de verwarming effe aanzet…
Erg fijn dat het weer heet wordt, alleen dat zou ook prettig zijn geweest bij de strenge vorst periode.. Laughing

Ook de pakking is vervangen, voor de rest was alles nog goed, geen kromme kop… Dus ik heb geluk gehad?
Nou hoorde ik dat bij deze type motorblok vaker de pakking kapot gaat? Klopt dat?


En nu richting de 1’70.000 duizend en verder….

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 09 maart 2012 09:09 AM
  [ # 422 ]
GWHENDRIKS2 schreef:
EW schreef:

bloemkool aan de rand van de cilinderkop denk ik…

Bleek dus aan de buitenkant te zitten van het motorblok, precies bij de pakking…

 

 

Sinds gisteren rij ik weer met de Xsaar, en heet dat het wordt als ik de verwarming effe aanzet…
Erg fijn dat het weer heet wordt, alleen dat zou ook prettig zijn geweest bij de strenge vorst periode.. Laughing

Ook de pakking is vervangen, voor de rest was alles nog goed, geen kromme kop… Dus ik heb geluk gehad?
Nou hoorde ik dat bij deze type motorblok vaker de pakking kapot gaat? Klopt dat?


En nu richting de 1’70.000 duizend en verder….


In ieder geval weer met goede resultaten opgelost zo.
Koppakking stuk komt overal wel een keer voor.
Of dit blok er gevoeliger voor is weet ik niet.

Stuiter maar lekker verder weer, vergeet je petje niet Wink

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 10 maart 2012 08:25 AM
  [ # 423 ]

ik denk dat ik weet wat je bedoeld, mijn beide xsaras hadden dat, als je voor de motor staat is het rechts in de hoek vooraan toch? Als ik snel ging rijden lekte daar ook langs soms een klein beetje kvs, heb nooit die koppaking vervangen, wel een product in de kvs om kleine lekken te dichten, ik ben nu al 4jaar verder, heb er zelf al 100000km mee en was redelijk in het begin toen ik hem kochte dat ik het opmerkte, het is in ieder geval opgelost met dat product Smile

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 maart 2012 08:21 PM
  [ # 424 ]

De afgelopen maanden erg weinig tijd gehad om de Xsaar te wassen….

Vandaag had ik even de tijd genomen om de Xsaar te wassen, en wat irritante stickers eraf te halen:



Ik stoorde me er zo aan, dat ik even met de föhn eraf gehaalt hebt..


Oogt toch véél beter…


Ook het interieur als de buitenkant eens goed gewassen:


Binnenkort eens de zomerbanden ophalen en eronder zetten, en eens informeren hoeduur de spuitkosten zijn van mijn buitenspiegels. De laklag is erg dof en beschadigd. Een puntje wat me gaat irriteren merk ik Laughing !

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 maart 2012 08:24 PM
  [ # 425 ]

Oja we zijn de 1’70,000 gepaseerd:

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 04 mei 2012 11:43 PM
  [ # 426 ]

En bij de 1’73.000 is de Xsaar weggezet in de stalling…. (exact de stand waarmee ik de Digit uit de stalling haalde na 10jaar!)

Sinds vandaag is dit de andere zomerauto! Dus is de Xsaar weggezet, als reserveauto of pekelbak…

Nu maar hopen dat ze als pekelbak uit de stalling komt…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 mei 2012 11:13 PM
  [ # 427 ]

Zoal mijn topic aan geeft, kan 14inch velgen van een Saxo (Bj na 2000) op de Xsaar?  En mijn 15inch velgen op een 307 SW?

 


Ik denk dat dat wel gaat, maar toch voor de zekerheid stel ik deze vraag..

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 31 mei 2012 11:27 PM
  [ # 428 ]

Kwa steek zal het best kunnen, da’s allemaal hetzelfde.
Maar een Ph II zal wrs geen 14” aan kunnen ivm te grote remschijven.
Dat heeft Daan (2D) laatst ook al eens gevraagd en bevestigd.

Of op zijn beurt een 307 de 15” kan hebben, dat waarschijnlijk wel.
Maar mogelijk speelt daar de ET een rol (je hebt wrs ET24), maar een 307 heeft ET28 meen ik.
Vaak zit daar ook wat breders op dan 195/55/15, zoals 205/55/15 (standaardmaat is daar 195/65/15).

Is proberen geen optie?
het kan zomaar meevallen…..

maar ga je nu in de breedte van het PSA assortiment een heel dierenpark aanleggen?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 31 mei 2012 11:32 PM
  [ # 429 ]

Nee, een kameraad van me heeft een 307 SW gekocht en zoekt 15inch velgen voor de winterbanden.. En hij heeft nog 14inch van zijn Saxo nog liggen..

Het idee is dat we ruilen, aangezien ik de 15inch nu als stallingsbanden gebruik..

Maar goed de 15inch gaat dus niet passen op de Xsaar..

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 01 juni 2012 08:20 AM
  [ # 430 ]

Volgens mij passen 14” velgen wel op een Xsara, ik heb al diverse Xara’s type 2 zien rijden met 14” winterbanden.
Het ziet er alleen niet uit Laughing

Die grotere remmen zitten denk ik alleen op de VTS en Exclusive die Daan had.

Anders pas je toch gewoon even?

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 01 juni 2012 08:32 AM
  [ # 431 ]

dat zeg ik.. gewoon passen.

Zou dat met een VTR en VTS niet hetzelfde zijn dan kwa remmen?
Nu zijn de details van die bakken me niet zo duidelijk, dat terzijde.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7702
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 juni 2012 07:13 PM
  [ # 432 ]

14 inch past wél op een Xsara die voorzien is van schijfjes in 266 millimeter. In de praktijk betekent het dat alleen tweeliter benzine-versies en de HDi 110 15 inch moeten hebben (want 283 mm).

ET van een Xsara is 15-18 dus dat gaat misschien een beetje naar buiten steken op een 307 met ET 25-28..

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 01 juni 2012 07:27 PM
  [ # 433 ]

Top, we gaan eens wisselen binnenkort..

Bedankt voor de info..

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 01 juni 2012 09:00 PM
  [ # 434 ]

ET = 24…..
Tenminste bij mij, origineel en dat wat ik van anderen in handen heb gehad.

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7702
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 01 juni 2012 09:20 PM
  [ # 435 ]

Hier geven ze ET18 aan (tenminste, ik veronderstel dat 4-18 het aantal gaten en ET is, want een C5III is 5-32).

Heb natuurlijk niet de moeite genomen om ooit op te letten wat er in een velg staat en al helemaal geen zin deze nu even los te bouten Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
29 van de 34
« Eerste  < Vorige 27 28 29 30 31 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook