30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Xsara coupé VTR 1.6 16V:  Einde van een geweldige reis!
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 02 juni 2012 01:00 AM
  [ # 436 ]

Bij 14 inch Xsara I is de ET waarde 24 en bij 15 inch Xsara II is de ET waarde 18.

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 02 juni 2012 08:25 AM
  [ # 437 ]

Helder. Overigens past 15” met ET27 ook gewoon op mijn break.
Case closed.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 juni 2012 05:41 PM
  [ # 438 ]

Zo na bijna 2maanden de Xsaar eens opgehaalt en effe naar huis genomen..

Nou eerder gestuiterd, dju als eenmaal Hydraulisch gewend bent is de Xsaar ‘wél héél héél stuiterig… hmz

Maar goed:


Hoezo crisis!  Laughing

 

Doel van vandaag is even de 14inch van een Saxo eronder te zetten:

 

Nu is ze helemaal laag, maar ze passen de 14inch, de remklauw voor heeft net voldoende ruimte..


Daarna mooi terug de stalling in, ze is nog erg gretig op het gas en de luchtfilter is lekker aanwezig met gas geven.. Cool  (petjes syndroom)

Maar goed, nu nog eens de zomerbanden inruilen voor winterbanden en hopen dat ik de Xsaar voorlopig niet nodig heb..


(Om Heel eerlijk te zijn, bevallen mijn V6 en de karakterbak zo goed. Dat ik de Xsaar niet mis.. Rolling Eyes Nouja alleen de muziekinstallatie mis ik in de V6.. )

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 juni 2012 05:41 PM
  [ # 439 ]

Zo na bijna 2maanden de Xsaar eens opgehaalt en effe naar huis genomen..

Nou eerder gestuiterd, dju als eenmaal Hydraulisch gewend bent is de Xsaar ‘wél héél héél stuiterig… hmz

Maar goed:


Hoezo crisis!  Laughing

 

Doel van vandaag is even de 14inch van een Saxo eronder te zetten:

 

Nu is ze helemaal laag, maar ze passen de 14inch, de remklauw voor heeft net voldoende ruimte..


Daarna mooi terug de stalling in, ze is nog erg gretig op het gas en de luchtfilter is lekker aanwezig met gas geven.. Cool  (petjes syndroom)

Maar goed, nu nog eens de zomerbanden inruilen voor winterbanden en hopen dat ik de Xsaar voorlopig niet nodig heb..


(Om Heel eerlijk te zijn, bevallen mijn V6 en de karakterbak zo goed. Dat ik de Xsaar niet mis.. Rolling Eyes Nouja alleen de muziekinstallatie van de Xsaar mis ik in de V6.. )

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 november 2012 07:57 PM
  [ # 440 ]

From the dust resurrected. The Xsaar!



Na bijna 6maanden te verstoffen is de Xsaar on the road again! Met:


-Een nieuwe Apk

Nieuwe remslangen voor (ouwe uitgedroogd)
Remblokken achter nieuw (versleten)
2 nieuwe knipperlichten


-GoodYear 4season banden

http://www.anwb.nl/binaries/pdf/auto/tests/bandentest/winterbandentest-2011/wb11_as175_1.pdf

(Was er niet op uit voor 4seasonband, maar het liep net effe anders..)


Laat de winter maar komen…. Mr. Green

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 03 november 2012 08:00 PM
  [ # 441 ]

Mooi werk Wink

Laat me raden, de Xsaar stuitert en is traaaag… Laughing

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 november 2012 08:00 PM
  [ # 442 ]

Tsss, helder licht en je mistlampen aan….

Gefeliciteerd!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 november 2012 08:04 PM
  [ # 443 ]
Arjan Verkade schreef:

Mooi werk Wink

Laat me raden, de Xsaar stuitert en is traaaag… Laughing


Yep…..

Volgende weekend gaat de V6 de stalling in, wellicht dat ik aankomende week de verleiding niet kan weerstaan.. nonsense

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 03 november 2012 08:04 PM
  [ # 444 ]
EW schreef:

Tsss, helder licht en je mistlampen aan….

Gefeliciteerd!

Petjes style jonguh…  Laughing

 

Dankje Ew…

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 november 2012 12:01 AM
  [ # 445 ]

Zo, kan nu al zeggen dat de verlichting véél beter is als de V6..
Snap niet dat een Xm slechte verlichting heeft. Vooral voor het prijskaartje van toen…

En, wat heb ik het gemist mijn audio installatie in de Xsaar.. Muziek klinkt   beter in de Xsaar dan in de V6.. Laughing

Maar de wegligging is stuiterstuiter niveau… hmz Maar goed het voelt vertrouwd aan (vanmorgen nog gemerkt dat ze nog best een sprintje kan maken vanaf de stoplichten), en rij ik liever met de Xsaar in het winter weer dan de V6 of de karakterbak..

Kortom we gaan overwinteren met de Xsaar.. Laughing


In het voorjaar maar eens een rijtest doen met me wagenpark, lijk me wel een leuke verhaal om te plaatsen in mijn topic(s)... Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 08 december 2012 09:06 PM
  [ # 446 ]

jaloers op haar oudere zusters? Wie zal het zeggen?

In iederergeval is ze sinds ze weer buiten mag spelen. Komt ze steeds mokkend op gang….

Dit resulteerde dat ze al 2x op 3 cilinders liep..  hmz
Handig als je geen bekeuring wilt op de 80 kilometerzone.. Want harder wilt ze echt niet op 3cilinders….

Gelukkig was de diagnose door de garage bekend: De bobine is de oorzaak van het slecht lopen en moeilijk starten bij wisselende temperaturen..

Na de laaste keer op 3cilinders gelopen te hebben, op het moment dat ik effe onderdelen wou halen voor de V6 en de karakterbak.. Was de hint wel duidelijk, ze moest even wat aandacht, krijgen…. huh


Donderdagavond kon ik de brug weer lenen, nadat ik de nodige materialen verzameld had…
Naast een nieuwe bobine ook maar eens een grote onderhoud geven aan de Xsaar…

 

Als eerste klus de bobine vervangen door deze nieuwe:

 

Op zich is dit een klusje van niks. De afdekkap losschroeven, 2 slangen losklikken (doormiddel van de gele ring in te drukken).

De ouwe bobine zit met bouten vast. en met een stekker. Deze stekker zit met een ijzeren borgklem vast, dus even kijken hoe je dit los klikt..

 

De ijzeren borgklem.


Nu ik toch bezig was gelijk de bougies verwisseld. Ik schok wel van de staat van de ouwe bougies…
Of is dit normaal?


Over schrikken gesproken:


Ja, die was zeker toe aan vervanging!

 


Ook de olie maar vervest:


......en klaar?

 

 

NEE, als je goed ziet lag er op dat moment een stukje karton onder de Xsaar… De carterplug was lek!!!
ARGHHHHHHHHHHHHHhhhhhhhhhhhhhhh….

Wel, tijdens het losdraaien van de carterplug nam ik een stukje draadeinde mee.. Hierdoor kon ik de carterplug niet meer aandraaien.. Maarja wat nu! aan gezien dat het alleen maar drupte toch maar vol gegooid en maar gaan rijden naar huis toe…...... very mad (heb ik dat!!!)


Volgende dag maar de ‘echte garage’ bezocht om het te verhelpen:



De oplossing was eigenlijk simpel, een grotere gat maken met een tapeinde en dan een grotere plug erin draaien..

Het gebeurt wel eens, dat de draadeinde kapot gaat als men de carterplug losdraaid (door de olie vervanging, door de jaren heen slijt de draadeinde) aldus de garage..
Dit gebeurd bij een aluminium carterpan (Dat heeft de Xsaar) eerder dan stalen carterpan als ik het goed begrijp?

 

Dus tja een beetje pech dus…

Ook hebben ze laten zien hoe je een inzetoliefilter vervangt, deze had ik laten zitten omdat ik echt niet wist hoe je deze vervangt.. Enn nu wel dus..

 

Al met al de Xsaar heeft haar aandacht gekregen, wat dus resulteerde dat ze zonder mokken aansloeg bij -4..
dance

 

Alleen nu nog een bezoekje aan de wasstraat .. Ze is eerder noir de boue grise van kleur dan Gris
Gryline…..

Maar goed we stuiteren weer door de winterese omstandigheden… Mr. Green

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 08 december 2012 09:54 PM
  [ # 447 ]

Aluminium is veel zachter dan staal, dus dan is de kans op zoiets idd groter bij aluminium. De bougies zien er niet abnormaal uit qua kleur. Lijken me wel al oud iig. Maar niet echt iets om van te schrikken.

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 08 december 2012 09:55 PM
  [ # 448 ]

Om te vergelijken.

Mijn bougies.

Mijn interieurfilter na 20k.

Die van jouw komt er dus echt nog schoon uit Wink
Goed wellicht is de lucht bij jouw in de buurt wat schoner.

Je kan in elk geval de winter weer door Smile

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5446
Geregistreerd: 01-07-2007

- 2CV 6 Charleston
Gepost: 06 februari 2013 08:16 PM
  [ # 449 ]

Tja, aan een klik, dat is alles wat men hoort als we de Xsaar willen starten..

Startmotor kapot?

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7701
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 06 februari 2013 08:58 PM
  [ # 450 ]

Accu goed? Lichten branden wel enzo? Geen lampjes van de antidiefstalbeveiliging?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
30 van de 34
« Eerste  < Vorige 28 29 30 31 32 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook