8 van de 33
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 01 februari 2008 11:18 AM
  [ # 106 ]

Ha, kunnen we ervaringen uitwisselen. Kleppen stellen is al recent gebeurd, maar ik kan nog verdelerkap, rotor en kabels vernieuwen en de ontstekingsafstelling controleren. Soms bv als je van 1 naar 2 gaat, valt de motor met een ‘klap’ in als je weer gas geeft, maar meestal gaat het ook juist weer erg soepel, eigenlijk beter dan op benzine. Ik wijt het nu even aan het ‘inregelen’ van het systeem.

Ik moet bekennen dat ik nog nooit 170 heb gereden (edit: met deze auto) en zelden de 5000 toeren aantik.  Surprisedops:  Kan me voorstellen dat de gastoevoer dan niet voldoet?

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 02 februari 2008 06:19 PM
  [ # 107 ]

Vandaag bij de DS club Surprisedops: het CV probleem ontrafeld. Op mijn CX zit inderdaad in het bestuurdersportier een sensor met drie draadjes: massa, en twee draadjes die de andere portieren respectievelijk op slot en open maken als je ze met massa verbindt. Wat blijkt nou, na een hoop gepieker: de sensor is niet meer 100%. Wellicht door vocht of zo wordt de verbinding niet meer volledig verbroken, of ontstaat er condensatorwerking. Hoe dan ook komt het erop neer dat zowel de ‘open’ als ‘dicht’ functie tegelijk geactiveerd worden waardoor de module niet meer weet wat-ie moet. Helaas is de sensor niet open te maken, dus heb de stekker er maar uit getrokken…  Sad  Wie weet kom ik nog eens een goeie andere tegen.

Het volgende probleem diende zich meteen aan: uitlaat wordt steeds lekker en begint nu echt flink te brommen. Klopt het dat een nieuwe uitlaat moeilijk te krijgen is?  Voor zover ik kan zien is vooral de middendemper lek.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 02 februari 2008 06:29 PM
  [ # 108 ]

Op de Bosalsite kom je de hele CX al niet meer tegen en bij Walker hebben ze eigenlijk alleen nog de achterdempers. Het gaat moeilijk worden, maar volgens mij (nog) niet onmogelijk.

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 03 februari 2008 01:15 AM
  [ # 109 ]

Ik zal volgende week nog eens aan Gert de Jong vragen welk merk hij er van de week bij mij onder heeft gezet. Het is me even ontschoten, het enige wat ik nog weet is dat het een merk van matige kwaliteit is (zo omschreef Gert het tenminste).

Ik om erop terug.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 februari 2008 04:59 PM
  [ # 110 ]

Zo, er zit weer een nieuwe middendemper + pijp onder, ook door Gert de Jong gedaan.

Gek genoeg lijkt nu de gaskabel weer ‘langer’ te zijn geworden, dus het eerste stukje doet het gaspedaal niets. Na het gas inbouwen leek hij te kort (kwam niet terug tot stationair bij hete motor), dus heb ik hem wat losser gesteld. Morgen maar weer wat strakker zetten…

Zou het kunnen dat bij de gasinbouw de kabel verkeerd is komen te zitten en dat hij nu weer juist is komen te liggen (misschien gedaan door Gert)? Hopelijk is het geen voorbode van een kabelbreuk.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 februari 2008 05:38 PM
  [ # 111 ]

Welk merk demper is het nou geworden dan?

Profiel  
 
jaco
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6152
Geregistreerd: 09-08-2004

Gepost: 07 februari 2008 05:42 PM
  [ # 112 ]

Ik heb nog niet geïnformeerd bij Gert naar het merk.
Maar wat heeft hij bij jou gemonteerd, weet je dat? Als ik het zie staan, weet ik meteen of dat ook is wat er bij mij onder zit.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 februari 2008 07:16 PM
  [ # 113 ]

Oh sorry, Bosal. Hij kon ook nog een middendemper van Citroen krijgen uit Frankrijk, maar vermoedde dat die stiekem ook Bosal was. In ieder geval niet de originele kwaliteit.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 februari 2008 09:20 PM
  [ # 114 ]

Misschien ben je wel beter af met een Bosal. Wat zat er origineel onder dan? Ik heb werkelijk geen idee.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 08 februari 2008 12:19 PM
  [ # 115 ]

Volgens Gert waren de uitlaten “vroeger” van betere kwaliteit: betere randen etc. Maar ook veel duurder (300 euro+ voor een middendemper) dus al bij al zijn we misschien niet slechter af. Geen idee welk merk dat dan was.

Zo, het is mooi weer, ik ga even aan de gaskabel rommelen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 08 februari 2008 06:54 PM
  [ # 116 ]

Gaskabel-mysterie is opgelost. De LPG boer heeft wat waterslangen aan de gaskabel vastgemaakt, en daarbij de buitenkabel uit het schutbord getrokken, zo dat die bleef hangen op het uiterste punt. Toen stelde hij waarschijnlijk vast dat de motor niet stationair wilde lopen (want de gaskabel wordt zo uitgetrokken) en heeft het gaspedaal daarop hoger gezet. Nu is dus gisteren de buitenkabel weer teruggesprongen, waardoor het te hoge gaspedaal een enorme vrije slag kreeg.

Dus: ik heb de waterslangen even wat beter bevestigd, de kabel weer op de originele stand gezet, de vrije slag weer uit het gaspedaal gehaald en alles is weer 100%.  Cool

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15875
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 10 februari 2008 09:32 PM
  [ # 117 ]

Wat een schitterende CX, Frederik! Ik heb gisteren hevig staan kwijlen toen we bij de CX stonden.  Very Happy

Vooral het interieur vind ik fantastisch, ook door de kleur van de bekleding.  love1

Profiel  
 
RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 782
Geregistreerd: 26-09-2007

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 10 februari 2008 09:45 PM
  [ # 118 ]

Daar sluit ik mij helemaal bij aan! Werkelijk een schitterende wagen Very Happy

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 12 februari 2008 03:22 PM
  [ # 119 ]

Bedankt! Smile

Heb ik gelijk weer twee kleine vraagjes:

- Ik snap niet helemaal hoe je het niveau van de koelvloeistof checkt. Er zit een soort rood ding in het expansievat die nu net boven de vloeistof hangt bij koude motor. Is dit de niveau indicatie?

- Ik heb de massa-accuklem vernieuwd, maar moest daarvoor wel de massakabel een stukje inkorten. Hij heeft nu nog zo’n 2 cm speling. Is dat genoeg om eventuele bewegingen van de motor op te vangen? (Ik weet niet hoeveel het bevestingspunt op de versnellingsbak daadwerkelijk beweegt…)

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 12 februari 2008 04:19 PM
  [ # 120 ]

Dat rode ding geeft inderdaad het vereiste niveau aan.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
 
8 van de 33
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook