zo vind ik dus het meespuiten in kleur geen porum ieder zijn smaak
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik heb er ook eentje op zitten….. op mijn BX
Maar het is gewoon een origineel accesoire geweest
En je hebt ze in verschillende vormen en maten.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90










Totaal aantal Berichten: 994
Geregistreerd: 22-02-2004
- Saxo 1.6i SX automaat
Die Art er op heeft zitten vind ik wel mooi.
Maar ga dat ding niet spuiten.






Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
lekker oplaten zitten joh! maakt de auto orgineel!

























Totaal aantal Berichten: 6508
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Grappig, ik zou juist denken: hou de auto orgineel (in de zin van: puur) en sloop dat ding eraf…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
zijn natuurlijk meerdere betekenissen van het woord origineel…..
CX GTi Turbo 2 - All Black














Totaal aantal Berichten: 1373
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bij mijn weten is het een accessoire die zowel door Citroën als door het parallelle circuit leverbaar was, daarom bestaan er verschillende versie’s van.
Het heeft touwens 2 grote voordelen:
-bij stilstand komt er veel minder water in de lucht inlaat.
-je hoeft tijdens het rijden de aanjager niet aan te zetten om de ventilatie in de CX te voorzien.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Als de afwatering van het kachelhuis goed open is, is het niet opvangen van water geen voordeel toch?
trxke schreef:Bij mijn weten is het een accessoire die zowel door Citroën als door het parallelle circuit leverbaar was, daarom bestaan er verschillende versie’s van.
Het heeft touwens 2 grote voordelen:
-bij stilstand komt er veel minder water in de lucht inlaat.
-je hoeft tijdens het rijden de aanjager niet aan te zetten om de ventilatie in de CX te voorzien.
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”














Totaal aantal Berichten: 1373
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
ernst23 schreef:Als de afwatering van het kachelhuis goed open is, is het niet opvangen van water geen voordeel toch?
Idd als…
Maar wat er niet inkomt moet er ook niet terug uit
Touwens persoonlijk laat ik het er liever af, het beschadigd de lak op lange termijn…
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.


















Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Ja, ik heb er ook een liggen. Ik vind ze ook niet mooi. Ik heb hem alleen niet als zodanig herkend en dacht eerst dat het van de binnenverlichting was ops:
trxke schreef:ernst23 schreef:Als de afwatering van het kachelhuis goed open is, is het niet opvangen van water geen voordeel toch?
Idd als…
Maar wat er niet inkomt moet er ook niet terug uitTouwens persoonlijk laat ik het er liever af, het beschadigd de lak op lange termijn…
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
ik zoek er nog eentje en dan zo-een als op de foto van fluidphreak op de vorige pagina…. mocht iemand er een over hebben, pb maar.
CX GTi Turbo 2 - All Black



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sorry Frederik, even een beetje off-topic.
Evan, wil jij zo’n ding voor the looks?
ja in tegenstelling tot velen hier vind ik het wel leuk staan. en tevens houd ik niet zo van vuil en blaadjes onder de motorkap
CX GTi Turbo 2 - All Black





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Kletsen jullie maar raak hoor. Wel interessant dat het de ventilatie op snelheid verbetert, ik kan me inderdaad voorstellen dat anders de lucht over die opening heenzeilt ipv erin.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Eigenlijk is dat met deze luchthapper ook nog steeds niet optimaal, omdat het geheel best op een vacuumplek op de motorkap zit. Als je echte verbetering wilt, zal je een buis naar de voorbumper moeten brengen.