26 van de 33
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
CX 2400 GTi van fluidphreak: te koop
maartens
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1066
Geregistreerd: 03-11-2006

- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Gepost: 26 september 2011 04:01 PM
  [ # 376 ]

Maar als ik jou goed begrijp werkt de startmotor incl relais wel gewoon.
Moet je dan niet eerder het probleem zoeken in de aansturing (bijv. contactslot)?

De startmotor krijg je ook zonder brug er onder uit. De auto moet wel op bokken.
En ik vond het verwijderen en monteren van het hitteschild lastig

mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Profiel  
 
fransman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 26 september 2011 04:20 PM
  [ # 377 ]
maartens schreef:

En ik vond het verwijderen en monteren van het hitteschild lastig

Om niet te zeggen een ramp bij mij zaten die boutjes vast gerot Confused

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 september 2011 04:30 PM
  [ # 378 ]
maartens schreef:

Maar als ik jou goed begrijp werkt de startmotor incl relais wel gewoon.
Moet je dan niet eerder het probleem zoeken in de aansturing (bijv. contactslot)?

Zou je zeggen he. Ik heb al een extra relais geplaatst hiervoor (om het contactslot ook te ontlasten) maar dat helpt niets. Ik moet eigenlijk er even een multimeter opzetten als hij het weer eens niet doet.

Maar ik dacht hier wel eens gelezen te hebben dat het toch een brakke aansturing in de startmotor kan zijn, vandaar mijn vraag.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 september 2011 04:36 PM
  [ # 379 ]

klopt! bendix is aan het overlijden. Je kan nog proberen met een hulpje die een dreun op de starter geeft. Als het dan wel werkt is je starter kapot.
Anders de stroom toevoer naar je relais..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fransman
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 61
Geregistreerd: 12-10-2008

Gepost: 26 september 2011 04:41 PM
  [ # 380 ]

en die bendix kan soms een raar ding zijn ik die startmotor eraf gehaalt en laten testen door een monteur toen deed dat ding het opeens Confused  terug in de auto niks meer terwijl het toch echt de bendix bleek te zijn achteraf

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 26 september 2011 05:46 PM
  [ # 381 ]

De dreun op de startmotor is (nog) niet nodig gelukkig. Punt is dus dat hij het alleen niet doet als hij goed warm is geworden. Maar preventief vervangen binnenkort dus.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 26 september 2011 05:51 PM
  [ # 382 ]

Ach - wat is preventief. Ik stond direct op de dag van aankoop nogal voor l*l bij een benzinepomp omdat het ding niet meer wilde starten. Een warme start komt toch best vaak voor hoor. En ook in mijn geval bleek een nieuwe startmotor de oplossing.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 27 november 2011 10:04 PM
  [ # 383 ]

Inmiddels is de startmotor al weer een tijdje geleden vervangen: wat een genot nu! Het bleek dat de oude versleten was op de lagers wat ook een rotgeluid gaf tijdens het starten. Wel moest ik een dermate exorbitant bedrag aftikken bij GDJ dat ik in goed overleg besloten heb op zoek te gaan naar een andere garage: het loopt een beetje de spuigaten uit de laatste tijd. Maar dat terzijde.

Natuurlijk zou het geen CX zijn als er niet nog iets anders aan de hand is. Al geruime tijd heb ik last van flink inhouden bij koude motor, maar alleen bij optrekken. Dus rustig stationair lopen, dan gasgeven -> eerst een paar seconden bokken, en dan pakt de motor op en trekt hij normaal weg. Dit kan ik ook reproduceren als ik onder de motorkap gas geef met de hand, dus zonder belasting. Als na een minuut of tien de motor warm is, is het helemaal verdwenen en loopt de motor als een zonnetje.

Ik breek me al geruime tijd het hoofd over welk onderdeel dit zou kunnen veroorzaken. Het treedt zowel op benzine als op gas op. Het gebeurt ook af en toe dat ik er helemaal geen last van heb met koude motor, het is dus niet 100% reproduceerbaar. Wie biedt? Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43375
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2011 10:09 PM
  [ # 384 ]

Bokken als in overslaan van de ontsteking? Of bokken als in “geen brandstof”?

Overigens: een startmotortje vervangen kan toch geen megafactuur opleveren?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 27 november 2011 10:32 PM
  [ # 385 ]

Startmotor ruim genomen 1 uurtje werk reviseren van een startmotor max 180 Eur.
Wie is GDJ??.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 november 2011 02:55 PM
  [ # 386 ]
waterman schreef:

Bokken als in overslaan van de ontsteking? Of bokken als in “geen brandstof”?

Geen idee eigenlijk, hoe kan ik het verschil daartussen bepalen? Ontsteking lijkt me raar, dan zou het toch niet met warme motor opgelost zijn?

En geen brandstof is ook raar, want het gebeurt zowel op gas als op benzine. Tenzij het in een sensor zit die door beide systemen gebruikt wordt…

Overigens: een startmotortje vervangen kan toch geen megafactuur opleveren?

Wel als je zes uur lang stekkertjes gaat doormeten en dan alsnog gewoon een nieuwe startmotor plaatst… a raison van 79 euro/uur ex BTW.  Evil or Very Mad

Laat ik eerlijk zijn, ze hebben ook een nieuwe massakabel geplaatst en een relais vervangen, maar daar had ik niet specifiek om gevraagd, dat had ik namelijk best zelf willen doen. De factuur was net geen 1000 euro.

GDJ=Gert de Jong

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7604
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 november 2011 02:57 PM
  [ # 387 ]

Gloep big surprise Tresbeau heeft mij een keer uitgelegd dat ze daar niet gaan zoeken naar de oorzaak van het opgloeien van het contactlampje in mijn auto - precies om die reden. Stekkertjes controleren kost veel tijd zonder enige garantie dat’t wat oplevert.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 november 2011 03:16 PM
  [ # 388 ]

als t op benzine EN op gas plaatsvindt is het ontsteking…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 28 november 2011 03:45 PM
  [ # 389 ]

Niet helemaal noodzakelijk volgens mij, want het LPG-injectiesysteem dat ik heb gebruikt ook diverse sensoren van het benzine-injectiesysteem. Alleen weet ik daar niet het fijne van… Als ik nou een precieze lijst zou hebben van alle sensoren en hoe die gebruikt worden door het LPG systeem zou je makkelijk een aantal onderdelen kunnen uitsluiten.

En hoe verklaar je slechte ontsteking bij koude motor? Misschien een haperende vervroeging die soepeler wordt bij het opwarmen? Confused

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 november 2011 04:04 PM
  [ # 390 ]

zo iets. zit er al elektronische ontsteking op? Brakke stekkers?

Je hebt gelijk: Ik denk dat de LPi een volg systeem is en dus alles gebruikt behalve de benzine pomp en injectoren.

Zou dus ook een tempsensor kunnen zijn die vast op 1 waarde (warm) staat…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
26 van de 33
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook