











































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Klinkt als slechte ontsteking en dat kan door vocht komen!
Welke banden heb je eronder?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Vreetfestijn?
Citroen!
denk eerder aan michelin’s
ops:
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Volgens de test van de Duitse DS-club hadden de Michelins een remweg die meters korter was dan de remweg van die k..-Vreetfestijns!
Citroen!
bogaard77 schreef:Klinkt als slechte ontsteking en dat kan door vocht komen!
Welke banden heb je eronder?
Het was idd erg nat toen. Ik moet gewoon snel mijn eindpijpen eronder zetten. Dan kan zij eindelijk naar de APK.
Banden…...eh weet ik niet…...... zwarte!
Ik heb nog niet gekeken welk merk eronder zit. Ik zal dit eens doen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






























Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Het is in dit kader goed te weten dat hele oude banden ook slecht presteren met dit soort remacties. Zelfs als er zát profiel op zit…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Ja ik weet het. Maar de banden hebben voorlopig weinig prioriteit voor mij. Pas als echt alles klaar is zijn de banden aan de beurt.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Ben je net door het oog van de naald gekropen, heb je er nog niets van geleerd?
Banden is prioriteit nr.1 man!
Citroen!














































Totaal aantal Berichten: 43466
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wolfman schreef:Ja ik weet het. Maar de banden hebben voorlopig weinig prioriteit voor mij. Pas als echt alles klaar is zijn de banden aan de beurt.
FOUT FOUT FOUT!!!!!!
Banden zijn het contact met de aarde. Banden kunnen ook jouw laatste contact met de aarde zijn, en zouden TOP PRIORITEIT moeten hebben!!
Effe heel serieus dus; NOOIT bezuinigen op banden of remmen. Na je eerdere bijna-DS-plat ervaring zou je dat nou toch moeten inzien
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


Totaal aantal Berichten: 36
Geregistreerd: 04-09-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 VTI Ligne Business
FOUT FOUT FOUT!!!!!!
Ben je net door het oog van de naald gekropen, heb je er nog niets van geleerd?
Banden is prioriteit nr.1 man!
Relax jongens, zolang als Wolfman niet meer rijdt
Ik denk dat het voorlopig afgelopen is met de illegale ritjes.
is er niets aan de hand
A thing of beauty is a joy forever
Jezus wat een betutteling over die banden! Straks moeten we allemaal nog een helm op! Echt slechte moderne banden bestaan niet meer.
Rij al 20 jaar zo’n 40.000 tevreden kms per jaar op Vredesteins, Kumho’s, Firestones en andere exoten. Inclusief noodstops en schadevrij.
Wolfman, groot gelijk,probeer eerst maar een de auto APK gekeurd te krijgen en als je banden nog genoeg profiel hebben en niet uitgedroogd zijn , gewoon lekker (legaal) toeren met die handel.
succes!
Als motorrijder weet ik als geen ander hoe belangrijk banden zijn. Mijn actie van van de week was geen oorzaak van slechte banden. Al zitten die er waarschijnlijk wel onder. Maar gewoon te hard remmen. Ik heb nog geen ervaring in mijn ID. Ik rijd alleen af en toe een klein stukje. Maar onze andere auto een Seat Marbella uit 1991 (Ja ik weet is niks, maar wel lekker goedkoop ) die heeft zulke beroerde remmen dat je geneigd ben om met twee voeten te remmen.
Wanneer je dan in een situatie kom dat je snel moet handelen en niet na kan denken schiet je automatisch in een reactie modus. Dus voet op de rem en hard trappen.
Het zal nog wel heel wat ID kilometers duren voordat ik rageer zoals het moet in een schrikreactie in mijn ID. Dus gewoon gematigd remmen.
En mijn banden hebben geen priorieteit omdat de auto eerst gekeurd moet worden en dan nog nieuwe koppelingsplaten nodig heeft. Een ongekeurde auto met versleten koppelingsplaten op nieuwe banden vind ik wat overdreven.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je hoeft -als beginnend DS-rijder- geen raad aan te nemen van mensen die al zeker 20 jaar DS rijden hoor… Je mag gerust alle fouten zelf gaan maken!
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
DriverD schreef:Je hoeft -als beginnend DS-rijder- geen raad aan te nemen van mensen die al zeker 20 jaar DS rijden hoor… Je mag gerust alle fouten zelf gaan maken!
Precies, een goede set rubber blokkeert later! En wij hebben niet allemaal 30 beschermengelen boven ons hangen zoals amBRULance dat wel heeft….
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
DriverD schreef:Je hoeft -als beginnend DS-rijder- geen raad aan te nemen van mensen die al zeker 20 jaar DS rijden hoor… Je mag gerust alle fouten zelf gaan maken!
Gelukkig.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”