Een echte naam nog niet. Maar omdat ik het thuis nog wel eens over de “de dame” hebt, heeft mijn vrouw het nu over “Je vriendin”. ops:
En zelf zeg nu ook steeds vaker ik ga zo nog even aan mijn vriendin zitten.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Haha, ja, bij mij hetzelfde, maar dan zegt ze vaak: “ga jij maar naar je vriendin”. Kan ze weer een avondje naar Dansen op het ijs kijken.
Suggesties voor namen:
Martha, my dear; Lucy in the sky with diamonds; Anna; Lady Madonna
Als je de Beatles haat: Yoko Ono
Maar als je Stones fan bent: Angie, Ruby Tuesday, Dandelion























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special






























Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
In dat geval, Ted, kan jij haar Blackbird noemen; dat gaat ook over zwarte Dames. Dat je de vergelijking met de SR-71 Blackbird straaljager er cadeau bij krijgt is mazzel…
Of “Long Cool Woman in a Black Dress” van The Hollies. Dat kan ook…
@ Tonic: Jazéker wel! En “Eleanor Rigby”?
Met mijn dame is het qua Beatles meer van “Two of us riding nowhere, spending someone’s hard-earned pay…”
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ja, Blackbird is goede suggestie! Wordt het denk ik wel!
En voor jou gaat het ook nog goed verder:
You and me Sunday driving, not arriving….
Sorry Wolfman, we dwalen een beetje af. Maar toch even leuk de combinatie Citroen liefhebber en Beatles fan uitgediept te hebben.
Ehh ik ben helemaal geen Beatels fan.
Ik hou meer van hardrock.
Mischien moet ik haar “Mijn Starway to heaven” noemen….
Maar nu weer even de auto zelf en niet over haar naam.
Morgen is er helaas weer eens wat tussen gekomen, maar ik hoop toch nog een uurtje of 2 vrij te maken voor “Mijn Starway to heaven”.
Misschien de linkerachterbol wisselen en eerst de afstelleing voor de koppeling checken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






























Totaal aantal Berichten: 11896
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Jou DS is dus meer “A Whole Lotta Rosey”, Wolfman??
Veel succes met je koppeling enz. morgen!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag de linkerveerbol verwisseld.
En weer een stukje gereden.
Wat een verschil zeg! Het mag nog iets soepeler maar het begint er al aardig op te lijken.
Speciaal even een straat door gereden die heel slecht is. Flinke kuilen en verkeersdrempels die je haast bergen kan noemen. Iedere auto gaat daat letterlijk kruipend overheen. Wel wat vaart geminderd maar toch nog met een snelheid waarmee je normaal een deuk mee in je dak kopt daar maar niet met deze dame!
Goed je voelt hem nog wel, maar je krijgt zeker geen boze blikken van inzittende als je die zou hebben.
My Stairway to heaven gaat steeds meer op een Citroen lijken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
De bollen die van mijn dame afkomen zijn deelbaar. Dit wil dus zeggen dat ik ze kan laten vullen en eventueel laten herstellen. Membraam enzo.
KLopt dit? Of is het gewoon beter om andere te kopen?
Klopt het dat deelbare bollen comfortabeler zijn dan de gelaste types?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Gelaste en deelbare bollen kun je laten vullen.
Van deelbare bollen kan het membraan vervangen worden en dit zou ik in elk geval laten doen als er geen of weinig druk inzit.
Deelbare bollen worden comfortabeler ervaren omdat ze zachter veren als de deelbare exemplaren. Gelaste bollen werden het laatste jaar gemonteerd, de vering moest wat stugger omdat het motorvermogen door de jaren heen ook was toegenomen.
Overigens moeten de schokbrekertjes in de bol nog wel goed functioneren en dat wordt steeds lastiger… Kom je pas achter als een gevulde bol weer op de auto zit.
De oudere types hebben losse schokbrekertjes, die kun je demonteren en de plaatjes ervan vervangen.
Dank je voor je duidelijke uitleg.
Ik laat mijn bollen nakijken en indien nodig reviseren.
Voor heb ik echter gelaste bollen heb ik gezien.
Op den duur zal ik nog een setje deelbare bollen zien te krijgen, maar voorlopig heb ik al onkosten genoeg aan andere belangrijke dingen.
Wat is voor het comfort belangrijker, voor of achter straks weer mijn deelbare bollen monteren?
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ai, beginnersfoutje. Vergeten te melden dat voor en achterbollen verschillende drukken (initiaalspanning) en verschillende schokbrekertjes hebben. De druk staat op de plug (deelbare bol) of in de omgeving ervan op de bol (gelaste model). Bij nieuwere modellen kan het er ook opgedrukt staan.
je zou je bollen kunnen inleveren bij Chyparse zodat je hiervoor gereviseerde krijgt scheelt je statiegeld, deelbare bollen kosten 55 euro pst.
Gr!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD








Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
En als je erheen rijdt met je dame dan monteren ze de bollen gratis (of is dat niet meer zo?). Wel van tevoren afspraak maken.
Vandaag er weer niet aan toe gekomen om de eindpijpen te monteren. Ik had net ruimte gemaakt op de parkeerplaats. Even de buurman virendelijk gevraagd zijn auto ergens anders neer te zetten zodat ik meer ruimte had. Maar toen ik de oprijbokken wilde neerzetten begon het te regen.
En daar ik geen zin had om in de regn onder de wagen te liggen heb ik het maar weer uitgesteld.
Net wel even onze dochter naar haar werk gebracht bij de plaatselijke Appie met de dame.
Maar onderweg begon zij een beetje te stotteren. Tot 2500 toeren reed ze goed daarboven stotteren om ineens wel goed op te pakken. Hier heb ik eerder nooit last van gehad.
Zou het misschien aan het slechte weer gelegen kunnen hebben? Het regende behoorlijk en ben door een flinke plas gereden.
Op de terug weg ook nog even kunnen genieten van haar vreselijk goede remmen. Eeen of andere miep was zo snugger om zonder te kijken uit haar parkeerplaats weg te rijden. Ik vol in de ankers, iets te vol want alles blokkeerde en ik gleed door richting haar auto. Remmen even los en eromheen sturen.
Ik trek hier wel een les uit. Auto is nog geschorst en het had heel veel ellende kunnen betekenen als ik alleen was blijven remmen. Ik had er dan zo in gegleden.
Ik denk dat het voorlopig afgelopen is met de illegale ritjes. Ook al doe je zelf voorzichtig kan een ander toch voor een hoop ellende zorgen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”