4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
LPG en benzinemeter
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 24 juni 2008 01:24 AM
  [ # 46 ]

Wat zijn nu de ervaringen met de brandstofmeter? De draad is geeindigd in een discussie over leegrijden van de tank en pb-tjes.
Maar is er nu een algemene oplossing voor de niet-resettende brandstofmeter? Zo ja, wat is deze?
In mijn geval reset de meter soms een paar weken niet en dan ineens wel, schijnbaar zonder logica. Al met al rijd ik dus bijna altijd met waarschuwende teksten en knipperende icoontjes. Heel irritant, vooral als er iemand met je meerijdt. Je ziet ze twijfelen aan je geruststellende woorden over een bijna onzichtbaar metertje ergens onder het dashboard.
Overigens is dat werkelijk het enige nadeel van LPG! Voor de rest zuinig en zoooo goedkoop. Niemand wil me geloven als ik het voorreken. Nou dan maar niet. Haha.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 25 juni 2008 06:45 PM
  [ # 47 ]

De beste remedie:  negeren Wink De ene keer reset die van mij wel, de andere keer weer niet en dan: ‘piep: laag brandstofnieau’. Ik doe of m’n neus bloedt. Ik let op de gasmeter! Cool

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 29 juni 2008 06:03 PM
  [ # 48 ]

Dat doe ik ook natuurlijk. Het is ook geen zaak van leven of dood, maar anno 2008 mag dit toch geen probleem meer zijn?
Ik ben ook benieuwd wat er nu voor zorgt dat ie reset. Als ik alleen de tankdop loshaal en er weer op doe, gebeurt er niets, maar als ik een liter benzine tank reset ie keurig. Wat is het geheim?

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Handyloodje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 22-03-2008

Gepost: 01 juli 2008 11:31 PM
  [ # 49 ]

Ik rij vanaf begin april op LPG en heb geen problemen met de bezinemeter, deze reset zich keurig zodra ik de auto weer start.
Mijn installatie is ingebouwd door;

Allround LPG
Wachthoevestraat 14,  3209BK HEKELINGEN (Zuid-Holland)
Tel. 0181-641848

Misschien kun je hun bellen voor meer info.

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 02 juli 2008 12:34 PM
  [ # 50 ]

idem Geen problemen met de reset van de benzinemeter. Installatie is ingebouwd door Martin de Haan, citroën dealer in Zwijndrecht.

Profiel  
 
RvL001
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 14-07-2008

Gepost: 16 juli 2008 03:20 AM
  [ # 51 ]

Naar aanleiding van dit topic ben ik er eens op gaan letten, maar ik ben in de fortuinlijke positie dat mijn metertje keurig gereset wordt.

Blijf het wel een apart verhaal vinden. Vanuit mijn vakgebied als embedded software engineer (software in apparaten zoals b.v. een boord computer) kan ik het begrijpen. De boordcomputer is namelijk erg precies wat betreft het inspuiten en weet dus nagenoeg exact hoeveel hij inspuit. Aan de hand daarvan is redelijk nauwkeurig te berekenen wat het gebruik is en wat er dus sinds het laatste peilmoment in de tank zit. Nadeel is dus wel het verhaal van de meter tijdens rijden op LPG.

Wat ik me alleen wel afvraag, het benzinelampje. Is dat afhankelijk van de meter of gaat dat branden aan de hand van de vlotter in de tank?

Citroën C4 Berline Image, 1.6 16v LPG

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 25 juli 2008 08:37 PM
  [ # 52 ]

Het lampje gaat gelijk op met de andere meldingen, geen verschil.

Nu op vakantie is deze storing heel hinderlijk. Ik ben hierheen gereden met volle gas- en benzinetank. Mijn gas is inmiddels op, maar door de gereden km’s op gas ‘denkt’ de benzinemeter dat de benzinevoorraad op is. Ik rijd nu dus op benzine (met vrijwel volle tank), terwijl de benzinemeter aangeeft dat ie leeg is! Niet fijn. Ik gooi er maar even wat benzine in om te resetten.

Na de vakantie maar eens even apart naar de dealer, de 30000 beurt duurt nog te lang om op te wachten.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Paul H te O
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-08-2008

- DS 3 1.6 THP Sport 165PK
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 15 augustus 2008 05:37 PM
  [ # 53 ]

Hallo allemaal,

Is er in middels een oplossing bekend, heb mijn auto drie dagen terug van de LPG inbouw en heb het zelfde probleem!?!
Is zeer irritant.
Heeft iemand al bij Veltman geinformeerd, of zou jij dat willen doen Hlapre als jij belt weten ze wel te vertellen wat ze bij jou auto hebben veranderd.
Heb namelijk de ervaring met dealers dat alles wat ze horen voor het eerst is of niet te verhelpen.

THNX Paul.

Let’s automate

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 18 augustus 2008 07:55 PM
  [ # 54 ]

Vrijdag naar de dealer geweest voor het probleem met de brandstofmeter.
Daar kreeg ik te horen dat het niet op te lossen is voor de gewone C4’s met bepaalde motoren. (in mijn geval de 1.4 motor)
Alleen voor de Picasso is er voor alle motortypes een oplossing mogelijk.
Het zou een softwarefout zijn waar Citroen weinig prioriteit aan geeft. Dat het bij andere C4 rijders is opgelost, kan niet volgens mijn dealer. De fout moet in alle auto’s zitten.
Hij zegt er voor een andere klant al veel tijd in gestoken te hebben, maar zonder resultaat. Al met al niets mee opgeschoten.

Los van dit probleem ben ik heel tevreden over de auto en de LPG. Geweldige auto met een bescheiden verbruik. Wat wil je nog meer?

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Paul H te O
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-08-2008

- DS 3 1.6 THP Sport 165PK
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 19 augustus 2008 01:09 PM
  [ # 55 ]

Vanmorgen naar de LPG inbouwer geweest en het probleem is opgelost, er waren twee draadjes omgewisseld bij de benzinemeter reset module.
Dus een tip voor anderen met dit probleem het kan werken en de LPG inbouwer heeft er verstand van en NIET de dealer.

Nu wordt de benzinemeter netjes gereset als de auto een paar minuten uit en opslot is geweest.

Good luck.

Let’s automate

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 21 augustus 2008 06:23 PM
  [ # 56 ]

Maandag gaat ie op verzoek van Citroen Nederland (daar had ik het probleem ook aangekaart) naar de dealer. Dan kunnen ze hem aan de computer hangen en dan kunnen de storingsdeskundigen van zowel Citroen als Eurogas er op inloggen om een oplossing voor het probleem te zoeken. De boordcomp. van de 1400 motor schijnt zodanig anders te zijn dat de oplossingen die bij andere motoren werken hier niet van toepassing zijn.
Wordt vervolgd…..

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 08 september 2008 10:04 PM
  [ # 57 ]

De parameters zijn opnieuw ingesteld en er is een nieuwe voedingskabel aangelegd naar het reset relais.
Dat heeft wel wat geholpen, maar het is niet afdoende. Soms een paar dagen geen reset. Dan ineens wel weer een juiste aanwijzing.
Nog niet opgelost dus.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 25 november 2008 11:05 PM
  [ # 58 ]

Het is nog steeds gezeur met die meter. Soms werkt ie weken prima en dan weer helemaal niet.
Nu zeurt de boordcomputer alweer een paar dagen over het brandstofniveau en hij reset helemaal niet. De tank zit halfvol, maar de meter staat op nul. Morgen kan het weer goed zijn. Dat maakt het voor de garage ook lastig om het op te sporen. Het duurt steeds weken voor je weet of een ingreep resultaat heeft.
Wie weet er iets op? Ik niet, de dealer niet en Citroen ook niet.

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 25 november 2008 11:29 PM
  [ # 59 ]

Gewoon de “ouderwetse” methode er op nahouden:

Na het LPG tanken de dagteller op 0 zetten en de LPG tank leeg rijden, dan weet je hoever je kunt komen op gas.
En vervolgens je dagteller gaan gebruiken als brandstofmeter Smile

Zo ging het tientallen jaren geleden ook met de LPG installaties die op de carburateurs aangesloten waren.

Een veel gehoorde uitspraak ‘‘gas is om op te koken en niet om op te rijden”

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 26 november 2008 09:05 PM
  [ # 60 ]

Natuurlijk gebruik ik de dagteller. Dat is het probleem niet. Heb je de hele draad niet gelezen?
Een voortdurend waarschuwende boordcomputer is heel irritant en verder is het een kwestie van garantie. Het gaat om een nieuwe auto die door Citroen van LPG is voorzien.
Je opmerkingen over koken slaan nergens op. Erg seventies!
Gas rijdt geweldig, er is geen verschil tussen rijden op gas of benzine, verbruik 1 op 12. Zeker als je aan de kassa staat is het leuk: € 0,45 per liter!

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
 
4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook