5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
LPG en benzinemeter
jeroen-2cv
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 383
Geregistreerd: 23-10-2008

- 2CV 6 Club
- Dyane Acadiane 86
- Visa II Club
- Visa 14 TRS
Gepost: 26 november 2008 09:51 PM
  [ # 61 ]

Rijd maar eens met een moderne HDI…..
Dan wil je geen gas

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 26 november 2008 09:59 PM
  [ # 62 ]

Ik heb mijn C5 HDI ingeruild voor deze C4. Had ik veel eerder moeten doen. Mijn autokosten zijn gehalveerd! Ik weet dus precies wat ik zeg!

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Citroënmonteurtje (verbannen)
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008

Gepost: 27 november 2008 12:12 AM
  [ # 63 ]

je kunt het vlotter geforceerd laten reseten met de proxia of lexia het KAN de oplossing zijn, maar ook niet altijd. je kunt hier eigelijk weinig aan doen om dat de computer geen correct singaal meer krijgt van je hoeveelheid bezine inde tank door de LPG inbouw. de LPG draden zijn aangesloten op de BSI bedrading van de tank inhoud….

De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 04 december 2008 12:58 PM
  [ # 64 ]

Hij is gisteren weer een dag bij de gasinbouwer geweest en nu is ‘de resetcomputer’ vervangen. Ik ga weer proberen wat het resultaat is.

Omdat de klacht soms wel, soms niet optreedt, is het lastig te bepalen of het goed is.

De afgelopen drie weken stond de meter op nul; brandende lampjes, een waarschuwende boordcomputer etc.
Wat denk je: uitgerekend gisterochtend op weg naar de garage reset de meter ineens. Lampjes uit en de meter geeft keurig aan dat er een kwart benzine in zit. Hoe bestaat het!

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
Toeters en bellen
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 249
Geregistreerd: 08-01-2007

Gepost: 05 december 2008 01:44 AM
  [ # 65 ]

Bij mijn auto is het resetten van de benzinemeter ook niet constant. Mijn ervaring (over ruim 120.000 kilometer) is wel dat wanneer de benzinetank meer dan halfvol is, de meter vaak genoeg reset om het ‘lege tank alarm’ voor te zijn. Behalve wanneer je meer dan 350 kilometer achter elkaar rijdt. Wanneer de benzinetank minder dan een kwart vol is, reset de meter bijna nooit meer. Ik heb het idee dat dit komt omdat de auto alleen de weergave van de tankinhoud aanpast wanneer er meer dan een kwart verschil zit tussen de weergave op het dashboard en de gemeten hoeveelheid brandstof in de tank bij het starten. Mijn oplossing is dus simpel: zorg dat je minstens een halve tank benzine hebt. En anders: negeer het lampje.

Profiel  
 
Berlingo2.0HDi
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 614
Geregistreerd: 31-12-2006

Gepost: 05 december 2008 02:41 AM
  [ # 66 ]
jeroen-2cv schreef:

Rijd maar eens met een moderne HDI…..
Dan wil je geen gas

Oooh nee !  Nou, ben van een 2.0 HDi naar een LPG overgestapt. Heerlijk. Alleen wat minder trekkracht onderin. En die “moderne: HDi’s van Citroen zuipen, niet normaal.

C5 Aircross 181 PK EAT8 Shine Full options

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 05 december 2008 01:36 PM
  [ # 67 ]
Berlingo2.0HDi schreef:
jeroen-2cv schreef:

Rijd maar eens met een moderne HDI…..
Dan wil je geen gas

Oooh nee !  Nou, ben van een 2.0 HDi naar een LPG overgestapt. Heerlijk. Alleen wat minder trekkracht onderin. En die “moderne: HDi’s van Citroen zuipen, niet normaal.

Gelukkig, ik ben niet de enige!

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
CitroFrance
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 03-09-2008

Gepost: 05 december 2008 03:10 PM
  [ # 68 ]
abxsport schreef:

Ik vind het trouwens gewoon een slecht idee van Citroën om mee te werken aan dit LPG-project. LPG en moderne motoren werkt gewoon niet, LPG is voor carburateur-motoren.

Begin is OFF TOPIC, maar ja…...
Wat een absolute onzin. Vanuit het midden van de jaren 70 heeft mijn vader diverse Citroenmodellen probleemloos met LPG gehad, allemaal door en met de Citroendealers ingebouwd, en hij was niet de enige. Citroen heeft hier vele tientallen jaren ervaring mee en kan hierdoor beter inschatten wat goed is.
Ik rijd zelf in een C5 1.8 PhI van 6 jaar oud met een Vialle G3 LPI gasintallatie (70ltr bruto) en heb er inmiddels bijn 220.000 op de klok staan.
Motorisch geen enkel probleem.

De opmerking dat moderne motoren en LPG niet samengaan is “algemene borreltafelpraat” die door onwetendheid in stand wordt gehouden. Vele merken leveren zelf probleemloos gasinstallaties mee en sommige merken willen het absoluut niet en in sommige merken/modellen is het niet echt logisch (Ferrari etc).

Ga eens op de site van www.GASFX.nl kijken. Ook voor de nieuwere modellen ontwerpt de industrie OP_MAAT oplossingen

@MICHELC5
Beste Michel,

Ik kan helaas alleen maar zeggen WELCOM TO THE CLUB

Dit is helaas geen C4 probleem, ook de C5-en hebben hier last van. Het verhaal “geschat”- benzineverbruik is helaas waar. De LPG systemen hebben hun eigen brandstofmeters en er is geen koppeling.
Proefondervindelijk zul je uit moeten vinden wat de veilige marges zijn dmv dagtellergebruik.
Vwb resetten, ik ben al bij zo’n 4-tal dealers en diverse forums geweest. Bij mij reset hij af en toe, maar het commentaar wat je krijgt is overal ongeveer hetzelfde : “Tsja, hij zou moeten resetten, maar u mag al blij zijn dat hij dit af-en-toe doet. bij sommigen gebeurt dit nooit”.

Zorg echter dat je nooit zonder benzine komt te staan want dan doet niks het meer (als je moet starten).
Ik tank LPG tussen de 450 en 500 km op de dagteller en af en toe 20-25 liter benzine en gooi hem voor de zomer en de jaarwisseling standaard vol met benzine, nooit problemen.

Succes

size=5]Er komt veel moois uit Frankrijk[/size]

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 12 januari 2009 10:43 PM
  [ # 69 ]

gas is om op te rijden en af en toe om(op) te koken

gewoon met de dagteller werken doe ik ook met de 87 er bx14 die perfect op gas rijdt(met het juiste voorgeschreven onderhoud)
alleen ben ik verbaasd dat de klepspeling behoorlijk stabiel blijft

gewoon gassen….

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Melchior
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 06-07-2005

Gepost: 06 februari 2009 09:04 PM
  [ # 70 ]

Als je niet de moeite neemt de hele draad te lezen, kun je beter niet reageren.

Bij mij is nu de situatie ook dat de meter wel reset op het moment dat de benzinetank meer dan halfvol is. Als er meer dan de helft benzine uit is, gaat het fout. Dan blijft de benzinemeter dalen en reset ie niet meer.

Voor de zeurpieten met een dagtellerfrustratie nog een keer een: in deze situatie geeft de brandstofmeter dus aan de tank helemaal leeg is, terwijl hij nog halfvol zit. Als je gas op is, en je rijdt op benzine, heb je dus geen enkele indicatie meer over je brandstofvoorraad. Daar helpt echt geen dagteller aan. 

C1 Seduction LPG 2009, C4 Cactus 110 pk 2015

‘Je mist meer dan je meemaakt’

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 09 juli 2011 12:21 PM
  [ # 71 ]
abxsport schreef:

LPG is voor carburateur-motoren.

Wat een onzin joh!
Ja gasinstallaties met een verdamper, die wel ja.
Maar de moderne G3 installaties die zijn helemaal foutloos hoor!

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 17 juni 2012 11:17 AM
  [ # 72 ]

Het laatste bericht is alweer van enige tijd geleden, maar ook ik ervaar dit probleem. Rijd eveneens met een 2006 Xsara Picasso AG-G3 waarvan de benzinemeter een eigen leven lijkt te hebben. Hoogst irritant! Ik verwacht dat een meter doet wat ie moet doen: meten en als het kan relatief nauwkeurig.

De hele topic lezend zag ik allerlei adviezen voorbij komen variërend van benzineklep openen (hahaha) tot vervangen van de “resetcomputer”.

Is er nu anno 2012 een definitieve oplossing voor dit probleem?

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 17 juni 2012 01:29 PM
  [ # 73 ]

Neen, er is geen oplossing voorhanden, maar dat hoeft ook niet,
De van verklaring Citroën is, dat de boordcomputer bij het aanzetten van het contact een meting doet en die op het dashboard laat zien.
Daarna ga je rijden en dan wordt aan de hand van de belasting van de motor(het vacuüm?) en de afgelegde weg een extrapolatie van het benzineverbruik gemaakt, deze wordt dan via de benzinemeter getoond.
Als je op benzine rijdt zal dat wel ongeveer kloppen, neem ik aan. Maar bij rijden op gas echt niet.
Bij de volgende keer dat je het contact inschakelt wordt er weer een meting gedaan enz enz.
Typisch iets voor een Franse auto, altijd wat anders.

grt Pieter.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 17 juni 2012 02:43 PM
  [ # 74 ]

Gisterochtend stap ik in: tank snokvol volgens de meter.
Flink gereden gisteren, ik schat zo’n 200km.
Net gaan kijken: tank halfvol terwijl ik echt op gas gereden heb.
Dit heb ik dus vaker: de ene keer IS de tank vol en zegt de meter halfvol, de andere keer net andersom. Wat een onzinverhaal dat Citroen mensen tegemoet komt omdat ze te lui zijn om zelf uit te rekenen hoelang ze nog kunnen rijden voor de tank leeg is en daarom een BC installeren die uitrekent hoeveel er in je tank zit. Eerlijk gezegd boeit dat me totaal niet in een land waar elke 3 km een tankstation is. Zal ik dan maar met een peilstok in de tank gaan wroeten?

Fijne Créateur de Technologie als ze nog niet eens een werkende benzinemeter kunnen maken…

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 17 juni 2012 02:45 PM
  [ # 75 ]
bozzie schreef:

Bij de volgende keer dat je het contact inschakelt wordt er weer een meting gedaan enz enz.

Was het maar zo simpel. Dat is namelijk mijn enige vraag: starten en laat me zien hoeveel er WERKELIJK in de tank zit.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook