6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
   
LPG en benzinemeter
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 17 juni 2012 02:53 PM
  [ # 76 ]
RogerM schreef:

Zal ik dan maar met een peilstok in de tank gaan wroeten?

Fijne Créateur de Technologie als ze nog niet eens een werkende benzinemeter kunnen maken…

Als ik jou was (zo gefrustreerd over een futiliteitje) zou ik die auto snel verkopen.

RogerM schreef:
bozzie schreef:

Bij de volgende keer dat je het contact inschakelt wordt er weer een meting gedaan enz enz.

Was het maar zo simpel. Dat is namelijk mijn enige vraag: starten en laat me zien hoeveel er WERKELIJK in de tank zit.

Ik kan je verzekeren dat het bij mijn Picasso precies zo is als ik schrijf, zelfs op een rit naar Zuid Frankrijk een paar maal gas getankt, terwijl de benzine meter tegen het rood aanstond.
Na het tanken gestart en de benzine meter weer helemaal groen.
Dus als dat bij jou niet zo is, dan kun je hem beter ff laten nakijken.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 17 juni 2012 03:14 PM
  [ # 77 ]

Nou, verkopen hoeft nou ook weer niet…
Heb hem net en ben er blij mee Smile

Een futiliteit?
Dat valt te bezien.
Probleem is dat ik nu echt geen idee heb hoeveel er in de tank zit.
Kan 40 ltr zijn of 1 druppel.
Als je op gas rijdt is je benzineverbruik (nagenoeg) nul dus zal je BC hele gunstige cijfers laten zien wat je actieradius betreft.
TOT je die ene druppel opgestookt hebt en je niet meer weg komt.
Meter zegt dat je tank vol zit maar ondertussen…

Tuurlijk kan ik naar de dealer gaan, maar ik lees hier nergens bericht van iemand die daar succes mee gehad heeft en van Citroen zelf is ook nog niemand wijzer geworden. Ik lees wel dat “je er maar mee moet leven” en kan me niet voorstellen dat er niet een fix voor is.

Wat is ervoor nodig om die BC opnieuw te laten meten bij het starten?
Is die BC niet te herprogrammeren?
Rammelen met de tankdop klinkt ongeloofwaardig… Wink

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 17 juni 2012 04:37 PM
  [ # 78 ]
RogerM schreef:

Nou, verkopen hoeft nou ook weer niet…
Heb hem net en ben er blij mee Smile

Dat zeggen ze allemaal bij hun eerste Picasso.

RogerM schreef:

Een futiliteit?
Dat valt te bezien.
Probleem is dat ik nu echt geen idee heb hoeveel er in de tank zit.
Kan 40 ltr zijn of 1 druppel.
Als je op gas rijdt is je benzineverbruik (nagenoeg) nul dus zal je BC hele gunstige cijfers laten zien wat je actieradius betreft.
TOT je die ene druppel opgestookt hebt en je niet meer weg komt.
Meter zegt dat je tank vol zit maar ondertussen…

de meter geeft noit méér aan dan dat er inzit, dus ja een futiliteit. Zorg voor een jerrycan met 10liter in je kofferbak, als je het niet vertrouwt.

RogerM schreef:

Tuurlijk kan ik naar de dealer gaan, maar ik lees hier nergens bericht van iemand die daar succes mee gehad heeft en van Citroen zelf is ook nog niemand wijzer geworden. Ik lees wel dat “je er maar mee moet leven” en kan me niet voorstellen dat er niet een fix voor is.

Inderdaad net zoals het feit dat er soms lampen gaan branden, zonder reden. Of dat er lampen niet aan gaan als je dat wel wilt.
Dat is Citroën weetje…...het is niet anders.

RogerM schreef:

Wat is ervoor nodig om die BC opnieuw te laten meten bij het starten?
Is die BC niet te herprogrammeren?
Rammelen met de tankdop klinkt ongeloofwaardig… Wink

Een dealer met goede spullen kan de boel resetten. dat wel.
Die boordcoputer is bij mijn weten niet te herprogrammeren.
Dat verhaal met de benzine dop, is typerend voor dit forum, weinig kennis en zeker geen bereidwilligheid om echt te helpen.
Oeps nu doe ik het weer, kritiek op het forum leveren.
zal wel weer een gesloten topic opleveren.

Profiel  
 
knight-rider
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006

- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Gepost: 17 juni 2012 07:08 PM
  [ # 79 ]
bozzie schreef:

Inderdaad net zoals het feit dat er soms lampen gaan branden, zonder reden. Of dat er lampen niet aan gaan als je dat wel wilt.
Dat is Citroën weetje…...het is niet anders.

Ik rij nu al dik 10 jaar Citroën, en het bovenstaande heb ik tot op heden nog noit meegemaakt.

Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 17 juni 2012 07:16 PM
  [ # 80 ]
knight-rider schreef:

Ik rij nu al dik 10 jaar Citroën, en het bovenstaande heb ik tot op heden nog noit meegemaakt.

Mijn eerste was een DS19 daarna 3 GS’en een CX 4 BX’en 2 Xantia’s en ze hadden het allemaal, behalve de laatste BX een chrono.
Dan zal ik wel pech gehad hebben, maar ik heb er mee leren leven.
Het is zo als je een Citroen hebt gekocht, dan heb je een comfortabel bankstel dat je nog van A naar B brengt ook en dat is ook wat waard, toch?

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 21 juni 2012 08:16 PM
  [ # 81 ]

Ik heb in mijn C4 coupé een LPG installatie van BRC waar een resetter tussen is gezet. Op deze manier loopt de tank benzine inderdaad volgens de apparatuur leeg maar na één keer opnieuw starten staat deze weer op de originele stand.

Profiel  
 
bozzie
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 170
Geregistreerd: 16-07-2009

- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP Ambiance 2009
Gepost: 22 juni 2012 12:53 AM
  [ # 82 ]
Tommos89 schreef:

Ik heb in mijn C4 coupé een LPG installatie van BRC waar een resetter tussen is gezet.

Heb je wat meer info over zo’n ding?

Profiel  
 
Tommos89
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 11-01-2011

- C4 (2004-heden) 1.6 16V VTS Coupe
Gepost: 22 juni 2012 05:30 PM
  [ # 83 ]

Ik heb deze in laten bouwen bij LETO in Wijchen. Het is een LPG installatie van italiaanse komaf. Ik neigde in eerste instantie naar een Vialle installatie maar uit cijfers van de verkoper bleek dat deze BRC installatie storingsvrijer was en daarnaast nog goedkoper ook. Enige nadeel is dat om 20.000 km een filtertje moet worden vervangen dat 40 euro kost, voordeel daarvan is wel dat ze dan meteen de gehele installatie nakijken wat deze installatie waarschijnlijk ook zijn storingsvrije karakter geeft. Ik heb er nu zo’n 35.000 km mee gereden in iets meer dan een jaar tijd en ben zéér tevreden! De resetter heeft LETO bij de citroen garage besteld en er tussen geplaatst. Tot slot wordt op de installatie ook nog eens 4 jaar garantie gegeven. Hoop dat je er wat aan hebt.

Profiel  
 
Erik Enter
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 02-02-2013

Gepost: 02 februari 2013 09:49 PM
  [ # 84 ]

Zoals elders aangegeven heb ik dezelfde problemen
Tank gas en benzine af en ga vervolgens 300 km op gas rijden
De benzine meter zal verbruik aan gaan geven soms tot 1/2 leg
De leds van de gas lopen welnerug
Smorgens is alles weer als van ouds
Ook gebeurt het dat de rode led brand van de gastank en dat er 2 km verder 2groene leds branden

Ik snap niet dat e.e,a. Niet zo te maken is dat de meter op beide brandstoffen werkt
Heb hiervoor een corsa op gas af fabriek gereden en hier schakelde de meter gewoon met de brandstof mee

Is hier al een oplossing voor handen en wat is het standpunt van Citroen Nederland

Wie heft ook klachten over het nivo in de astank en de vertaling naar de gas meter

Mvg
Erik Enter

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 08 augustus 2014 07:07 PM
  [ # 85 ]

Ik heb sinds een paar weken een C4 B7 uit 2012 met af fabriek LPI installatie Smile .
Krijg sterk de indruk dat reset alleen plaatsvindt als er benzine bij getankt wordt want over het contactslot uit-wachten-aan werkt niet, evenals het openen en sluiten van het brandstof klepje smirk .
BSI uitlezing met een Autel MD820 gaf geen foutmeldingen.
Ik heb uit het hele verhaal niet kunnen halen dat iemand exact weet hoe de meting werkt, of is dit wel het geval en mis ik iets cool smirk .

Profiel  
 
snah1954
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 06-10-2005

Gepost: 20 augustus 2014 07:16 PM
  [ # 86 ]
Tommos89 schreef:

Ik heb deze in laten bouwen bij LETO in Wijchen. Het is een LPG installatie van italiaanse komaf. Ik neigde in eerste instantie naar een Vialle installatie maar uit cijfers van de verkoper bleek dat deze BRC installatie storingsvrijer was en daarnaast nog goedkoper ook. Enige nadeel is dat om 20.000 km een filtertje moet worden vervangen dat 40 euro kost, voordeel daarvan is wel dat ze dan meteen de gehele installatie nakijken wat deze installatie waarschijnlijk ook zijn storingsvrije karakter geeft. Ik heb er nu zo’n 35.000 km mee gereden in iets meer dan een jaar tijd en ben zéér tevreden! De resetter heeft LETO bij de citroen garage besteld en er tussen geplaatst. Tot slot wordt op de installatie ook nog eens 4 jaar garantie gegeven. Hoop dat je er wat aan hebt.

Ik begrijp niets van dit verhaal:
Leto haalt een onderdeeltje bij Citroen? Welk onderdeeltje is dit en waarom plaatst de dealer dat dan niet?
Wat heeft een gasfilter in hemelsnaam met een reset voor je benzinemeter te maken? In welk verband moeten we hier 4 jaar garantie zien? Wat kost dan het inbouwen van een resetter?
Kortom roept dit meer vragen op dan het antwoorden geeft. Aandelen bij Leto think ?

Profiel  
 
Rude20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-02-2019

- C4 (2004-heden) 1.6 VTi LPG Collection
Gepost: 28 februari 2019 01:33 PM
  [ # 87 ]

Ik heb sinds twee maanden een C4 B7 uit 2013 met af fabriek LPG installatie.
Krijg sterk de indruk dat reset alleen plaatsvindt als er benzine bij getankt wordt.

Ik heb deze hele draad al doorgelezen, maar zie helaas nergens een adequate oplossing.

- Een tijdje voor aankomst overschakelen op benzine heeft bij mij één keer gewerkt, daarna nog niet weer.
- Het benzineklepje indrukken geeft ook geen oplossing.
- Na het tanken van benzine gaf het wel een reset!? Alleen zit er nu nog zoveel in dat ik niet telkens kan tanken.

Heeft iemand ondertussen al een oplossing die ik bij de dealer aan kan geven?

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 28 februari 2019 01:46 PM
  [ # 88 ]

Probleem is dat alle Citroens niet METEN wat er in de tank zit, maar het UITREKENEN (aan de hand van kilometers en wat andere parameters). Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan! Je kunt immers ook een vlotter in je tank hangen met een variabale weerstand en dan MEET je.
Probleem is dat als je op gas rijdt, die computer gewoon doorrekent wat er in je tank zou moeten zitten met als resultaat dat je benzinemeter gewoon daalt, ook al rijd je niet op benzine. Je gasmeter zal óók dalen, maar da’s logisch a) je rijdt op gas, b) in je gastank zit wél een vlotter.
Om de auto voor de gek te houden, kun je op gezette momenten je computer voor de gek houden door de auto te doen geloven dat je benzine op is (tankfopper) maar die techniek werkt niet feilloos.

Probleem met dat Citroen systeem is dat je eigenlijk nooit weet hoeveel er in je tank zit, behalve als je ‘m aan de pomp vol tankt.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
Rude20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 06-02-2019

- C4 (2004-heden) 1.6 VTi LPG Collection
Gepost: 05 maart 2019 12:41 PM
  [ # 89 ]

Maar zoals “Melchior” ook al eens aangaf, is er nu een algemene oplossing voor de niet-resettende brandstofmeter? Zo ja, wat is deze?

In mijn geval reset de meter ook soms een paar weken niet en dan ineens wel, schijnbaar zonder logica. Al met al rijd ik dus bijna altijd met waarschuwende teksten en knipperende icoontjes.

Profiel  
 
RogerM (verbannen)
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 695
Geregistreerd: 03-05-2012

Gepost: 05 maart 2019 12:46 PM
  [ # 90 ]

Nee, er is geen oplossing voor. Zolang de Citroen niet meet maar berekent, heb je er geen invloed op. Diverse LPG fabrikanten hebben een zgn “tankfopper” in hun systeem, maar die werken niet altijd goed. Het principe van zo’n tankfopper berust erop dat het signaal van de vlotter (die alleen min of max kan aangeven) kort onderbroken wordt. Dat doet de auto geloven om eea te resetten, net als na een tankbeurt. Soms. Niet altijd. Vaak niet. Af en toe wel. Overigens ben ik van mening dat dit alles Citroen te verwijten valt.

Xsara Picasso 1.6i 16V, 2006

Profiel  
 
 
6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook