



























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Op zich is de huidige regel wie ze willen gebruiken zo slecht nog niet.
Ook al hangt hij van niet kloppende info aan elkaar
Tuurlijk zullen er mensen zijn die tussen wal en schip vallen.
Maar,het kan nog slechter,bv maximaal aantal dagen per jaar,bepekte kilometers enz.
En als het nu niet wordt goed gekeurd,mag je hopen dat het bij het oude blijft,maar ben bang dat het er nog slechter op wordt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Als je niet teveel auto’s heb verzameld, je stallingsruimte hebt waar je het zaakje kwijt kan en het geen LPG en of diesels zijn wel Frank.
Dus er zullen best wel wat mensen buitenboord vallen.
Voor mijzelf met een CX die in een eigen garage staat en in de winter toch niet buitenkomt is zeker te overzien.
Alsof een dikke LPG Amerikaan, legertruck, vrachtauto of o.a. een mooie Benz diesel geen liefhebbersauto of klassieker zou kunnen zijn.
Ron, het is voor een normaal denkend mens allemaal volkomen logisch en redelijk. Dat je een oude Amerikaan rijdt, weinig km’s maakt en het wat betaalbaarder maakt met een LPG installatie, waar hij ook nog schoner mee is.
Maar ik verwacht geen enkel mededogen van deze overheid en daarmee komen we in de politiek, wat hier niet de bedoeling is. Maar als je ziet hoe andere ‘problemen’ worden opgelost als bijvoorbeeld de zorg, dan heb ik er geen enkel vertrouwen meer in.
En het kwaad is reeds geschied, de handel ligt compleet op zijn reet en er gaan heel wat bedrijven omvallen. Diesels die vorig jaar 4000 euro opbrachten mag je nu naar de sloop rijden.
Ook getekend. Ieder initiatief verdient steun.






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Ik hoop zo dat Weekers op zijn snuffert gaat door het niet goedkeuren door de 1e kamer, misschien gaan zijn ogen dan open. Zodat hij weer een rondje moet maken met de belangenbehartigers…...... en dat er een goed compromis op tafel komt! Uitstellen en kom met iets goeds….....




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.








Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011
- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Op maandag Dan werk ik, net als de meesten….
Overigens kan ik me wel voorstellen dat er wat aan de vrijstelling gedaan word; een oldtimer is een luxe hobby en daar is voor de regering dus geld te halen.
Niemand heeft LPG ingebouwd voor het milieu, maar om goedkoper km’s te maken, dus dat dat word aangepakt heb ik geen moeite mee!
De overgangsregeling voor benzinerijders vind ik nog zo gek niet, de echte liefhebber rijd toch niet in die maanden.
Wat de diesels betreft is er nog wel wat te verbeteren, klassieke diesels worden nu onnodig de dupe.
Dat probleem is volgens mij oplossen door niet de auto, maar het kenteken na bv. 30 jaar vrijstelling te verlenen.
Dit zou overigens ook prima kunnen voor benzine auto’s. Ik heb mezelf trouwens ook te pakken met deze regeling, want 3 van mijn 4 auto’s is buitenlandse import, maar 1 is 40+.
Wel alle 4 benzine, 2 gaan in het kwart tarief en voor 1 ga ik gewoon betalen.




















Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik ben niet gelijk een voorstander van zo’n demonstratie. Zeker niet in het pekelseizoen.
Maar voor wie gaat: veel succes.
JW





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Uit die link naar de Volkskrant dit geknipt:
Citaat:
lao tse
Ik heb een oldtimer vrouw, zij is veel ouder dan 25 jaar. . Ik zie haar als een oude trui, het lubbert wat er zijn wat onderhoudsproblemen. . Maar ja geen trui zit zo fijn , zo warm, kortom zij is mijn hobby en daar heb ik graag iets meer voor over, en zal ik haar koesteren tot het einde. . En dan zullen we het nog maar niet hebben over een paar tientjes wegenbelasting, maar over de enorme bezuiniging op de AWBZ.
Einde citaat.
Fantastisch!












































Totaal aantal Berichten: 25717
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja tot die oude trui je opeens 1000 euro per maand gaat kosten..Omdat je 5 oude truien hebt..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






























Totaal aantal Berichten: 11886
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Ik moet gewoon snel een 1600 Sierra cilinderkop op zien te drijven, dan kan die Frod op loodvrij draaien. Dan heb ik het verschil in de knip en bloed ik maar hooguit 1 jaar, in plaats van twee tot oneindig. En nog goed voor het milieu ook!
Of dus in twee jaar groot onderhoud plegen, zoals ik al zei. Die hele regeling is voor m’n Fordje eigenlijk helemaal niet van belang. Mijn probleem met deze nieuwe regeling is dan ook meer van politieke aard. Ik mocht willen dat m’n auto op bananen reed… Maar daar ga ik het niet over hebben.
Overigens nog immer geen brief van de belastingdienst.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Bertje beige schreef:Op maandag
Dan werk ik, net als de meesten….
Overigens kan ik me wel voorstellen dat er wat aan de vrijstelling gedaan word; een oldtimer is een luxe hobby en daar is voor de regering dus geld te halen.
Niemand heeft LPG ingebouwd voor het milieu, maar om goedkoper km’s te maken, dus dat dat word aangepakt heb ik geen moeite mee!
De overgangsregeling voor benzinerijders vind ik nog zo gek niet, de echte liefhebber rijd toch niet in die maanden.
Wat de diesels betreft is er nog wel wat te verbeteren, klassieke diesels worden nu onnodig de dupe.
Dat probleem is volgens mij oplossen door niet de auto, maar het kenteken na bv. 30 jaar vrijstelling te verlenen.
Dit zou overigens ook prima kunnen voor benzine auto’s. Ik heb mezelf trouwens ook te pakken met deze regeling, want 3 van mijn 4 auto’s is buitenlandse import, maar 1 is 40+.
Wel alle 4 benzine, 2 gaan in het kwart tarief en voor 1 ga ik gewoon betalen.
Wat een aannames, luxe hobby, LPG rijders doen het alleen voor de poen, ik ben verbaasd.




























Totaal aantal Berichten: 9367
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het is een luxe hobby
En lpg,ik heb nog nooit iemand gehoord die het voor het milieu deed.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.