Totaal aantal Berichten: 2355
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Huh, ik denk dat elke oldtimer €120,= gaat betalen. Dat gaat heus niet naar het gewicht of zo….

Totaal aantal Berichten: 68
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
Dus wel,
Kwarttarief met een Max van 120 euro
Ik heb ook die brief gehad…..eend kwartaaltarief euri 34…..dat moet ik betalen…..dan mag ik in december 2014 niet rijden ) van de openbare weg af….dan kan ik voor 2015 kiezen wat ik wil…..kwarttarief dan mag ik in 2015 niet in januari en februari rijden….het tarief is maximaal euri 120… 2014 gok ik wel…is alleen spannend in december…staat overigens toch in de garage….die idioten in den Haag beseffen niet dat je een oldtimer gewoon niet 3 maanden stil moet laten staan…...
10 euro per maand maximaal, dat is een keer minder naar de snackbar of een paar biertjes minder. Ik hoop alleen voor de dieselrijders dat er een goede regeling voor ze komt want dat klopt gewoon niet.
Als ik voor de Jag een tientje per maand moet gaan betalen, so be it en die gaat in begin november in de winterslaap dus dat boeit niet. Moet ik vanwege LPG de volle prijs betalen dan ligt die LPG installatie binnen no time naast de auto en gaat er 114 liter benzine in met loodvervanger.
Hij is bijna 45 jaar oud, maar ik zie die belastingvrije regel ook nog wel sneuvelen in de toekomst.
We zijn het er allemaal over eens dat deze regeling idioot is…. mijn vrouw rijdt in een of andere Daihatsu….Kyoto proof….mag dus ook betalen…...maakt dus geen fuck uit hoe of wat….we mogen allemaal gewoon betalen….milieu of geen milieu….we blijven lekker rijden met onze auto´s…...

Totaal aantal Berichten: 9367
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Han S schreef:10 euro per maand maximaal, dat is een keer minder naar de snackbar of een paar biertjes minder. Ik hoop alleen voor de dieselrijders dat er een goede regeling voor ze komt want dat klopt gewoon niet.
Als ik voor de Jag een tientje per maand moet gaan betalen, so be it en die gaat in begin november in de winterslaap dus dat boeit niet. Moet ik vanwege LPG de volle prijs betalen dan ligt die LPG installatie binnen no time naast de auto en gaat er 114 liter benzine in met loodvervanger.
Hij is bijna 45 jaar oud, maar ik zie die belastingvrije regel ook nog wel sneuvelen in de toekomst.
Ik dacht dat die gastank voor het milieu was,of is een x aantal euro toch iets teveel voor het milieu
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ik rijd op LPG omdat die installatie er al in 1976 in zat en ik rijd geen 200 km per jaar en hoeveel me dat kost interesseert me weinig. Maar ik ga geen 2000+ euro’s betalen voor een paar honderd kilometer omdat ik zo begaan ben met het milieu, als het milieu de politiek helemaal niet boeit en ze het alleen als handvat gebruiken.
Als ik met die auto op LPG MRB moet gaan betalen in de toekomst en het blijft een redelijk bedrag, met voor mijn part een maximaal aantal km’s, dan blijf ik LPG rijden voor het milieu. Ik betaal voor drie auto’s MRB, de volle mep en die auto’s hebben alle drie injectie, een ecu en een katalisator.

Totaal aantal Berichten: 1452
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
F.SvM schreef:Han S schreef:...Moet ik vanwege LPG de volle prijs betalen dan ligt die LPG installatie binnen no time naast de auto en gaat er 114 liter benzine in met loodvervanger.
Ik dacht dat die gastank voor het milieu was,of is een x aantal euro toch iets teveel voor het milieu
![]()
VgF
Zie hier wat overheid en personen overhebben voor milieu of gaat het om de onwil om belasting te betalen ?
Wellicht is het uitbouwen van de LPG installatie volgens de politiek milieu-vriendelijker aangezien het behoorlijk wat geld scheelt.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.

Totaal aantal Berichten: 9367
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
@ Hans,dit is niet persoonlijk bedoeld hoor ook mij voorgaande Posts niet.
Ik bedoel alleen maar te zeggen ,dat er heel maar dan ook maar heel weinig mensen zijn die gas rijden voor het milieu
Tuurlijk als het er al in zat is het op alle fronten mooi mee genomen,voor de portemonnee en ook niet zo schadelijk voor het milieu(bij dit laatst heb ik mijn vraagtekens)
Maar laten we het aub niet omdraaien.
Want die Amerikaan rijdt echt niet op gas voor het milieu,maar omdat dan de kilometers nog enigszins te betalen zijn.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Natuurlijk, maar het milieu is ook een factor die meespeelt en de Amerikaan loopt mooier op LPG. Mijn Jag loopt op LPG ook veel mooier dan op benzine.

Totaal aantal Berichten: 1929
- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet relevant om wat voor reden iemand met zijn oldtimer op LPG, diesel of benzine rijdt. Iedereen zal daar zijn eigen redenen voor hebben. Het gaat mij om de redeloosheid van de voorgenomen maatregel.
Hoe is de stemming rond het debat in de Eerste kamer overigens? Komt er al witte rook uit de schoorsteen?
JW

Totaal aantal Berichten: 5524
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wat citaten wat er op facebook vermeld over deze kwestie:
De eerste kamer is op gevallen, van de ondervoorbehoud, op de wegenbelasting van de belastingdienst. Boodschap is ontvangen
Dat de belastingdienst niet onder voorbehouden je al mogen laten weten, dat je belasting over je wagen gaat betalen. Ter wel het nog niet eens door de eerste kamer is….. Ook had hij het over accijnen, van de brandstof, die met 7 cent omhoog gaat, volgend jaar. Maar ook de Lpg. Snappen ze niet in de eerste kamer, waarom de tweede kamer, dat goed keurt…
Hij bedoeld dat de eerste kamer ook gehoord heeft dat de belastingdienst ons op voorhand al brieven heeft gestuurd met een onder voorbehoud erin
Dus de eerst kamer, vindt het ook vreemd dat de belastingdienst al brieven stuurt, terwijl het nog niet door is. Deze regeling..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
http://www.amklassiek.nl/oldtimerliefhebbers-geven-mooi-statement-af-den-haag/2013/12/16/
Morgenavond defentief gestemd over deze wet..
Citroën das très bien!!!

Totaal aantal Berichten: 11886
- Xantia TD SX
Hm. Ik ben benieuwd hoe weinig humor precies de senaat heeft ten opzichte van de brieven die al verstuurd zijn. Maar ik heb geen grote verwachtingen eerlijk gezegd. Ik blijf erbij, de manier waarop dit er door gedrukt wordt doet je de haren te berge rijzen. Je bent dan wel verplicht je af te vragen wat er nog meer zo gaat.
Maar daar gaan we het niet over hebben.
Ik schat alleen wel in, dat we op dit moment onze hoop op politiek procedurele fouten moeten vestigen. Ik ben er lang niet van overtuigd dat het belastingplan ‘14 struikelt over het gebrek aan harde argumenten in de lopende discussie.
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
http://www.amklassiek.nl/kamer-fracties-pvda-vvd-scharen-40-jaar-compromis/2013/12/16/
Weer een nieuw stukje, van het verslag in de eerste kamer….
Citroën das très bien!!!