194 van de 282
« Eerste  < Vorige 192 193 194 195 196 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 17 december 2013 02:14 AM
  [ # 2896 ]

Op het Peugeot forum stond deze foto van de manifistatie Mr. Green

En zo is het!!

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 december 2013 08:32 AM
  [ # 2897 ]

Ik heb het debat gisterenavond niet kunnen volgen, maar als ik in het AM artikel lees dat ondanks de kritische vragen de PvdA fractie toch voorstemt, dan lijkt me het een gelopen race in de eerste kamer. Met de VVD en de PvdA die voorstemmen is het niet mogelijk aan een meerderheid te komen.
We zullen zien vanavond.

JW

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9551
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 01:17 PM
  [ # 2898 ]

https://www.eerstekamer.nl/motie/motie_van_strien_pvv_c_s_over_een

Einde van de dag weten we meer.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 07:07 PM
  [ # 2899 ]

Ook leuk, dan zit je dus vast aan die auto. Want iets anders kopen is dan opeens onbetaalbaar Confused

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43431
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 december 2013 07:11 PM
  [ # 2900 ]

Scheelt mij hoe dan ook 1100 euro per jaar dus prima voorstel Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 07:17 PM
  [ # 2901 ]

Ja dat snap ik Wink

Maar dan moet die wel 3 maanden van de weg af… Of is dat geen bezwaar?

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11886
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 17 december 2013 07:27 PM
  [ # 2902 ]

Ik meen te hebben begrepen, lang geleden, dat waterman ook nog een fijne 40+ DS op gas als pekelbak heeft staan devil

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 december 2013 07:39 PM
  [ # 2903 ]
Arjan Verkade schreef:

Ook leuk, dan zit je dus vast aan die auto. Want iets anders kopen is dan opeens onbetaalbaar Confused


Met het voorliggende belastingplan is dat toch ook zo? Met dat verschil dat het ook als je de auto houdt duur is. Ik ben uiteraard voor deze motie. Maar nog beter/eerlijker zou een blijvende overgangsregeling voor LPG en dieselaars zijn.


JW

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 december 2013 07:49 PM
  [ # 2904 ]
Arjan Verkade schreef:

Ook leuk, dan zit je dus vast aan die auto. Want iets anders kopen is dan opeens onbetaalbaar :?

Koppeling aan houder van kenteken is dacht ik in strijd met europesche regels, motie zal dus niet aangenomen worden… politiek. Woonaccoord zal meer aandacht opeisen, denk ik.

knuffel

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27978
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 december 2013 07:50 PM
  [ # 2905 ]

Dat is ook een beetje het probleem iedereen heeft baat bij een andere oplossing.

De 1 wil per km rijden of max kms, de ander een leeftijdsgrens, de volgende afhankelijk van de brandstof.

Mij lijkt die 30 jaar regeling prima, gewoon zoals het nu is!
Maar ja dan begint half Nederland die nu in zo’n MRB vrije eco kar rijdt weer te zeuren dat zij wel moeten betalen en de oldtimer niet.
Overigens onbegrijpelijk want die regeling is vanaf dag 1 tijdelijk geweest en nu gaan ze klagen dat de eco kar zo duurt wordt, wie heb je dan voor de gek gehouden al die tijd?

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 december 2013 07:51 PM
  [ # 2906 ]
vlietmansje schreef:

Koppeling aan houder van kenteken is dacht ik in strijd met europesche regels, motie zal dus niet aangenomen worden… politiek. Woonaccoord zal meer aandacht opeisen, denk ik.

Volgens mij ben je in de war met iets anders.

JW

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6517
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 17 december 2013 09:39 PM
  [ # 2907 ]

Lijkt mij toch dat er een koppeling met de houder van het kenteken plaatsvindt in deze motie, want de motie gaat om het bieden van een overgangsregeling voor auto’s die op 1 november 2013 zijn aangeschaft. Dus: te naam zijn gesteld. Als dat niet is toegestaan is deze motie kansloos. Al denk ik dat elke motie kansloos is en dat deze nieuwe regeling zonder slag of stoot zal worden aangenomen straks.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 december 2013 10:09 PM
  [ # 2908 ]

Waarom zou die koppeling niet mogen plaatsvinden?
Bij de naheffing van de parkeerbelasting ( Laughing zo wordt in Amsterdam de parkeerboete genoemd) weet men mij prima te koppelen met mijn kenteken.

Even wat anders: Ondertussen staat het (ongecorrigeerde) uitgeschreven verslag van het debat van gisteren in de Eerste kamer online ->klik
Hieronder enkele fragmenten.

JW

De heer De Lange (OSF)
….Als er iets in de belastingplannen voor 2014 tot een enorme stroom reacties van de burgers heeft geleid, is dat zonder een schaduw van twijfel de voorgestelde heffing op oldtimers. De oldtimers zijn dit keer nu eens niet de ouderen zelf, maar gedateerde vervoermiddelen. De emoties van de burger variëren van woedend tot bedroefd, van gelaten tot verontwaardigd, en dat valt goed te begrijpen. De voorstellen komen namelijk zo maar uit de lucht vallen, en zijn financieel behoorlijk ingrijpend. De markt voor oldtimers is binnen de kortste keren ingestort, en veel burgers die te goeder trouw een leuke hobby hebben opgebouwd waarin ze jaren lang geïnvesteerd hebben, financieel en emotioneel, zien de waarde van hun gekoesterde bezit geheel onverwacht verdampen uitsluitend door onaangekondigd overheidsingrijpen. Betrouwbare overheid zei u? Zeker niet in de visie van deze aanzienlijke groep gedreven eigenaren van oldtimers. ….

De heer Bröcker (VVD):
…Er kan bijvoorbeeld een cadeaueffect optreden als niet duidelijk is of het doel van deze vrijstelling, het behouden van historisch mobiel erfgoed, wordt behaald met handhaving van de vrijstelling. Mijn fractie kan alleen maar constateren dat de hele faciliteit een beetje uit de hand is
gelopen…

De heer Bröcker (VVD):
..Het argument is gehanteerd dat de oldtimers in Nederland die door de maatregelen worden getroffen, daardoor in waarde kunnen dalen en waarschijnlijk zouden enkele particulieren hebben afgezien van de aanschaf van een oldtimer als zij hadden kunnen voorzien dat de vrijstelling zou worden afgeschaft. De overheid moet bestendig beleid voeren, zodat burgers en bedrijven de overheid als betrouwbaar ervaren….

De heer Nagel (50PLUS):
...De huidige coalitie met zijn hulptroepen is erop uit om hoe dan ook de financiën rond te krijgen en is weinig geïnteresseerd in wat dit voor individuele burgers betekent. De afgelopen weken zijn de Eerste Kamerleden overstelpt met brieven van bezitters van de zogenaamde oldtimers. Het zijn vaak ontroerende brieven met als harde kern: ons was vrijstelling beloofd, dit is geen betrouwbare overheid. De oude schichten worden bovendien onverkoopbaar. …

De heer Van Boxtel (D66):
...Echter, als de staatssecretaris deze Kamer, haar leden en deze verhandelingen op waarde schat, waarom ontvingen dan de eigenaren van oldtimers keurig een brief met een aangekondigde verhoging onder het beslag van goedkeuring door de Eerste Kamer…

Mevrouw Sent (PvdA):
...Ook middels andere maatregelen poogt de staatssecretaris invloed uit te oefenen op milieu en duurzaamheid. Denk aan het stimuleren van lokaal opgewekte duurzame energie en het dagelijks gebruik van oldtimers. Tijdens de schriftelijke behandeling hebben wij het laatste punt herhaaldelijk onder de aandacht van de staatssecretaris gebracht. Wij danken hem voor de bevredigende antwoorden hierop. Nu vraag ik aandacht voor de constatering—dit is ook opgemerkt door de Raad van State—dat fiscale prikkels zelden het beoogde effect hebben….

Door de leden Van Strien, Reynaers, Kok, Frijters-Klijnen en Faber-Van de Klashorst wordt de volgende motie voorgesteld:.
verzoekt de regering om voor oldtimers die rijden op diesel en lpg en aangeschaft zijn vóór 1 november 2013 eveneens een overgangsregeling te treffen.

Profiel  
 
Art
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3174
Geregistreerd: 12-07-2007

- CX 2500D
Gepost: 17 december 2013 10:23 PM
  [ # 2909 ]

ik denk dat we gewoon de lul zijn straks, als het kabinet niet toevallig valt over iets anders . Laughing  Rolling Eyes

maar ik laat ze mijn hobby niet afnemen hoor, ga gewoon door in mijn olie stokende ‘‘gedateerde vervoersmiddelen’’  Laughing  FU

Citroen CX2500D bj 1981

Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5524
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 17 december 2013 10:46 PM
  [ # 2910 ]
Profiel  
 
 
194 van de 282
« Eerste  < Vorige 192 193 194 195 196 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook