195 van de 282
« Eerste  < Vorige 193 194 195 196 197 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 17 december 2013 10:51 PM
  [ # 2911 ]

Stemming vindt aansluitend aan de plenaire vergadering plaats.
Zal dus na ongeveer 23:00u zijn.

JW

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5391
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 17 december 2013 11:01 PM
  [ # 2912 ]

Dan is iedereen tenminste nog lekker fris en geconcentreerd… blank stare
Ik wens de leden veel wijsheid toe..
Maar ik denk dat er niet veel zal veranderen aan het voorgestelde voorstel…
Succes mensen! Fingers crossed…

Profiel  
 
paso
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9613
Geregistreerd: 10-08-2005

Gepost: 18 december 2013 01:55 AM
  [ # 2913 ]

http://www.matramania.be/phpBB2/viewtopic.php?p=46015#46015

Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005,  Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5523
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 december 2013 02:30 AM
  [ # 2914 ]

Helaas, de wet is aangenomen..

Profiel  
 
tom13
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 101
Geregistreerd: 30-06-2005

Gepost: 18 december 2013 02:40 AM
  [ # 2915 ]

En de motie is verworpen.
Motie-Van Strien (PVV) c.s. over een overgangsregeling voor oldtimers die rijden op diesel en lpg en aangeschaft zijn vóór 1 november 2013

Autos: C5 2.0-16V Exclusive Break LPG3 2002/ D Super 5 LPG 1971

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 18 december 2013 02:57 AM
  [ # 2916 ]

Ja helaas daar was een ieder al bang voor. Ben wel benieuwd of ik nu voor januari 2014 nog een keuze kan maken ,mijn auto schorsen en stallen en een kwart tarief betalen of kiezen om gewoon het volle tarief voor de auto op benzine te betalen en dus gewoon de wintermaanden te kunnen blijven rijden.
Nu nog een stalling en ander vervoer zoeken lijkt mij een lastige klus op zo’n korte termijn.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Bertje beige
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 752
Geregistreerd: 26-02-2011

- 2CV 6 club
- Dyane acadiane
- 2CV AZU
Gepost: 18 december 2013 07:15 AM
  [ # 2917 ]

@PeterW, als jij een auto hebt die voor de overgangsregeling in aanmerking komt, zul je nog een brief ontvangen waarin staat dat er in 2014 een rekening komt, als je die betaalt kies je voor het kwarttarief. Als je die niet betaalt kies je voor het volledige bedrag.
Ook in het kwarttarief mag je bijna het het hele jaar 2014 nog van de weg gebruik maken, alleen december niet!

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5391
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 18 december 2013 08:02 AM
  [ # 2918 ]

Ja, hoe zit dat eigenlijk, ik heb begrepen dat in 2014 nog wel in januari en februari gereden mag worden met een “overgangs auto”, dus die 3 maanden autopauze geldt pas eind 2014/begin 2015. Klopt dat?
Dan valt de schade dit jaar nog mee… (voor de benzinerijders dan…)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2013 08:18 AM
  [ # 2919 ]

Helaas… Maar het zat eraan te komen Sad

Goed, als ik het goed begrepen heb is de volgende stap om naar de rechter te stappen.
Wat we daar van moeten verwachten weet ik niet, maar geheel kansloos is dat niet: http://www.vrijstellingoldtimer.nl/wie-zijn-wij
Inmiddels zitten we dus in dezelfde situatie.

Profiel  
 
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1929
Geregistreerd: 18-03-2012

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 18 december 2013 08:40 AM
  [ # 2920 ]

Dat besluit is heel spijtig. De oude regeling werkte goed en begon zijn vruchten af te werpen. Het voorstel is er doorheen gedrukt met het grote geheel van het belastingplan. Voor de oldtimerrijder was geen politiek draagvlak en de hobbymatige diesel en LPG rijder is als collateral damage beschouwd.

Ik blijf aan het geheel een vervelend gevoel overhouden. Had ik geen brief waarin zonder voorwaarden en zonder einddatum een vrijstelling was verleend? Ik kwam zo-even toen ik de brief van twee weken geleden wilde opbergen, de oorspronkelijke brief van de Belastingdienst tegen. Daarin staat toch duidelijk het volgende geschreven: “Uit de gegevens van het kentekenregister maak ik op dat het bovengenoemde motorrijtuig 25 jaar of ouder is. Dit betekent dat u voor dat motorrijtuig geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Met ingang van . . . verleen ik u daarom vrijstelling van motorrijtuigenbelasting.”

Dat u voor dat motorrijtuig geen motorrijtuigenbelasting meer hoeft te betalen. Dat lijkt me toch duidelijke taal.

JW

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 december 2013 09:15 AM
  [ # 2921 ]

Ik ben er wel klaar mee,
Van mij mag het zo blijven,ik zit echt niet te wachten op beperkte kilometers ofzo.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Twan238
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2107
Geregistreerd: 05-07-2011

- BX 16 TRS
- BX TZD automatic
- BX TZD Turbo break
- BX GTi
- BX 19 TRS break
Gepost: 18 december 2013 09:29 AM
  [ # 2922 ]

Erg jammer, maar het was te verwachten. Zolang ik het kan betalen blijven we rijden Wink

huidig:
BX 16 TRS 1983 JV-22-YT
BX 16 TRI 1988 XG-89-PB
BX 19 TGD 1994 HX-PP-22 (break)
BX 19 TRS 1985 63-KZL-6 (break)

EX: 205, 2cv6, Xantia (4x), Acadiane , CX, Xm en vele BX’en

Profiel  
 
Prowl
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 11-09-2010

- CX Break 2500 D Super
- BX 16TRS
- BX Sport
- Dyane 6
- BX BX GTi 16 Soupapes
Gepost: 18 december 2013 09:39 AM
  [ # 2923 ]

Zo, marktplaats maar eens in de gaten gaan houden voor een goedkope Diesel CX van maximaal 1980 met veel chroom Rolling Eyes

Ex: (tel kwijt) Xantia & BX & CX - divers Japans spul - Volvo 440 en een slOpel Astra….

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5523
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 december 2013 09:41 AM
  [ # 2924 ]
H@ns schreef:

Ja, hoe zit dat eigenlijk, ik heb begrepen dat in 2014 nog wel in januari en februari gereden mag worden met een “overgangs auto”, dus die 3 maanden autopauze geldt pas eind 2014/begin 2015. Klopt dat?
Dan valt de schade dit jaar nog mee… (voor de benzinerijders dan…)


Dat is ook mijn vraag!

Als je hem nu schorst, krijg je geen brief voor de “overgangs autos”? Want de auto staat als geschorst vermeld..

Of krijg je zo wie zo een brief? Want men weet dat men een (young)oldtimer heeft van nog geen 40jaar oud.

.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5523
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 december 2013 09:50 AM
  [ # 2925 ]

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/documenten-en-publicaties/publicaties/2013/09/17/informatieblad-mrb-oldtimers.html

Dat is duidelijk…

Vanaf maart pas de overgangsregeling betalen.. Dus ik/men hoef de oldtimr nu niet per direct schorssen..
Ligt eraan hoe je de oldtimer gebruikt..

Profiel  
 
 
195 van de 282
« Eerste  < Vorige 193 194 195 196 197 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook