197 van de 282
« Eerste  < Vorige 195 196 197 198 199 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 december 2013 02:25 PM
  [ # 2941 ]

He, ik had nog wel hoop dat de wet afgeschoten zou worden. Dat is mooi klote, 1500 euro per jaar betalen voor de CX. Ik ga ‘m denk ik maar ergens in het oosten van het land stallen voor weinig tot-ie 40 jaar oud is, want nu verkopen schiet vast ook niet op…

Profiel  
 
Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 december 2013 02:45 PM
  [ # 2942 ]

Voor jouw benzine-CX ga je geen 1500 euro per jaar betalen natuurlijk, of heb je er LPG in?

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 december 2013 03:18 PM
  [ # 2943 ]

Ja, er zit zo’n mooie LPG-injectie installatie in. Die kan er natuurlijk ook uit, maar aangezien ik nu weer een DS heb wil ik de CX toch verkopen.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4965
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 18 december 2013 04:25 PM
  [ # 2944 ]
fluidphreak schreef:

He, ik had nog wel hoop dat de wet afgeschoten zou worden. Dat is mooi klote, 1500 euro per jaar betalen voor de CX. Ik ga ‘m denk ik maar ergens in het oosten van het land stallen voor weinig tot-ie 40 jaar oud is, want nu verkopen schiet vast ook niet op…

En maar hopen dat 40+ jarige auto’s belastingvrij blijven. Ik vrees dat zoiets ook nog wel op de schop gaat in de toekomst. Je zien nu hoe onredelijk de politiek kan zijn en elke regel der logica naast zich neer legt.

Moet je zien wat ze met de huren van plan zijn, laat ik maar ophouden.

Profiel  
 
DS rijder
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 388
Geregistreerd: 01-09-2009

- 2CV 2cv6
- ID/DS DS21 pallas
Gepost: 18 december 2013 05:16 PM
  [ # 2945 ]

Blijkt maar weer dat je als mens niet veel voor de politiek betekent, denk dan ook dat er nog wel meer dingen op ons afkomen waar we grote twijfels over hebben. Voor mezelf valt de schade nog wel mee de BX valt in het kwart tarief, weet alleen nog niet of ik dit lang ga volhouden, want het moet toch allemaal uit de lengte of de breedte komen. Zeker als het financieel wat minder gaat. Voor de diesel en lpg rijders is het natuurlijk enorm balen. Want deze maatregel hakt er natuurlijk wel flink in.

Groet Cor

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 18 december 2013 05:29 PM
  [ # 2946 ]

Wat dat betreft ben ik blij dat ik de Charleston heb….euri 24 kwartaal….dat overleef ik nog wel….wilde weer een CX hebben….maar voorlopig dus niet…...Ik heb zakelijk nu de XM gekocht…ivm gunstige bijtelling….hoelang blijft dit nog in tact????.......


Peter love

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 18 december 2013 05:30 PM
  [ # 2947 ]

Euri 34.- per kwartaal….bedoel ik…..is te overzien…..maar het gaat om het idee erachter….

Profiel  
 
Bart1989
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3180
Geregistreerd: 10-10-2007

Gepost: 18 december 2013 05:35 PM
  [ # 2948 ]

15 euro per kwartaal…

Ik had nog nooit gekeken naar het gewicht van de Visa. 755kg ledig, dat is zwaarder dan een AX en bijna net zo zwaar als een Saxo! Kanonnen…

Huh, hoe kom je aan 34 per kwartaal dan..?

Edit; geen ‘‘oldtimer’’ ik zie he al.

 

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10590
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 december 2013 05:36 PM
  [ # 2949 ]

Het idee er achter is dat de regering de mond vol heeft van Europese samenwerking, maar zodra het om centen gaat steeds verder uit de Europese pas gaat lopen.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122
Geregistreerd: 29-05-2013

- AX Spot 1.1
Gepost: 18 december 2013 06:11 PM
  [ # 2950 ]

De eend is veel lichter…..............

ballon

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 18 december 2013 06:17 PM
  [ # 2951 ]
Han S schreef:

En maar hopen dat 40+ jarige auto’s belastingvrij blijven. Ik vrees dat zoiets ook nog wel op de schop gaat in de toekomst. Je zien nu hoe onredelijk de politiek kan zijn en elke regel der logica naast zich neer legt.

Mwah, ik snap wel dat er iets aan die Mercedes 190D’s gedaan moest worden. Heel jammer alleen dat LPG en diesel gelijk worden getrokken. Ik begrijp sowieso niet waarom LPG rijden zo duur in de belasting moet zijn. Ik was eerder blij dat het rekeningrijden niet door ging, maar nu zou ik dat toch wel prefereren.

Misschien wordt de grens van 40 jaar nog wel verder getrokken op een gegeven moment, daar heb je gelijk in, zodat jaren ‘80 auto’s nooit meer belastingvrij worden. Aan de andere kant, die 190D’s zullen straks grotendeels op de sloop liggen, dus dat probleem is zo wel opgelost.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2013 06:34 PM
  [ # 2952 ]

Ik ben nog wel benieuwd wat ze precies willen bereiken met de rechtszaak.

1. MRB vrij bij 30 jaar ongeacht brandstofsoort, eigenlijk zoals de regeling nu was (incl. overgangsregeling).

2. Of diesel en LPG in de nieuwe regeling laten opnemen, zodat deze ook maar kwarttarief hoeven te betalen net zoals benzine.

Aan de 2de manier heb ik helemaal niets, net als iedereen met een youngtimer.

Bij de eerste MRB vrij bij 30 jaar wordt mijn CX ook nog eens MRB vrij. Wat ik persoonlijk nog steeds terecht vind gezien de CX niet ingezet wordt als dagelijks vervoer.
Ik denk dat bij punt 1 meer mensen geholpen zijn dan bij punt 2.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10590
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 18 december 2013 06:38 PM
  [ # 2953 ]
fluidphreak schreef:
Han S schreef:

En maar hopen dat 40+ jarige auto’s belastingvrij blijven. Ik vrees dat zoiets ook nog wel op de schop gaat in de toekomst. Je zien nu hoe onredelijk de politiek kan zijn en elke regel der logica naast zich neer legt.

Mwah, ik snap wel dat er iets aan die Mercedes 190D’s gedaan moest worden. Heel jammer alleen dat LPG en diesel gelijk worden getrokken. Ik begrijp sowieso niet waarom LPG rijden zo duur in de belasting moet zijn. Ik was eerder blij dat het rekeningrijden niet door ging, maar nu zou ik dat toch wel prefereren.

Misschien wordt de grens van 40 jaar nog wel verder getrokken op een gegeven moment, daar heb je gelijk in, zodat jaren ‘80 auto’s nooit meer belastingvrij worden. Aan de andere kant, die 190D’s zullen straks grotendeels op de sloop liggen, dus dat probleem is zo wel opgelost.

Over het verschil in MRB: op benzine zit de meeste accijns, daarom minder mrb dan diesel. Op lpg zit helemaal geen accijns omdat dat in de buitengebieden ook vaak huishoudelijk gebruikt wordt. Vandaar dus de hoogste mrb voor lpg.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7351
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 18 december 2013 06:39 PM
  [ # 2954 ]

MMmmm, blijf me verbazen met die regeling: m’n motor een **** uit 1984 was belastingvrij. Nu krijg ik bericht dat ik 120 euro per jaar moet betalen en ‘m 3maanden aan de openbare weg moet onttrekken: tot zover alles duidelijk. Nu dacht ik wat zou mijn motor (normaal gesproken) in de wegenbelasting kosten wat geven 3 verschillende site’s aan: 116 euro huh dus….. 116 euro per jaar en dus het hele jaar doorrijden. Die gasten maar eens bellen/mailen denk ik;scheelt toch weer zo’n 4 euro haha en 90 dagen (kunnen) rijden !!

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2013 06:43 PM
  [ # 2955 ]
jantje1948 schreef:
fluidphreak schreef:
Han S schreef:

En maar hopen dat 40+ jarige auto’s belastingvrij blijven. Ik vrees dat zoiets ook nog wel op de schop gaat in de toekomst. Je zien nu hoe onredelijk de politiek kan zijn en elke regel der logica naast zich neer legt.

Mwah, ik snap wel dat er iets aan die Mercedes 190D’s gedaan moest worden. Heel jammer alleen dat LPG en diesel gelijk worden getrokken. Ik begrijp sowieso niet waarom LPG rijden zo duur in de belasting moet zijn. Ik was eerder blij dat het rekeningrijden niet door ging, maar nu zou ik dat toch wel prefereren.

Misschien wordt de grens van 40 jaar nog wel verder getrokken op een gegeven moment, daar heb je gelijk in, zodat jaren ‘80 auto’s nooit meer belastingvrij worden. Aan de andere kant, die 190D’s zullen straks grotendeels op de sloop liggen, dus dat probleem is zo wel opgelost.

Over het verschil in MRB: op benzine zit de meeste accijns, daarom minder mrb dan diesel. Op lpg zit helemaal geen accijns omdat dat in de buitengebieden ook vaak huishoudelijk gebruikt wordt. Vandaar dus de hoogste mrb voor lpg.

Op LPG zit ook gewoon accijns, volgens mij gaat dat zelf per 1 jan 7 cent omhoog!

LPG is vooral erg duur in de MRB als je een auto en installatie heb die niet voldoet aan de G3 norm, want dan is de MRB eigenlijk altijd lager dan diesel in de zelfde gewichtsklasse.
Goed voor oudere auto’s is G3 niet mogelijk en dan wordt het MRB tarief opeens erg hoog.

Profiel  
 
 
197 van de 282
« Eerste  < Vorige 195 196 197 198 199 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook