198 van de 282
« Eerste  < Vorige 196 197 198 199 200 Volgende >  Laatste »

MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
JWH
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1929

- C5 Break Prestige 2.0 16V
- CX 25RD Turbo
Gepost: 18 december 2013 06:47 PM
  [ # 2956 ]
Arjan Verkade schreef:

Ik ben nog wel benieuwd wat ze precies willen bereiken met de rechtszaak.
1. MRB vrij bij 30 jaar ongeacht brandstofsoort, eigenlijk zoals de regeling nu was (incl. overgangsregeling).
2. Of diesel en LPG in de nieuwe regeling laten opnemen, zodat deze ook maar kwarttarief hoeven te betalen net zoals benzine. . .

Ik denk dat ze voor het eerst aan Arjan. Op de site van de Stichting staat het volgende:

. . . Stichting Autobelangen is voornemens de Staat voor de rechter te dagen, met als doel om de wetswijziging ongedaan te maken. . .

. . . Wij zijn onverminderd van mening dat de maatregel onrechtmatig is en op onjuiste en onvolledige informatie berust. Grote groepen oldtimerbezitters worden hierdoor zwaar gedupeerd . . .

. . . Terwijl u als oldtimerbezitter toch een brief van de Belasting ontving dat u voortaan geen wegenbelasting behoefde te betalen? En nu weer een nieuwe brief waarin staat dat u toch weer langdurig moet gaan betalen? Laten we dit nu maar eens aan de rechter voorleggen! . . .

JW

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 december 2013 06:55 PM
  [ # 2957 ]

Ik hoop het ook, persoonlijk blijf ik de 30 jaars regeling nog steeds het beste vinden. Het terugdringen van de import is daar al mee bereikt. En het sluit ook mooi aan bij onze meeste EU buurlanden.
Ook geen gezeik met registratie en kastjes in de auto.

Profiel  

martijntje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

Gepost: 18 december 2013 09:32 PM
  [ # 2958 ]

De raad van state had toch al een keer vraagtekens bij het nu doorgeduwde aanpassingen gezet? Misschien dat het hoger opzoeken door de stichting toch niet geheel kansloos is dan. Maargoed, ik ga de komende week maar het grotendeel van mijn per 1 januari belastingplichtige citroens maar schorsen. Ik rij er toch nauwelijks mee, zonde maar het is niet anders.

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5391

Gepost: 18 december 2013 09:38 PM
  [ # 2959 ]
citroen23 schreef:

MMmmm, blijf me verbazen met die regeling: m’n motor een **** uit 1984 was belastingvrij. Nu krijg ik bericht dat ik 120 euro per jaar moet betalen en ‘m 3maanden aan de openbare weg moet onttrekken: tot zover alles duidelijk. Nu dacht ik wat zou mijn motor (normaal gesproken) in de wegenbelasting kosten wat geven 3 verschillende site’s aan: 116 euro huh dus….. 116 euro per jaar en dus het hele jaar doorrijden. Die gasten maar eens bellen/mailen denk ik;scheelt toch weer zo’n 4 euro haha en 90 dagen (kunnen) rijden !!

Het is max 120 hoor!
Dat is om de zware bakken niet te zwaar te treffen.
Je betaalt een kwart van het jaartarief, dat is voor jou dan 29 Euro. Of 116 en dan mag je het hele jaar snorren…

Profiel  

H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5391

Gepost: 18 december 2013 09:55 PM
  [ # 2960 ]
GWHENDRIKS2 schreef:

http://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/autobelastingen/documenten-en-publicaties/publicaties/2013/09/17/informatieblad-mrb-oldtimers.html

Dat is duidelijk…

Vanaf maart pas de overgangsregeling betalen.. Dus ik/men hoef de oldtimr nu niet per direct schorssen..
Ligt eraan hoe je de oldtimer gebruikt..

Toch is dat bericht wel wat verwarrend/tegenstrijdig:

De overgangsregeling treedt al op 1 januari 2014 in werking. Om in 2014 gebruik te kunnen maken van deze regeling ontvangt de houder van het voertuig daarom begin 2014 een brief en krijgt hij tot 1 maart 2014 de tijd om een keuze te maken.
In de maanden januari en februari 2014 kan er gewoon gebruik van de weg worden gemaakt.
Als de overgangsregeling wordt toegepast voor een voertuig en er toch mee wordt gereden of als het voertuig toch wordt geparkeerd op de openbare weg in januari, februari en december is de houder van het voertuig alsnog de normale MRB verschuldigd voor het gehele kalenderjaar plus een forse verzuimboete.

De overgangsregeling gaat 1-1-2014 in, je mag wel januari en februari 2014 van de weg gebruik maken, maar moet je dan betalen?
Als er toch wordt gereden of geparkeerd op de openbare weg in januari, februari (en december) moet je het volle pond betalen + boete.
Het zou duidelijker zijn als er januari en februari 2015 had gestaan…

Profiel  

Mulder
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6515

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Gepost: 18 december 2013 11:27 PM
  [ # 2961 ]

En de nieuwsbrief van de FEHAC, waarin men zichzelf nog maar weer eens stevig op de borst klopt.

Geachte leden,

De kogel is door de kerk.
Vandaag heeft de Eerste Kamer ingestemd met het belasting plan 2014, en daarmee met de oldtimer maatregel.
Er is al veel over te doen geweest, en de inhoud zal allen bekend zijn.
Toch nog even een korte terugblik.
In het regeerakkoord werd aangekondigd dat ‘voor het milieu’ alle oldtimers volledig MRB zouden moeten gaan betalen.
Het ‘milieu verhaal’ was al snel onderuitgehaald, wat overbleef was een ordinaire belastingverhoging. Eén in een lange reeks lastenverzwaringen waar Nederland de afgelopen tijd mee dood geslagen is.

Met vereende krachten hebben we dat gelukkig deels om weten te buigen. De vrijstelling voor >40 jaar is volledig behouden. Voor motoren, bedrijfsvoertuigen en personenauto’s op benzine is er een overgangsregeling met een maximum tarief van €120 p/j en een winterstop.
Voor velen was dat al een grote geruststelling en velen van u hebben verheugd gereageerd. Enkelen niet. En ook dat is heel begrijpelijk, want er zijn wel groepen die hard getroffen worden. Niet alleen de dagelijks-rijdende-niet-echte-liefhebber, maar er zijn ook ‘echte’ liefhebbers aan te wijzen die onevenredig getroffen zijn. Deels zijn dat weeffouten en deels veranderingen die Financiën eenzijdig heeft aangebracht nadat het ‘oldtimer accoord’ mondeling tot stand gekomen was.
De FEHAC heeft zich tot het eind toe ingespannen om – terwijl we het accoord respecteren – die weeffouten te herstellen.
We moeten nu vaststellen dat dat nog niet is gelukt.

Op onze recente ALV hebben alle aanwezigen nog eens kunnen horen hoe de hazen lopen, wat realistische verwachtingen zijn, hoe gecompliceerd een dergelijk dossier is en hoe enorm veel werk er ‘onzichtbaar’ gedaan wordt.
Niet alleen uit onze mond, maar vooral ook de aanvullingen door de aanwezige gasten Wouter van Embden (Stichting Autobelangen), Peter-Eloy Staal (directeur KNAC) en Eerste Kamer lid mw Maria Martens (CDA), waren voor velen zeer verhelderend.

Maar ‘it ain’t over until the fat lady sings’.
Het laatste woord is hierover ongetwijfeld nog niet gezegd.
Hoewel zoals gezegd voor veel liefhebbers de kou uit de lucht is, zijn er ook leden die op persoonlijke titel bezwaar willen maken. Dat recht heeft een ieder, en zeker van de mensen die onevenredig door een weeffout benadeeld worden is dat goed te begrijpen. Wij zullen hiervoor op korte termijn een modelbezwaarschrift aanreiken dat u ook aan uw leden ter hand kunt stellen.
In de opbrengstberekeningen heeft de Belastingdienst vast gehouden aan een ‘gedragseffect’ dat leidt tot 15% schorsingen. Wij denken dat het wezenlijk meer zal zijn. En, wij hebben de hoop dat wanneer de reële effecten zichtbaar worden, bij MinFin de deur weer open zal staan om te praten over de diverse voorstellen die we al meermaals hebben gedaan voor het repareren van de weeffouten.
Daarnaast blijven we natuurlijk in nauw contact met de andere partijen die actief zijn op dit gebied en we zullen u bij gelegenheid op de hoogte houden van de ontwikkelingen en initiatieven.

U hoort binnenkort nader van ons.

“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Profiel  

F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9365

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 december 2013 11:45 PM
  [ # 2962 ]

Vooral dit zinnetje

Niet alleen de dagelijks-rijdende-niet-echte-liefhebber

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  

martijntje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 150

Gepost: 19 december 2013 12:17 AM
  [ # 2963 ]

Nou dat klopt toch ook in de beleving van de fehac? Die hebben alleen een auto in een verwarmde garage staan onder een doekje die ze iedere week een keer poetsen en 2000 km per jaar op zondag rijden. Naar bijvoorbeeld Eurocitro of de ICCCR pakken ze een moderne lease bak daarnaartoe. Allemaal prima natuurlijk maar daar kan je natuurlijk niet van verwachten dat ze zich echt inzetten voor de youngtimerrijders.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 19 december 2013 08:31 AM
  [ # 2964 ]

In mijn beleving is de 40 jaar regeling nooit om het milieu geweest maar altijd om het begrotings te kort op te vullen met 150 milj.
Dat heeft de politiek vanaf het begin zo gebracht, naar mijn idee is dat milieu gedoe een verhaal van de media en mond om mond verhalen met de halve waarheid.

Wel vreemd dat de FEHAC dit dus zo in het verhaal ook nog naar voren brengt.

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11883

- Xantia TD SX
Gepost: 19 december 2013 09:06 AM
  [ # 2965 ]

Vreemd is afhankelijk van perspectief. Als je de FEHAC bent en je zou eens toe moeten gaan geven dat je je helemaal niet zo sterk hebt opgesteld…

In ieder geval is er weer een heel leger spin doctors die er de MRB van hun oldtimertje voor de komende jaren allang aan heeft verdiend Laughing

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2967

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 19 december 2013 09:06 AM
  [ # 2966 ]

40jaar komt uit de koker van BOVAG, denk ik. Daar verdienen ze niets meer aan.

knuffel

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 19 december 2013 09:21 AM
  [ # 2967 ]
Profiel  

2cvtje
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1122

- AX Spot 1.1
Gepost: 19 december 2013 09:46 AM
  [ # 2968 ]

Die FEHAC club ....daar hebben wij helemaal niets aan…..de meeste onder ons rijden gewoon in onze auto’s…  daar zijn ze ook voor gemaakt…..kost hardwerkende mensen en liefhebbers gewoon ordinair geld…..

Peter huh

Profiel  

Ree
> 5000 berichten
Totaal aantal Berichten: 5165

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 19 december 2013 10:20 AM
  [ # 2969 ]
Arjan Verkade schreef:

In mijn beleving is de 40 jaar regeling nooit om het milieu geweest maar altijd om het begrotings te kort op te vullen met 150 milj.

Het heeft zelfs niks met geld te maken. Iedereen weet dat deze maatregel niets opbrengt.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  

rf
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 713

- Overig Panhard Dyna Alu
Gepost: 19 december 2013 10:50 AM
  [ # 2970 ]

Hoe gaat dat eigenlijk met de schorsing: Ik ga de CX over ca. een week schorsen. Ben voornemens om ergens in het voorjaar de gasinstallatie bij de garage te laten verwijderen. Als dat gebeurd is, moet ik door naar de RDW voor een kentekenkeuring. Vervolgens wachten op het nieuwe kentekenbewijs. Als dat binnen is naar de APK bij dezelfde garage. Maar mag je dat allemaal rijden in geschorste toestand? Hoewel ik een andere mogelijkheid me niet kan voorstellen….

Dyna Z1: Tout alu.

Profiel  

198 van de 282
« Eerste  < Vorige 196 197 198 199 200 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook