41 van de 277
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
   
MRB, Milieuzones, Vrijstelling e.d.
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 29 oktober 2012 09:01 PM
  [ # 601 ]

Als uitleg stelt het helaas niets voor, en rationeel lijkt mij niet hetzelfde als doen of er geen sprake is van ongewenste ontwikkelingen. Rationeel is om een objectief argument te geven, en dat zie ik dus niet voorbijkomen. Maar ik help het nog steeds hopen. Ik denk overigens dat ik ook - in het kader van de ratio - ga hopen dat mijn hypotheekrenteaftrek niet wordt teruggeschroefd.

Misschien kan iemand alsnog rationeel uitleggen hoe dit plannetje toch nog kan stranden. Tot die tijd zit ik niet in de stress hoor, maar ik baal er wel alvast van.

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 29 oktober 2012 09:19 PM
  [ # 602 ]

Ja joh, als je je gevoel laat spreken wordt je per direct afgeserveerd met zogenaamde wijsheden, want gevoelens zijn zo achterhaald.

Mijn gevoel verteld me toch vaak dat ik op het juiste spoor zit en niet anders.

Ik ben het wel met CXfanatic eens, laten we afwachten hoe de regeling er uiteindelijk er uit gaat zien, mogelijk is de soep nu iets te heet.

De nu huidige afschaffing volgens het kabinet slaat kant nog wal en wordt alles wat “oud” rijdt over een kam geschoren en dat is niet eerlijk.

De enige juiste mogelijkheid is om oldtimers een status te geven met bepaalde beperkingen of toch gaan belasten aan de hand van het gebruik cq gereden kilometers.

Wat dat betreft zou de kilometerheffing nog zo gek niet zijn.

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 29 oktober 2012 09:25 PM
  [ # 603 ]

Het regeerakkoord is zeer globaal opgesteld, als richtlijn. Dit gaat in de komende jaren op details uitgewerkt worden. In het regeerakkoord staat de nieuwe maatregel als volgt omschreven:

‘De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen
afgeschaft.’

Hieruit kun je twee dingen opmaken.

1. Men weet in Den Haag nog niet hoe men dit exact gaat invullen.
2. Men wil partijen die zich op mobiliteit en oldtimers concentreren (FEHAC, BOVAG, ANWB, KNAC) een reactie ontlokken.

Kijk, in Den Haag stoort men zich mateloos aan de knakenrijders die 25.000 kilometer per jaar belastingvrij rondkachelen in een oude stinkdiesel. Uit milieuoverwegingen wil men die groep gaan aanpakken. Iedereen weet dat hobbyisten die een paar honderd of paar duizend kilometer per jaar rijden geen wezenlijke bijdrage leveren aan de uitstoot van schadelijke gassen. Het gaat om de verhouding tot de liefhebberij. De stoomboot van Sinterklaas en vuurwerk met Oud & Nieuw - beide behoorlijk milieuvervuilend - gaan ze ook niet afschaffen.

Den Haag heeft heus wel oog voor het behoud van industrieel erfgoed. Men wil echter tot een goede regeling komen die de fiscale profiteurs geen kans meer geeft. Daarvoor zal men advies inwinnen van experts, zoals de FEHAC. Hetzelfde gebeurt op andere vlakken: als het zorgstelsel wordt aangepakt, laat men zich ook uitgebreid voorlichten door hoogleraren, medici etcetera. Men gooit in het regeerakkoord bewust de knuppel in het hoenderhok om de FEHAC en andere partijen tot actie te bewegen en met actie bedoel ik dat men de dialoog aangaat. In gezamenlijk overleg komen de regering en de instanties dan tot een goed voorstel dat aan de Tweede Kamer wordt voorgelegd. Er zijn genoeg constructies denkbaar die het erfgoed bewaken en de centenrijders aanpakken (verplicht een dagelijks auto bezitten naast de oldtimer, een 50-dagenkaart, brandstoftoeslag voor LPG en diesel etcetera). De regering geeft zelf al aan dat alles in deze kwestie draait om het milieu. Den Haag krijgt het nooit aan Nederland uitgelegd als je dan alle oldtimerbezitters gaat aanpakken, ook de hobbyisten.

Kortom, geen reden tot paniek. Wij zijn een land dat zuinig is op cultuur en historie. Dat zet men heus niet overboord. Den Haag wil gewoon werken aan een goede, faire regeling die óók genade vindt bij groeperingen die zich sterk maken voor het milieu. Zo werkt het poldermodel: met een degelijk compromis iedereen (redelijk) tevreden stellen. Aan de FEHAC, de BOVAG, de ANWB en de KNAC nu de schone taak in actie te komen en samen met de ambtenaren een bevredigend plan te bedenken.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Gepost: 29 oktober 2012 09:28 PM
  [ # 604 ]
waterman schreef:

Nou jongens, daar gaan we!


http://www.kabinetsformatie2012.nl/actueel/documenten/regeerakkoord.html, pagina 39

exit ouwe bak!

cxfanatic schreef:

Kijk, in Den Haag stoort men zich mateloos aan de knakenrijders die 25.000 kilometer per jaar belastingvrij rondkachelen in een oude stinkdiesel.

whistle

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 29 oktober 2012 09:29 PM
  [ # 605 ]

Goed verhaal en uiteraard moeten die stinkende Mercedessen van de weg. Ik bedoel de misbruikers van de overigens goede regel.

Profiel  
 
algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 611
Geregistreerd: 22-08-2006

Gepost: 29 oktober 2012 09:33 PM
  [ # 606 ]

alles goed en wel, maar ondertussen worden reparatie’s en aankopen voorlopig even uitgesteld
en dat geeft zware druk op de oldtimer branche, met de nodige gevolgen ben ik bang

Profiel  
 
japv
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3167
Geregistreerd: 29-06-2008

- Xantia 1.8i X
- GS/GSA Spécial
Gepost: 29 oktober 2012 09:36 PM
  [ # 607 ]

Ik voel een redactioneel stukje op de voorpagina van deze site komen a.d.h.v. deze kennis? Wink

GSA Spécial ‘81 - ORGA 1534 - AC 650 Bleu Azurite
Xantia 1.8i (VS)X ‘93 - ORGA 6094 - EJXcR Rouge Furio
Xantia 2.0i 16V VSX ‘93 - ORGA 6079 - EYCCR Gris Quartz
Saxo 1.4i Sport ‘98 - ORGA 7967 - KMHC Bleu Grand Pavois
Ex: BX Chic ‘91

Profiel  
 
RonK.
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2947
Geregistreerd: 06-03-2004

- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Gepost: 29 oktober 2012 09:36 PM
  [ # 608 ]

Ja lekker dan, kan ik alle planten weer uit mijn net aangeplante “nieuwe” bloembak halen, kom je nu mee Smile


Helemaal mee eens CXfanatic en mooi gesproken, laten we hopen op een faire regeling.

Ook een regeling als wegenbelastingplichtig blijven vanaf een bepaalde leeftijd of iets dergelijks slaat nergens op, gelukkig is die regeling niet doorgegaan.


Ze zullen toch echt met iets beters moeten komen zoals een van jou opties, een mooie taak voor de Fehac enz. enz…...

Profiel  
 
Sun Face
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 70
Geregistreerd: 12-08-2011

- ID/DS DSpecial
Gepost: 29 oktober 2012 09:42 PM
  [ # 609 ]

Wie uit de zin “De vrijstelling in de motorrijtuigenbelasting voor oldtimers wordt vanuit milieuoverwegingen afgeschaft.” kan opmaken dat de regeling niet wordt afgeschaft ontstijgt mijn denkkaders. Ik wacht dus wel af wat er gaat gebeuren, want hier word ik niet wijzer van.

Edit: CXfanatic: ik hoop dat je gelijk hebt, maar je komt met een heel verhaal waarvan ik vrees dat je het zelf hebt bedacht. Ik ben het er mee eens hoor, maar wij hebben het niet voor het zeggen. We zullen het zien.

Profiel  
 
Gepost: 29 oktober 2012 09:46 PM
  [ # 610 ]
japv schreef:

Ik voel een redactioneel stukje op de voorpagina van deze site komen a.d.h.v. deze kennis? Wink

Zou het? Very Happy

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 29 oktober 2012 09:46 PM
  [ # 611 ]

Ik zeg niet dat er niks verandert ten opzichte van de huidige situatie, maar wel dat we niet zwart-wit moeten bekijken wat er nu globaal in het regeerakkoord omschreven staat.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 oktober 2012 09:46 PM
  [ # 612 ]

Dit moet duidelijk nog doorgerekend worden.

Ze moeten natuurlijk wel gaan begrijpen dat er een aantal bedrijven zijn die het hierdoor niet gaan redden.
Daar lopen ze ook inkomsten mee mis, en er staan mensen op straat.
Al die factuurtjes waar BTW over betaald wordt telt ook aardig aan.

Dat ga je toch aan niemand verkopen dat je straks over een auto uit 1930 gewoon wegenbelasting moet gaan betalen Confused

Profiel  
 
M. Carrot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 28-10-2010

- BX 19 TRD
Gepost: 29 oktober 2012 09:54 PM
  [ # 613 ]

Ik ben het wel eens met het besluit, ook al zal ik er zelf de dupe van zijn met mijn belastingvrije diesel!
Hier in Den Haag is het gewoon genant hoeveel oude Mercedes en vw barrels er rook gordijnen door de stad trekken, en aangezien ik vooral op de fiets door de stad rij erger ik me dood aan die slecht afgestelde stinkers.
Helemaal goed dus, dat ze de intentie hebben daar iets aan te doen.

Het moeilijke is natuurlijk om een waterdicht simpele regeling te bedenken waardoor de liefhebber (weinig rijder) los gekoppeld wordt van de belastingontduiker (veelrijder). Lijkt me toch lastig zonder kilometerheffing in te voeren. Iemand een slim idee?

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5007
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 29 oktober 2012 09:57 PM
  [ # 614 ]

Simpel: de wegenbelasting invoeren zoals voorgesteld.

iedereen die goedkoop wil zal de auto dan wegdoen en de echte liefhebbers drinken voortaan water in plaats van frisdrank/bier/wijn/koffie om hun klassieker te betalen. (of hebben zoveel geld dat het ze toch niets kan schelen).

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 29 oktober 2012 10:04 PM
  [ # 615 ]

Jij redeneert vanuit de situatie dat een liefhebber één klassieker bezit, maar met meerdere oldtimers wordt het wel even een ander verhaal.

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
 
41 van de 277
« Eerste  < Vorige 39 40 41 42 43 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook