5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

XM 3.0 V6 Exclusive - Xsara Coupe part2
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 09 april 2008 02:09 AM
  [ # 66 ]

Lijkt een beetje op “we hebben een vmbo-stagiair die we normaal alleen de vloer laten vegen, maar die we ook wel een klusje kunnen laten doen waar we een te lage prijs voor hebben gegeven”....

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 09 april 2008 02:10 AM
  [ # 67 ]

Iedereen maakt wel eens fouten, dat kan altijd. Alleen dit lijkt meer op slordigheden. En dat kan wel bij een bx14 dat blijft wel rijden. Maar niet bij een 24v.
Van het weekend nieuwe cv combiketel laten installeren, best aardig gedaan. Alleen dak toevoer leek mij vreemd, maar werd mij verzekerd hoort zo. Later zelf nog eens goed gekeken en zat helemaal verkeerd, zelf maar in orde gemaakt. En dat is balen betaal je er voor, denk je eens fijn laten doen, kun zelf toch weer het een en ander aandraaien etc.

Ben tegenwoordig meer van het mag best iets meer kosten, als ik op de een of andere manier maar weet dat het dan ook goed gebeurd!

Ik zou die hele riem opnieuw op spanning laten zetten, en alle bouten laten natrekken.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231

Gepost: 09 april 2008 02:11 AM
  [ # 68 ]

Goed dat je de zaak hebt neergekalkt. Dat cryptische gezwam van de laatste tijd was ook wel vaag. Nu ga ik er vanuit dat er nog wel een wederwoord geplaatst zal worden?

Verder zou ik nog willen zeggen: je bent niet dom, je kan best sleutelen (althans: demonteren lukt al aardig Wink). Je moet nu alleen nog ff wat lef tonen en die klussen die je uitbesteed gewoon zelf aanpakken. Ik heb echt geen flauw idee waarom je het niet zou kunnen als “snotneuzen” als ik of Sohail dat ook gewoon in de praktijk met vallen en opstaan hebben geleerd.

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 april 2008 02:13 AM
  [ # 69 ]
verkuilm schreef:

. En dat kan wel bij een bx14 dat blijft wel rijden. Maar niet bij een 24v.

Wat een onzin….

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 09 april 2008 02:13 AM
  [ # 70 ]

Mijn grootste frustratie is gewoon dat het sindsdien achter elkaar problemen is, ik nog geen 2 weken normaal heb kunnen rijden en de euro teller keihard de lucht in schiet voor eingelijk nog niets…

Dit is btw ook de reden dat hier een aantal keer is geroepen dat ie marktplaats op zou gaan.. De euroteller is nu op 2 maal de afgesproken prijs aangekomen en als student houdt het een keer op..

Xsara Coupe

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 09 april 2008 02:17 AM
  [ # 71 ]

@mpostma
het beroerde is dat “beginnen” met sleutelen aan een v6-24 behoorlijke gevolgen kan hebben op euro gebied als het verkeerd gaat….

doe je zoiets aan een eenvoudig ax blokje verkeerd dan koop je voor een 100 euro een nieuw blokje en klaar…

@marco
het houd idd een keer op, maar troost je met de gedachte dat er verdomde weinig studenten zijn die een dikke vette fully loaded 3 liter 24 klepper onder hun kont hebben Laughing

Profiel  

Martijn de Ruijter
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1501

- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Gepost: 09 april 2008 02:27 AM
  [ # 72 ]

Een weerwoord zal er via dit forum niet komen. Ik vind het ten eerste niet nodig om dat op deze wijze te doen, en ten tweede heeft Marco zélf gevraagd het niet te doen. Hij en zijn vader waren hoogst verbolgen toen zij (ten onrechte overigens) aannamen dat er via het forum berichten naar buiten gekomen zouden zijn over mijn gedachten hierover. Ik heb op hun verzoek toen gezegd dat ik niet via het forum iets los zou laten. Bij deze.

Marco kent mijn standpunt in deze, en dat is nog niet gewijzigd.

Gr Martijn

Profiel  

verkuilm
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2063

Gepost: 09 april 2008 02:38 AM
  [ # 73 ]

Kun je de peugeot garage niet vragen, om de riem te controleren, of alles vast zit etc en of ie op tijd staat? Bij peugeot kennen ze dat blok zeker.
Je kunt het ook zelf doen, ik heb timing set kun je zo lenen, kom regelmatig in zevenhuizen!
Het controleren van de riem is volkomen risicoloos.

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Mehari plage 1986
Vanclee mungo 1980

Profiel  

mpostma
> 9000 berichten

Gepost: 09 april 2008 02:38 AM
  [ # 74 ]
gompy58 schreef:

@mpostma
het beroerde is dat “beginnen” met sleutelen aan een v6-24 behoorlijke gevolgen kan hebben op euro gebied als het verkeerd gaat….

Ach, alsof elke fout je gelijk een blok kost. En ook bij een eenvoudig blokje ben je minimaal 500 eur verder voor het sloopblokje er weer ordentelijk is in gesleuteld. Sorry, ik vind het echt koudwatervrees.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 09 april 2008 02:54 AM
  [ # 75 ]

Ik ben ook van plan meer zelf te gaan doen… Ik heb op het forum al gezien dat er veel kennis en veel behulpzame mensen zijn!! Het sleutelen is inderdaad een koudwatervrees… Ik moet er even door. Met de sloophokken lukt alles. Ik weet precies hoe alles zit in de xm. Technisch heb ik meer dan voldoende kennis… Het is puur de durf mn eigen blok aan te pakken…

Ik denk dat binnenkort de brug in Heusden maar is opgezet moet worden en dan langzaamaan de eerste klusjes oppakken Very Happy Cool

Xsara Coupe

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 10 april 2008 02:17 AM
  [ # 76 ]

Ach, ik vind dat de dealers per definitie als boeven worden neergezet. Ik denk dat dit ook niet terecht is.

Overal waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt. Daar zijn we mensen voor.

Bij mijn C4 heeft de dealer in het begin ook ff lopen klooien, maar ze hebben het tiptop opgelost, en daar gaat het om !

Ik denk dat dit verhaal bewijst dat niet opgeloste klachten de slechtste reclame voor je bedrijf zijn.

Of het terecht of onterecht is, doet niet ter zake, het gaat er om hoe de klant het voelt.

Als ik beide partijen een tip mag geven, ga nog ff met elkaar een bak koffie drinken en zorg dat je het uitpraat en oplost. Dan kan het boek dicht.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten

Gepost: 10 april 2008 02:31 AM
  [ # 77 ]

Ik vind dealers absoluut niet per definitie de boeven. Heb 3 jaar tot volle tevredenheid mijn auto bij Noordegraaf in Waddinxveen laten onderhouden. Alles is daar gebeurd en nooit klachten gehad…

Met mijn post heb ik getracht de nevelen van dit topic op te heffen en iedereen weer bij te praten van wat er is gebeurd. Auto staat nu btw weer bij een dealer, dus helemaal anti-dealer ben ik echt niet Wink . Dit keer wel eentje van t merk Peugeot waar men veel interesse heeft in Citroen Very Happy

Xsara Coupe

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 11 april 2008 11:19 AM
  [ # 78 ]

Met sleutelen moet je altijd klein beginnen, denk aan olie-verwisselen en filtertje vervangen. Als je daar niet meer nerveus van wordt, dan ga je grotere dingen aanpakken

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 11 april 2008 01:02 PM
  [ # 79 ]

Klopt ook wel hoor Willem, klein beginnen en stapje voor stapje verder.

Rottige bij sommige zaken is dat ze op zich prima zelf te doen zijn ,maar dat je of een brug nodig hebt, of specifiek gereedschap. Ik zelf heb een adres waar 24 euro p/u aan arbeid wordt gerekend… De onderdelen zijn ook zeer voordelig.

Dan wordt het al heel snel een geval dat je er zelf niet meer tegenaan kunt sleutelen…

Voorbeeldje..

Ik heb ws een nieuwe rad nodig. Dat ding kost ongeveer 190-200 euro. Das alleen de rad. Voor 250 euro zit dat ding erin incl kvs & arbeid etc…

Dan mag jij het zeggen, ga ik zelf zoeken naar een rad, zelf voor de deur in de stad moeilijk doen…..

M’n d-riem laten doen incl alle toeters en bellen en arbeid koste me daar 300 euro…  Koppeling en complete groete beurt EN d-riem van m’n zx… net 500..

eigelijk is tie te goedkoop
en het is allemaal met bon en garantie… EN KOFFIE!

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 11 april 2008 11:26 PM
  [ # 80 ]

Ik zweette peentjes toen ik voor de eerste keer een aandrijfas ging vervangen, meteen de langste en ik heb de Haynes toen wel 10 keer doorgelezen. Al met al ging het prima. Gelukkig heb ik een sleutelplekkie, waar ik in ruil voor een mooie fles rode wijn kan sleutelen. Die plek heeft 1 nadeel, die fles wijn gaat rond 14:00 open, terwijl ik dan net de boel gedemonteerd heb…....

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook