Er is de laatste tijd erg veel aandacht richting de blauwe v6 gegaan, maar nu wordt het toch echt weer tijd voor de zilveren beauty (in wording)!!
In mijn speurtocht door alle citroen bulletins kwam ik een stuk tegen over het turbochargen van een es9j4 blok en hoe de dealer de injectie hierop kon afstellen. Wie weet hoever deze ontwikkeling bij citroen is geweest?
Ik kan niet zeggen dat het er ook echt gaat komen, maar het zou ergens wel heel gaaf zijn. Ik kwam al een kit tegen van DP Engineering waarbij uit is gegaan van een lage druk turbo, 0.4 bar, waarbij dus geen compressieaanpassing van het blok nodig zou zijn.. Dan ga je van 194pk/267Nm naar ongeveer 265 pk/ 440 Nm..
Erg leuke getallen moet ik zeggen!
Wat zeker weten doorgaat is toch een zilveren dame in een nieuwe strakke laag lak!
Wat ik erg mooi vond op het kampeerweekend in groningen waren de getinte ramen van de multimedia van MarkV624… Weet iemand hier een betaalbaar adres voor? Of is dit goed zelf te doen?
Xsara Coupe
En ga je de turbo erop schroeven voor het lcd-schermproject, of nadat er LPG in de xsara zit? of toch maar nadat je uit Frankrijk en Italië een XM hebt gehaald?
Irritant figuur ben je af en toe ook he Moet jij niet naar een of andere parkeerplaats langs de snelweg met je leerbak, of is t daar nog te licht voor?
Het een hangt met het ander samen en dat weet jij dondersgoed
Xsara Coupe






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
Xsara Coupe schreef:
Wat zeker weten doorgaat is toch een zilveren dame in een nieuwe strakke laag lak!
wat gaat dat kosten?
en wat wordt er dan gedemonteerd? spoiler, grille bumpers, paravan, spiegels, stootranden op deuren?
laat je de handgrepen meespuiten (iets waar ik aan zit te denken [ooit])?
Wat het kost doet er denk ik niet zo toe aangezien het niet via de officiele kanalen geregeld gaat worden Maar alleen de lak al is stervens duur!!
Ik wil de dame zo ver mogelijk demonteren: Grille, bumpers, paravan, stootranden, handgrepen, rubbers zoveel mogelijk, voorruit gaat er uit, komt een splinternieuwe in, eerst op een andere xm testen of de achterraampjes er uit willen, ruiten gaan er uit, binnenkant deuren wordt ook gespoten namelijk. Deurbekleding dus er af, bekleding van de kofferklep zelf er af, wat lichte roestvorming doordat t plastic over de klep heeft geschuurd. Puur oppervlakkig gelukkig. Ga zo maar door. Zo ver mogelijk kaal dus
T gaat allemaal op t gemakje, het hoeft niet snel af, als het maar een keer af komt. Het meespuiten van de handgrepen twijfel ik nog heel hard over. Een zwart accent staat ook niet verkeerd op een zilveren auto…
Plan is er meteen de kentekenplaatreflector op te zetten, parkeersensoren te monteren, en xenon in te bouwen. Dat ligt ook al een tijdje klaar…
Xsara Coupe
Ha Marco,
Heb er gisteren niet echt op gelet maar zijn de bumpers en beschermstrips helemaal glad gemaakt en daarna gespoten? Of zie je de structuur die je ook bij zwarte bumpers ziet. Heb bij m’n break het helemaal glad laten maken….
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Oh, een veel belangrijker vraag: wie weet een goede taxateur voor een xm?
Ik heb even met de verzekering overlegd en kan de auto all-risk verzekeren op basis van taxatie voor bijna dezelfde prijs als dat ik nu betaal voor WA+ zonder taxatierapport…
Maar ik wil dan wel een goed taxateur hebben die ook enig zicht heeft op de bijzonderheid van een ES9J4 met handbak…
Xsara Coupe
XMTurboCT schreef:Ha Marco,
Heb er gisteren niet echt op gelet maar zijn de bumpers en beschermstrips helemaal glad gemaakt en daarna gespoten? Of zie je de structuur die je ook bij zwarte bumpers ziet. Heb bij m’n break het helemaal glad laten maken….
Groet, Arjan
Mijn xm lijkt alles extra ruw gemaakt te zijn. Weet niet of dat origineel zo was, heb het ook alleen nog maar op zilveren xm’s gezien. Het is zeg maar een beetje mattig. Dat vind ik ook erg mooi staan op een zilveren xm en ik denk dat ik dat er weer terug in laat brengen…
Op een blauwe vind ik het super strakke inderdaad weer heel mooi!
Xsara Coupe






















Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
dat wordt uitgebreid gedaan dus! jammer dat ik niet in mn zilveren periode zit, ander kon die mooi mee naar je spuiter… (textuur van mn deuren verschillen een klein beetje)
Als ik het doe gaat het meteen goed gebeuren ook Half werk is niet mijn manier van doen en ook niet van de spuiter wat ik zo hoorde en heb gezien aan de bumpers van de blauwe xm!!
Xsara Coupe
Ik heb besloten voor minimaal een jaar wat goedkoper te gaan rijden. Zowel in verbruik als in vaste lasten als in onderhoud. De xm staat dus voor een jaartje in een stalling, tussen een cx, een gsa en een hy
Zijn alledrie van een citroen liefhebber uit den haag/voorburg hoorde ik. Een bekende van hier?
Xsara Coupe
En dat goedkoper rijden, dat gebeurt in je Xsara?
Dat gebeurt in mijn xsara en een hier al eerder genoemde auto van een hier niet zo erg geliefd merk geloof ik Denk dat de meeste cafe gangers het nog wel weten
Xsara Coupe























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Toch niet die 944, of wel!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Toch wel Gister heeft sohail er al voor de eerste keer onder gelegen voor een afgebroken stuurbekrachtigings pomp. Blijkbaar waren ze bij de porsche dealer toch niet zo slim met sleutelwerk…
Blijkt de stuurbekrachtiging nog te werken ook
Enne, goedkoop rijden? ja, goedkoop rijden! Ding doet 1 op 15
Xsara Coupe