











































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou volgende keer achteraf betalen
Willem schreef:Ik zweette peentjes toen ik voor de eerste keer een aandrijfas ging vervangen, meteen de langste en ik heb de Haynes toen wel 10 keer doorgelezen. Al met al ging het prima. Gelukkig heb ik een sleutelplekkie, waar ik in ruil voor een mooie fles rode wijn kan sleutelen. Die plek heeft 1 nadeel, die fles wijn gaat rond 14:00 open, terwijl ik dan net de boel gedemonteerd heb…....
rolf!!
Hmm, de lege accu blijkt niet het enige probleem te zijn. De accu valt soms dood, maar vandaag bij een noodstop bleken mijn alarmlichten ook niets meer te doen… Het relais knippert alleen heel snel. Knipperlichten links/rechts doen t wel afzonderlijk. Verder is de sirene van mijn alarm ook niet meer actief. Vraag me af wat er elektronisch nog meer niet goed is… Iemand enig idee waar ik dit kan zoeken? Accu gezeur is na de 2e distributiewissel gekomen…
Xsara Coupe

























Totaal aantal Berichten: 6351
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Xsara Coupe schreef:Accu gezeur is na de 2e distributiewissel gekomen…
Xsara Coupe
Ik dacht nadat er een parrot was ingebouwd door iemand?
Gr Martijn




Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Achter ‘t alarm kan je uren zoeken als ‘t is geplaatst zoals bij mij.
Bij mij is er een extra knop gemonteerd op de plaats waar oa. de knop voor de 4 knipperlichten zit. Daar is plaats als je bijv. automatische airco hebt.
Bij m’n pa zit er een klein klikschakelaartje, new Mini-gewijs, aan de onderkant van het dashboard aan de passagierskant dat het alarm in werking stelt. Is diep weggestoken zoals, bij wijze van indicatie, het rekje van de boorddocumenten.
Bij m’n vorige xm heb ik het nooit gevonden, maar ik heb er ook nooit last mee gehad. Had er alleen een klein extra sleuteltje bijgekregen met de instructie dat het alarmbakje ergens onder de auto hangt en dat je met dat sleuteltje kan activeren of deactiveren als ie ooit es niet zou willen starten omwille van de startbeveiliging. Moet jij es onder je xm proberen kruipen als ie niet draait Beveiliging geslaagd hoor
‘t zijn misschien een paar tips..?
Die carkit zit er allang niet meer in om te kijken of t daar van kwam (kan niet want als daar iets verkeerd zou zitten zou de radio ook niet goed werken) maar het probleem is er nog steeds… De accu is 9 maanden oud, dus daar ligt het niet aan
Massakabel zal ik is naar kijken. Alarm heeft altijd gewerkt en is pas tegelijk met de lege accu’s dat die t niet meer doet…
De knipperlichten gaan wel knipperen en de startblokkering werkt ook, maar de sirene doet t ineens niet meer…
Xsara Coupe
knijp die massa kabel eens opnieuw, zet er een frisse accu in, loop de standaard massa punten nog eens na.




Totaal aantal Berichten: 230
Geregistreerd: 30-10-2006
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF V6 Exclusive
- XM 2.1 TD Pullman
Heeft het alarm geen apparte accu?
Nou, vandaag had de dame alweer geen zin om te starten… Toen maar even de accu er uit gehaald en naar de lokale peugeot dealer gebracht om op te laden en een accutest uit te voeren.. Ik vrees het ergste.
Alarm heeft geen aparte accu voor zover ik weet. Zou ook niet weten waar deze moet zitten!
Het heeft echter nog nooit ovor problemen gezorgd, dus wel apart dat t nu dan ineens wel is
Nuja, we horen het morgen wel hoe of wat…
Op het moment 2 dames waar wat aan scheelt. Ooit verandert het nog wel van slopen in maken
Voor de belangstellenden trouwens: Dikke kans dat de morettes weg gaan of iig niet op deze auto komen… Na een aantal foto’s te hebben gezien van standaard xm exclusives in zilver weet ik weer waarom ik deze dame kocht
De lijnen zijn gewoonweg schitterend. Dat gecombineerd met de tijdloze kleur
Xsara Coupe
Xsara Coupe schreef:
Voor de belangstellenden trouwens: Dikke kans dat de morettes weg gaan of iig niet op deze auto komen… Na een aantal foto’s te hebben gezien van standaard xm exclusives in zilver weet ik weer waarom ik deze dame kocht
![]()
![]()
De lijnen zijn gewoonweg schitterend. Dat gecombineerd met de tijdloze kleur![]()
Xsara Coupe
Goed zo…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Gutgut, wat een karakter heeft deze auto toch zeg…
Had het er gister met sohail in het bijzijn van de dame over dat ik haar ws een jaartje de stalling in ga schuiven (wel maandelijks een rondje doen) om eventjes in mijn xsara en de 12klepper te rijden. Deze zilveren schoonheid doet iedere maand wel een gigantische aanslag op mijn budget
Blijkbaar heeft ze het gehoord en is ze kwaad… Toen ze nog even de loods in werd gereden om de bakolie te verversen (geen seconde te vroeg te zien aan wat er uit kwam) besloot ze rechts achter lhm te gaan lekken en rechtsvoor stond de band plat op de grond
Gelukkig wel een reservewiel wat was opgereden tot slick en waar de smeltplekken van het rekje al inzaten…
Verder nog even gemeten ivm het steeds leeglopen van de accu. Uur lang een stroommeter om de kabels gehad, maar we kwamen niet verder dan 0.1 A met een uitschieter naar 0.2.. Daar mag de accu toch niet zo snel van leeg zijn??
Xsara Coupe












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
0.1 A is toch wel wat denk ik?
Ik zou zeggen, vergelijk het eens met je andere XM of Xsara

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Check je massakabel vanaf de minpool accu naar de versnellingsbak, misschien zit die niet goed vast aan de bak.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!