3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Ombouwen 2300 half automaat naar carburateur
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43364
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 16 mei 2008 11:46 AM
  [ # 31 ]
jantje1948 schreef:

Een injectieblok ombouwen naar carburateur gaat niet! Bij de carburateurversies zit in de linkerkant van het blok een gat voor de bediening van de benzinepomp (essentieel onderdeel!). Bij de injectieversies niet.

In dit geval monteer je natuurlijk gewoon een lagedruk elektrische benzinepomp en klaar ben je. Pompje kost 50 euro.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 16 mei 2008 08:36 PM
  [ # 32 ]

Inderdaad alleen de kop, heb namelijk een ander 2300 blok liggen die goed is, maaar waarvan de kop alleen geschikt is voor Injectie, terwijl ik weer een carberateur versie van de 2300 wil terug plaatsen.

Maar enige jaren gelden werd ik er al door de garage op geattendeerd dat ik kantelende zuigers had, iets waar een DS best oud mee kan worden. Althans dit vertelde men daar. Maar die kop heeft me dus eerder genekt.

Wist namelijk ook niet dat er twee types 2300 bestonden die van kop dus verschillen. Nu is het zo dat waarschijndelijk (nog niet afgeperst) mijn oude kop gescheurd is waardoor de hele handel in de soep is gelopen. Vandaar dat ik een andere kop zoek om deze te wisselen met de injectie kop die nu op het goede ruil-blok gemonteerd zit.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 16 mei 2008 08:45 PM
  [ # 33 ]

OK, dat brandstof verhaal klinkt ID zeer logisch, maar hoe zit dit nu met de bediening van de gashendeltjes? (drie uit het hoofd zo)

Dit ruilblok is inderdaad volgens Chyparse van een halfautomaat afkomstig. Zij hadden een identiek blok in de stelling liggen. Maar over gashendeltjes heb ik ze allerminst gehoord.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 17 mei 2008 12:11 AM
  [ # 34 ]

Een IE heeft eenheel ander ges geef systeem dan de carb versies. Is niet zomaar over te zetten.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43364
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2008 12:12 AM
  [ # 35 ]

Een I.E. heeft een gaskabel ipv een stangenstelsel. Zo is er een steun extra gemaakt op het schutbord, waar de kabel in vast gezet word.

Het systeem is idd heel anders als dat van een carbu.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3215
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 mei 2008 12:14 PM
  [ # 36 ]

Klinkt naar een kwestie van een paar goed gemikte gaten boren in het schutbord en eventueel een ander gaspedaal.

@Wouter; wellicht is het handig om er volgend weekeinde een DS met carb naast te hebben zodat we voor bovenstaande maten op kunnen nemen.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 17 mei 2008 01:00 PM
  [ # 37 ]

Morguh,

Nu ben ik niet zo van het boren van gaten enzo, maar we kijken wel. Krijg mn Ds garage ff niet te pakken, wellicht heeft die ok nog wel tips om die 23 IE om te bouwen naar 23 Carburateur.

Of weet iemand anders nog wat meer?

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 mei 2008 01:13 PM
  [ # 38 ]

Afgelopen winter heb ik een DS23 gesloopt, was een samenraapsel, maar misschien heb je er toch wat aan?

Het blok was DX5, dus injectieversie, de kop was carburateur, met LPG.
In de rechtse drempel zat de steun voor een injectie-benzinepomp (met de terugvoerleiding naar de tank), hier zat een standaard benzinepomp in de oorspronkelijke steun. De tank was ook een injectie-tank.
Het gaspedaal was standaard uitgevoerd, zoals ik van andere ID’s gewend ben, heb het gewoon gedemonteerd (ligt nog op de plank).
Heb niets gemerkt van bijzondere gaten of constructies, maar daar ook niet speciaal naar gekeken Sad

Heb wel gemerkt dat meestal alle steunen en gaten tijdens de productieperiode uit kostenoverweging nooit aangepast zijn, dus het lijkt me niet zo ingewikkeld om eea aan te passen, als je de onderdelen verzameld hebt.

Voorbeeld hiervan is het ronde gat in het schutbord waar in de eerste series de kachelkraan zat, latere hebben andere kachelkraan, maar nog steeds het gat (afgewerkt met plaatje)...

knuffel

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 17 mei 2008 02:39 PM
  [ # 39 ]

Yep, net de garage aan de lijn gehad, en die vertelde al meteen dat dit al eerder is geprobeerd met een DX5 blok.

ALs ik geluk heb dan zit de ondersteun van de benzinepomp al ingegoten in het onderblok, anders gewoon een elektrisch pompje monteren. Problemen omtrend de gashendels zou ik volgens hen niet moeten hebben want ik zet er een kop van een DX4 op.

Verder laat ik dus de oliekoeler zitten en sluit ik deze gewoon aan op de alluminium schoen in de luchttunnel. Heeft iemand toevallig zo’n schoen liggen, met een extra aansluiting voor deze oliekoeler ?

Zal vandaag ff foto’s proberen te maken.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 mei 2008 02:43 PM
  [ # 40 ]

Je nokkenas moet natuurlijk wel het excentriek hebben om de benzinepomp aan te drijven…ik zou gaan voor externe pomp van Bosch (hi hi).

knuffel

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43364
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2008 02:45 PM
  [ # 41 ]
Goddess'71 schreef:

Verder laat ik dus de oliekoeler zitten en sluit ik deze gewoon aan op de alluminium schoen in de luchttunnel. Heeft iemand toevallig zo’n schoen liggen, met een extra aansluiting voor deze oliekoeler ?

Had de motor die in jouw auto zat ook al een oliekoeler? Volgens mij niet. Dat betekend dat je de hogedrukregelaar, die op jouw originele motor zit, niet meer op het vervangingsblok kunt terugplaatsen. Waar ga je hem dan laten? Bij een halfautomaat kan ie op de bak, maar omdat jij een 5 bak hebt gaat dat dus écht niet werken. Ergo: hoe denk je dit te gaan oplossen????

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43364
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2008 02:45 PM
  [ # 42 ]
vlietmansje schreef:

Je nokkenas moet natuurlijk wel het excentriek hebben om de benzinepomp aan te drijven…

Die zit er altijd op!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 17 mei 2008 02:51 PM
  [ # 43 ]

Yep dat excentriek moet ie wel hebben, en niet alle DX5 blokken hebben dit voorgemonteerd zitten begreep ik van de garage. Dus moet ff kijken of dit te doen is of niet. Om nou te gaan boren in het onderblok zie ik niet zo zitten.

Het oude DX4 blok had die EXTRA oliekoeler niet, alleen halfautomaten 2300IE blijkt dit te bezitten.

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43364
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2008 02:54 PM
  [ # 44 ]
Goddess'71 schreef:

Het oude DX4 blok had die EXTRA oliekoeler niet, alleen halfautomaten 2300IE blijkt dit te bezitten.

Dus heb je nu een probleem, want je moet de complete hogedrukregelaar gaan verplaatsen ( die zit namelijk normaal op de plek waar dus nu jouw oliekoeler zit…) en die kan je dus niet op de voorkant van de 5-versnellingsbak kwijt zoals bij de halfautomaat wel kan.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Goddess'71
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 412
Geregistreerd: 23-04-2008

Gepost: 17 mei 2008 08:24 PM
  [ # 45 ]

Nou die HD bol die zet ik wel ergens goed vast met een steun, dat komt wel goed. En volgens mij heb ik geluk met de benzinepomp, check de foto’s die ik net gemaakt heb hiervan. De opening is gewoon afgedicht met een plaatje.

http://www.mijnalbum.nl/Album=R3GGHQXS

C’est une voiture du ministre !

Profiel  
 
 
3 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook