2 van de 41
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Vermond’s BX’en: 19d gekeurd en nieuwe aanschaf
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 08 augustus 2008 04:38 PM
  [ # 16 ]

Even een offtopic vraagje, zit er een voorsubframe onder de achterkant? Dan leent de auto zich natuurlijk graag voor een dubbel-motor-project Very Happy

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 augustus 2008 04:47 PM
  [ # 17 ]
knäckor schreef:

Dan leent de auto zich natuurlijk graag voor een dubbel-motor-project Very Happy

Is ook.

Eigenlijk veel leuker. Als je de TGI motor voorin hebt met 90 pk en een GTI motor achterin met 125 pk, heb je best een leuke verhouding van 60 % tractie achter en 40 % tractie voor. Alleen zonde om dat in een break koets te doen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 augustus 2008 07:21 PM
  [ # 18 ]

Net even langs de garage op de hoek geweest, en daar is me verteld dat het wisselen van de motor niet uitmaakt, het blijft een 4 cilinder benzine. Alleen moet ik een kat (of iets wat iig lijkt op een kat) er tussenzetten omdat er U9 op m’n papieren staat. En natuurlijk de CO onder 0.5%. Lijkt me te doen.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 augustus 2008 08:47 PM
  [ # 19 ]
Vermond schreef:

Net even langs de garage op de hoek geweest, en daar is me verteld dat het wisselen van de motor niet uitmaakt, het blijft een 4 cilinder benzine. Alleen moet ik een kat (of iets wat iig lijkt op een kat) er tussenzetten omdat er U9 op m’n papieren staat. En natuurlijk de CO onder 0.5%. Lijkt me te doen.

Onzin.

kat hoeft niet (voor APK) MITS je zonder die kat de CO onder de 0.5 % kan krijgen. Formeel voor je typegoedkeuring moet de kat aanwezig zijn, maar geen haan die daar naar kraait.

motorwissel (ander typenr.) ben je ALTIJD VERPLICHT te melden bij de RDW. Alleen is de procedure voor een andere motor die origineel in het type is geleverd met <40%  vermogenstoename redelijk eenvoudig qua procedure.

Ik weet niet hoe de RDW omgaat met de emissieterugval in dit geval.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 08 augustus 2008 09:13 PM
  [ # 20 ]

Dan ga ik maar eens met de RDW bellen.

Net nog m’n break gestart, druppelt er LHM onderuit. Best schraal, want ik heb net de octopussen vernieuwd Confused. Gelukkig kan ik straks goed zien wat er mis is als de motor er uit is.

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 08 augustus 2008 09:33 PM
  [ # 21 ]

Bellen met de RDW kan geen kwaad.

Ik vind het wel interessant hoe ze omgaan met de emissie codes met motorwissels.

Wat gebeurt er als je in een benzine BX uit 93 (met U9 en dus vanwege bouwjaar verplichte kat en lambdasonde en dus 4gas test meting met APK) een motor uit een BX 16 TRS uit 83 hangt. Die laatste mag wslk ergens rond de 3 % CO hebben en heeft uiteraard geen emissieregelingssysteem. In dat geval zou de emissiecode moeten komen vervallen OF de motorcombinatie kan nooit door de APK komen.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 augustus 2008 12:36 AM
  [ # 22 ]

Gisteren met m’n pa de motoren uit beide auto’s gehaald. Hier wat foto’s:


Auto en motor 1.


Lege auto 1.


Stallingsplek


Auto en motor 2.


2 motoren.

Alles ging vrij voorspoedig en nu wil ik van de week de stuurbekrachtiging overzetten, kijken hoe dit in z’n werk zal gaan. ABS laat ik voor wat het is.
In m’n groene wagen lekte LHM vanaf de remretour, scheurtje in verweerde slang. Klopt het dat je hierdoor vrij snel LHM verliest? Het ging namelijk wel erg snel en elke keer na 5 minuten draaiende motor lag er al weer een plasje onder het subframe, en heb nu stopmeldingen. Ik zoek ook nog mensen die mij wat kunnen helpen met vertellen hoe de hydrauliek van de stuurbekrachting aangesloten moet worden. Vanwege de extra leidingen voor de besturing achter heb ik een hoop los moeten maken en dacht ook dat het verdeelblok boven de 5e bol extra was (oops). En deze ligt er nu af. Oftewel ik heb nog wat dingen uit te zoeken komende week Smile.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 11 augustus 2008 01:13 AM
  [ # 23 ]

Het gaat om het blok wat in dit plaatje te zien is:


Bron: CitroenBX.nl.

Ik zou graag willen weten hoe en welke leidingen verbonden zijn met dit blok. Ik kan hierover niet veel vinden op het internet.

Edit: Toch wel! Heb een schema gevonden in:  

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 augustus 2008 04:25 PM
  [ # 24 ]

Goedenmiddag!

Tussen andere werkzaamheden door probeer ik af en toe nog eens wat aan m’n auto(‘s) te doen, en heb daarom nog 2 vraagjes: Ben nu de kabelbende aan het uitzoeken:
In mijn gti: de kabelboom die door de motorruimte loopt, die gaat het dashboard in, kan ik deze boom overzetten in de TGI? Ik heb dan gelijk bekabeling voor mistlichten liggen. Die van de tgi wil ik dan weghalen (uiteraard). Nu heb ik het zekeringkastje opengetrokken en daar ligt het natuurlijk behoorlijk vol met kabels. Deze motorkabelboom, is die zo om te pluggen bij de zekeringenkast? Of loopt deze boom de hele auto in? Ik heb net wel wat gekeken, maar kon er nog niet echt veel wijs uit. Probleem is ook dat ik straks niet met 2 niet werkende auto’s wil zitten Wink.

Vraag 2: Bij de stuurbekrachtiging zit een snaar (op de bekrachtigingscilinder), en uit de behuizing van deze snaar komen bij mij een aantal kabeltjes die naar een stekker gaan. Nu had ik even bij het topic van Daan gekeken bij z’n motorwissel, en zie daar zo snel geen losse draden.. Mijn vraag: horen hier standaard kabeltjes aan, of is dit waarschijnlijk later op mijn 4 wielsturing versie gezet voor bepaalde sensoren..

Alvast bedankt!

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 september 2008 09:18 PM
  [ # 25 ]

Goedenavond!

Ik heb een klein vraagje over de brandstofleidingen in m’n auto. Ik heb een gti motor in m’n break gebouwd. De brandstofleidingen liggen er nog van de 1.6 motor. Onderstaand plaatje laat de oude tgi motor zien:

De vraag voor tgi kenners: Onder en boven zit een benzine slang aangesloten (de 2 slangen met de gele bedrukking). Welke is voor de aanvoer en welke voor de afvoer? Ik moet namelijk deze leidingen nu op m’n gti motor aansluiten, maar weet niet wat op wat moet Very Happy.

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6068
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 september 2008 09:49 PM
  [ # 26 ]

Links is aanvoer, rechts is retour.

Voor zover ik weet komt er geen elektronisch spul uit de stuurbekrachtiging, deze werkt hydro-mechanisch. ik denk dus dat de draadjes die er bij jouw auto uitkomen inderdaad voor de 4WS waren.
Wel nieuwsgierig naar hoe dat allemaal gewerkt heeft trouwens…

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 september 2008 10:45 PM
  [ # 27 ]

Je had ook een BX 19 TZi break kunnen kopen, daar zit standaard een GTi motor in Very Happy

Mooi project Wink

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 september 2008 11:44 PM
  [ # 28 ]

Bedankt! Kan ik morgen mooi verder. Zou mooi zijn als de motor het morgen doet Very Happy. En Arjan, dat klopt, alleen had ik een auto met een motor met 11000 km op de teller, alleen de auto zelf kan niet de weg op (met weinig moeite) dus dan stop je de motor maar in een andere auto Smile.

Groeten,

Jeroen

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 september 2008 11:17 PM
  [ # 29 ]

Goedenavond!

Vandaag de gti kunnen starten, en hij loopt (liep) als een zonnetje. Hij heeft zo heel de middag bij elkaar een uurtje netjes gedraaid. Alleen net ben ik er achter gekomen dat ie dus nu niet meer start! Balen natuurlijk, want nu heb ik 2! auto’s die niet starten! Smile Maargoed, ik hoop dat het bij de gti niet veel voorstelt. Volgend weekend maar weer eens diagnoses stellen Smile.

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 22 september 2008 04:15 AM
  [ # 30 ]

Je zou niet de 1e zijn die bij zo’n project uiteindelijk zonder benzine stond…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
 
2 van de 41
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook