Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Om nog even op de diravi terug te komen, ik heb met een oude XM V6 24v gereden waarvan de diravi ook niet goed werkte. Aan het begin van de rit ging het sturen “blokkerig” en op de snelweg superlicht, ik kon dit niet ervaren als doodeng of gevaarlijk. Optimaal is het niet, bij de minste of geringste stuurbeweging reageert het sturen sneller.
De verhouding toerental en snelheid ligt aan de verhoudingen in de bak, dus plaatsing intercooler heeft hier idd geen invloed op.
p.s. Bij 100km/h draait mijn V6 24v motor ook rond hetzelfde toerental.
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!

Totaal aantal Berichten: 6506
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Damn, zo’n plat op zijn buik liggende CX-met-taartschep is toch wel errug gaaf… Een roofdier dat wacht op zijn prooi…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

Totaal aantal Berichten: 27954
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Mulder schreef:Damn, zo’n plat op zijn buik liggende CX-met-taartschep is toch wel errug gaaf… Een roofdier dat wacht op zijn prooi…
Dat vind ik ook de mooiste stand zo laag op de grond
De diravi gaat zeker gemaakt worden, alles op zijn tijd
Als een T1 dezelfde bak heeft dan moeten de toeren gewoon hetzelfde zijn, lekker weinig dus
Ik had ook nog even een filmpje gemaakt
<embed src=“http://www.youtube.com/v/_AnAGtZ6VQg” type=“application/x-shockwave-flash” width=“425” height=“350”> </embed>
Klik op de video om hem op de YouTube website zelf te bekijken, dan kan je ook nog in een iets betere kwaliteit kijken
Leuk filmpje! Wat zijn het toch mooie auto’s. Was gisteren ook in Seppe maar keek stiekem toch meer naar een paar hele mooie CX’en ops:

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Zaterdag in Duitsland eens wat harder met de CX kunnen rijden
Op de GPS ruim de 180 gehaald, de teller staat dan boven de 190.
Na lang boven de 160 rijden loopt de temp van de motor toch wel op naar de 112/113 graden, ik hoop dat dit normaal is.
Het water blijft zo rond de 88 dan.De temp daalt weer snel als je van de snelweg af gaat
Er zat iig nog veel meer in de CX, maar de niet werkende diravi hield me toch even tegen nog veel harder te gaan
Je merkt toch wel dat de Turbo ervoor gemaakt is om met hoge snelheid kms te maken
![]()
Overigens zijn we inmiddels zowat 1000 km verder binnen een week
inderdaad prima temp waarden.
op je foto’s (verderop in je draadje) zag ik inderdaad dat je de TRX 190 HR banden voor hebt. die hebben een lager snelheids indicatie dan de 210 VR.
tot hoever weet ik niet meer. maar let daar even op als je de top van de turbo 2 op gaat zoeken.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Mulder schreef:Damn, zo’n plat op zijn buik liggende CX-met-taartschep is toch wel errug gaaf… Een roofdier dat wacht op zijn prooi…
![]()
Als een T1 dezelfde bak heeft dan moeten de toeren gewoon hetzelfde zijn, lekker weinig dus
<embed src=“http://www.youtube.com/v/_AnAGtZ6VQg” type=“application/x-shockwave-flash” width=“425” height=“350”> </embed>
Klik op de video om hem op de YouTube website zelf te bekijken, dan kan je ook nog in een iets betere kwaliteit kijken
filmpje is leuk !
en er lag iets op je hoedenplank in het midden ?? 3e remlicht of zo?
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

- CX 25 GTi Turbo 2
Klopt er zit een 3de remlicht in, dat zat er al in toen hem hem kocht
Ik zal er nog wel een keer een fototje van schieten als ik er aan denk.
Die snelheidscodes moet ik dan nog even keer opzoeken, goed dat je het zegt

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Arjan Verkade schreef:Mulder schreef:Damn, zo’n plat op zijn buik liggende CX-met-taartschep is toch wel errug gaaf… Een roofdier dat wacht op zijn prooi…
![]()
De T2 had toch een andere bak dan de Turbo 1 niet? of was dit alleen de 5de versnelling
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee hoor, die bakken zijn hetzelfde.

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ah ke
ps de H banden gaan tot 210 goed dus voor de gti en pallas versies turbo
meot V banden hebben tot 240…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

- CX 25 GTi Turbo 2
Oké bedankt.
Verwacht voorlopig niet naar Duitsland te gaan dus het zal wel even duren voordat er weer een mogelijkheid komt

- CX 25 GTi Turbo 2
Hoe zit het trouwens met die knop om extra lucht naar de voorruit te blazen?
Ik heb het idee dat als ik die knop indruk dat er niets gebeurt..
Moet je normaal iets horen schakelen, want ik hoor helemaal niks.

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Hoe zit het trouwens met die knop om extra lucht naar de voorruit te blazen?
Ik heb het idee dat als ik die knop indruk dat er niets gebeurt..Moet je normaal iets horen schakelen, want ik hoor helemaal niks.
hier wederom een van die sterk uitgevoerde details van onze voiture…...
ik denk dat ie de luchtaanvoer naar het voetenbereik dicht gooit. ik hoor ook nooit zoveel gebeuren, maar heb de indruk dat ie iets harder naar boven/de voorruit blaast. zal er morgen eens op letten.

- CX 25 GTi Turbo 2
Misschien heb je daar wel een punt
Oftewel om alles op je voorruit te zetten is het het beste om die knop in te schakelen en de roosters in het midden dicht te zetten?
Die 2 links en rechts is wellicht beter om open te laten staan, zodat de zijramen niet beslaan

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Misschien heb je daar wel een punt
Oftewel om alles op je voorruit te zetten is het het beste om die knop in te schakelen en de roosters in het midden dicht te zetten?
Die 2 links en rechts is wellicht beter om open te laten staan, zodat de zijramen niet beslaan
heb die knop nog even geactiveerd, lijkt zo te werken.