
















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Kijk, dat klinkt alweer beter….....keep up the good work!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Citroën-das-pas-fën schreef:In ruil wil hij mijn dame wel lassen, bij gelegenheid. Is dit forum niet prachtig?





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Zo, vanavond de hele linkerdorpel kaalgemaakt met de komborstel en vervolgens in de Owatrol olie gezet.
Ik zeg het in 1 zinnetje, maar het was best wel wat werk
Als dit droog is, moet ik even aan de achterkant de dorpelstrip er opnieuw op popnagelen, en dan kan ik de ‘nieuwe’ bekleding erop gaan plakken.
In ieder geval zijn we weer een klein stapje verder!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Het slachtwerk is begonnen. Gisteren samen met mijn mede-forumlid-sleutelmaatje nogmaals een inventarisatie van de toestand van mijn dame gedaan, en vervolgens: de slijptol erin! Speciaal voor dit karwei een nieuwe slijptol gekocht, ze waren op mijn werk in de aanbieding, kon ik niet laten liggen.
Er zijn al flinke gaten gevallen en er moet nog meer weg. De linker kokerbalk is in heel redelijke staat, maar de rechter zal op diverse plaatsen stevig aangepakt moeten worden. En dan nog een klein stukje achter-voetenbak.
Ook zal ik op zeer korte termijn het hele chassis moeten kaalmaken en in de Owatrol zetten, wil ik nog enige jaartjes met mijn dametje voort…
Maar dat klinkt erger dan het is, volgens mij valt dat best mee met een paar goede staalborstels en een lamellenschijfje voor op de slijptol.
Dus het plakken en plaatsen van nieuwe bekleding is wéér vooruit geschoven, maar als we dit eenmaal gehad hebben dan zijn we constructief goed bezig geweest (in alle opzichten ) en dan heb ik letterlijk een fatsoenlijke basis om een goede auto op te bouwen.
Daarnaast heb ik nog (weer) een andere toerenteller in mijn tellerunit gezet, eentje die mij gedoneerd is door een vriendelijk heerschap en zou moeten werken. Drie keer is scheepsrecht toch? Gaan we nog proberen.
Morgen een dikke verzinkte plaat meenemen op mijn werk, en daar komende week een mooi reparatiedeel van fabriceren. We zullen zien!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Goed bezig!
Citroen!













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Dit klinkt weer of je de juiste spirit te pakken hebt.
Ga zo door en doe ons vooral verslag.
Groeten Peter.





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Nou, na een tijd niets van me hebben laten horen schrijf ik maar weer eens een stukje.
Ondertussen heb ik veel gesleuteld en de binnenkant kaalgemaakt. Vervolgens heb ik nogmaals een specialist geraadpleegd over het chassis van mijn dame.
Het is nu toch wel duidelijk: óf ik moet veel geld in het laten lassen van delen van het chassis steken, óf ik moet haar gewoon lekker oprijden totdat de APK afloopt (tot 2011).
Aangezien ik ga voor een DS die ik lang kan rijden en bezitten, en in de tussentijd kan opknappen, denk ik dat ik deze dame ga verkopen. Loop of sloop, er zitten veel goede delen op, en zoals gezegd kan je er tot 2011 nog mee rondkarren.
Het lijkt er dus op dat vlietmansje gelijk krijgt: ik ga vanaf nu nog wat rondrijden in deze witte verschijning, maar er verder niet veel moeite/geld meer in steken.
Natuurlijk kan ik haar ook zelf slopen en de onderdelen verkopen. Iets meer werk, maar dan houd je er ook iets meer geld aan over.
Ondertussen ga ik rondkijken voor een andere dame met een fris chassis. De staat van het plaatwerk of interieur maakt me niet zoveel uit. (zie ook verderop in dit verhaal)
Dus… mocht iemand een sloper zoeken (inliggende klink) of nog 1,5 jaar goedkoop willen rondcrossen in een DS en daarna veel goede sloopdelen overhouden, PB me dan maar.
Mocht iemand een DS/ID bezitten met goede basis/chassis waar hij/zij wel vanaf wil, dan… Nee, laat ik eerst deze maar even kwijt zien te raken. Als ik de halve straat vol DSen zet, vindt de buurt dat wellicht iets minder ;^) Bovendien zal het budget voor een andere DS voornamelijk uit verkoop of sloop van deze dame moeten komen….
Wat wél jammer is: ik heb enige tijd geleden een compleet -en dan bedoel ik dus ook echt compleet- hagelnieuw Pallas-interieur (zwart leer) geritseld voor deze auto Nou kan ik voor de verkoop van de witte dame wel een ander interieurtje regelen, maar wat doe ik dan met dit interieur als ik straks een DS-model met hendelstoelen koop i.p.v. draaiknop? Of een break, mijn filosofie is immers: hoe groter de auto, hoe beter? Ik ga er namelijk vanuit dat niemand 4000 euri betaald voor een zeer matige DS met perfect zwart leer interieur, en dat moet het dan toch wel opbrengen, samen. Het is natuurlijk ook een rare combinatie.
Dus ik ga er vanuit dat ik dit interieur houd of apart van de auto verkoop.
Keuzes, keuzes… Gelukkig zijn het slechts luxe-problemen.
Zo, nu weten jullie waarom het een tijdje stil is geweest van deze kant. Ik ga me komende tijd even beraden op wat ik nu precies wil, en wat ik ga doen. Tips zijn uiteraard altijd welkom! Ik wens iedereen succes met zijn/haar dame!
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Citroën-das-pas-fën schreef:Het lijkt er dus op dat vlietmansje gelijk krijgt: ik ga vanaf nu nog wat rondrijden in deze witte verschijning, maar er verder niet veel moeite/geld meer in steken….....Tips zijn uiteraard altijd welkom!
Tip 1: Elke verandering kost geld, dus auto houden en afrijden. Een gammele wagen is haast niet te verkopen.
Tip 2: Kijk rond naar een oude neus break, liefst met mechanisch defect. Ben je op de toekomst voorbereid met een groeiend gezin
Tip 3: Houd voeling met de markt en verkoop je leren interieur, paar stoelen heb ik wel voor je (bekleed met vodden, maar hoesje doet wonderen )





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Dank voor je tips , vlietmansje!
Wat ‘gammele wagen’ betreft: deze auto is niet heel slecht, alleen ga ik voor een DS die nog zeer lang bij mij gaat blijven. En als ik deze dame nog lang bij mij wil houden, dan moet ik er iets teveel aan laten lassen, naar mijn smaak. Maar ze gaat sowieso nog anderhalf jaar mee!
Als ik nou zelf kon lassen én een garage had, zou het al een heel ander verhaal zijn. Daarom doe ik ook zo graag alles zelf: kosten en baten zijn zo scheef als je dingen moet uitbesteden. Vind ik tenminste.
En als ik de auto als geheel niet kwijtraak, dan wordt het uiteindelijk dus slopen. Financieel de beste optie, aan sloopdelen is ze meer waard dan als geheel. Ik zou alleen een andere beginner nog wel een goedkoop jaartje (of anderhalf) DS-oefenen gunnen.
Wat oude neus break betreft: ben jij helderziend ofzo? Ik zit heel voorzichtig aan een 2e neus break oid te denken… Alleen, ik vind het berline model zo ontzettend mooi…
Mocht ik een andere neus kopen, dan kan er hier ook direct heel veel plaatwerk weer verkocht worden. Levert ook weer budget op.
Wat tip 3 betreft: *marktkoopman-modus* “Zwart leren Pallas-interieur te koop! Compleet met hoofdsteunen, middensteun, deurpanelen en B-stijlbekleding! Bestuurdersstoel 50 km gebruikt, rest nieuw in doos!”
Bedankt voor je aanbod qua stoelen, ik zal het onthouden. Ik weet ook nog ergens een rood stoffen interieur, als ik de dame als geheel zonder het leren interieur kan verkopen. Dat zou ik er dan ook nog in kunnen zetten.
Anyway, we zien wel! Komende tijd even rustig nadenken over wat we nu gaan doen. En ondertussen lekker verder zweven
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
De kogel is door de kerk: ik ga haar verkopen.
Als ik zelf zou kunnen lassen zou ik haar oplappen, maar dat kan ik niet. Bovendien heb ik geen garage.
Iemand kan er nog lekker 1,5 jaar mee rondcrossen totdat de APK verloopt, of iemand die wel een garage heeft kan haar slopen en een veelvoud van de aankoopprijs eruit halen. Ook hier heb ik geen ruimte voor helaas.
Houdt dat in dat ik geen DS meer ga rijden? Hell no! Zodra deze dame verkocht is ga ik eens rustig kijken voor een dame met een keihard of pas gelast chassis, en dan ploeteren we weer gewoon rustig voort
Interesse? Meer info of foto’s nodig? PM of mail me even en ik zorg ervoor.
De advertentie is te bekijken op:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=5449
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Ik kan de advertentie niet vinden…....een aspirant koper dus ook niet, CDPF…....
Of heb je haar nu al verkocht?
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991




Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
Gisteravond was de advertentie nog wel zichtbaar…












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Link gefixed.:
http://www.citroen-forum.nl/markt/advertentie.php?id=5449
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Er ging iets mis met het plaatsen inderdaad. Dank je Boogaard voor het fixen van de link.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…


































Totaal aantal Berichten: 15756
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Ik ben even de draad kwijt, ben je nu al in de auto aan het slijpen geweest, of alleen nog maar voornemens geweest er iets moois van te maken?