4 van de 57
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
   
Bandentopic "A"-alternatieven
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 23 juni 2008 07:28 PM
  [ # 46 ]

Of een ander scenario: door een “sprotieve rijder” met een dode hoek ter grootte van Belgie moet ik ineens uitwijken. Niets heftigs, met iedere scootmobiel moet het goedgaan, maar het had gemiezerd dus ging ik met een redelijk vaartje ondersturend richting de vangrail - en dat met vriendin en kind in de auto. Achteraf blij dat beide passagies vrouwlijk waren: die hadden niets door Very Happy

Maar genoeg over de Vredestijns, geloof ik. Het topic gaat namelijk over “A merk” alternatieven Wink

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43033
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 23 juni 2008 07:35 PM
  [ # 47 ]
Ree schreef:

Maar genoeg over de Vredestijns, geloof ik. Het topic gaat namelijk over “A merk” alternatieven Wink

Ree

Inderdaad. A-merk. Daar hoort vredestein helemaal niet bij Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 september 2008 01:13 AM
  [ # 48 ]

Beetje aansluitend in dit topic: de achtervelgen (met rond gaatje in de midden) zijn 5J breed, de voorvelgen (met vierkant gaatje in de midden) zijn 5.5J breed.
Hoe breed mag er op 5J gemonteerd worden?
Heb namelijk plan opgevat om 4 velgen te laten voorzien van dezelfde winterbanden, maat 185/65-15, of 185/70-15…

En mijn voorraad velgen is niet zo groot dat ik er 4 met vierkant gaatje over heb, dus.

knuffel

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2008 01:19 AM
  [ # 49 ]

Michelin heeft hier normen voor:

Link

Op 5J maximaal 180 breed, op 5,5J ook 185 en breder.

Citroen!

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 01 september 2008 01:35 AM
  [ # 50 ]

Hoi,

Ik bespeur hier bij sommige mensen nogal wat aversie tegen de vredestein banden, zou erg slecht zijn etc. Maar is dat ook ergens terug te vinden in serieuze vegelijkings testverslagen oid? Het zou best kunnen dat ze slecht zijn maar ik kan mij toch ergens niet voorstellen dat Vredestein zomaar slechte banden in de verkoop doet.

groet,

Mathieu.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 september 2008 01:40 AM
  [ # 51 ]

Heb je link bekeken, je hanteert de middelste van de drie opgeven velgbreedtes, neem ik aan?

knuffel

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 01 september 2008 01:40 AM
  [ # 52 ]
Mathieu schreef:

Hoi,

Ik bespeur hier bij sommige mensen nogal wat aversie tegen de vredestein banden, zou erg slecht zijn etc. Maar is dat ook ergens terug te vinden in serieuze vegelijkings testverslagen oid? Het zou best kunnen dat ze slecht zijn maar ik kan mij toch ergens niet voorstellen dat Vredestein zomaar slechte banden in de verkoop doet.

groet,

Mathieu.


Nee joh, waarom zouden bedrijven iets slechts verkopen? Gebeurt tocht nooit? Twisted Evil

Je moet eens wat verder zoeken. Ik meen dat DriverD al eens een link heeft aangegeven over testen waarin inderdaad Vredestein er niet best vanaf komt.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2008 02:12 AM
  [ # 53 ]
vlietmansje schreef:

Heb je link bekeken, je hanteert de middelste van de drie opgeven velgbreedtes, neem ik aan?

Middelste is ideaal, de andere velgbreedtes die genoemd worden bij de betreffende banden kunnen natuurlijk ook gemonteerd worden.

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2008 02:16 AM
  [ # 54 ]
ted.kampen schreef:
Mathieu schreef:

Hoi,

Ik bespeur hier bij sommige mensen nogal wat aversie tegen de vredestein banden, zou erg slecht zijn etc. Maar is dat ook ergens terug te vinden in serieuze vegelijkings testverslagen oid? Het zou best kunnen dat ze slecht zijn maar ik kan mij toch ergens niet voorstellen dat Vredestein zomaar slechte banden in de verkoop doet.

groet,

Mathieu.


Nee joh, waarom zouden bedrijven iets slechts verkopen? Gebeurt tocht nooit? Twisted Evil

Je moet eens wat verder zoeken. Ik meen dat DriverD al eens een link heeft aangegeven over testen waarin inderdaad Vredestein er niet best vanaf komt.

Op dit forum is dit onderwerp en merk al vaker voorbij gekomen. De Duitse DS-club heeft een aantal jaren geleden 4 banden voor de DS getest: De Michelin Xas, een moderne Continental (195/70-15), een Barum en de genoemde Vredestein.
De Vredestein-band scoorde echt onder de maat op de DS, zo was de remweg bij deze band zomaar bijna 10 meter langer (vanaf 100 km/u, meen ik). LEVENSGEVAARLIJK!

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 01 september 2008 10:52 AM
  [ # 55 ]
DriverD schreef:
vlietmansje schreef:

Heb je link bekeken, je hanteert de middelste van de drie opgeven velgbreedtes, neem ik aan?

Middelste is ideaal, de andere velgbreedtes die genoemd worden bij de betreffende banden kunnen natuurlijk ook gemonteerd worden.


Ok, thnx, heb nl 4 velgen 5J met slechte banden, 2 velgen 5.5J met (Vredesteins) banden 6mm, nee, zeg maar niks, en 3 velgen 5.5J met versleten spul erop.
Op de een of andere manier probeer ik hiermee dus een setje wielen met 4 nieuwe winterbanden van te maken, en de rest op te ruimen.

Misschien zit er nog wel een kromme bij ook, trouwens Rolling Eyes

knuffel

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 01 september 2008 11:01 AM
  [ # 56 ]

Even over de Vredestein banden ik heb deze banden voor zitten (achten 2x XAS), heb gister in de stomende regen met zeer veel water op de weg prima gereden ! (dit dan op mijn nieuwe DS).

Alleen vind ik zelf dat deze meer lawaai maken dan mijn vorige auto waar Michelin onder zat.

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 01 september 2008 11:42 AM
  [ # 57 ]
lupolo schreef:

Even over de Vredestein banden ik heb deze banden voor zitten (achten 2x XAS).

Waarom verwissel je voor & achter niet? Dan heb je de banden die aantoonbaar goed zijn, de XAS-sen, voor. Tenzij het profiel van de XAS-sen niet zo best meer is. En als het goed is heb je voor en achter dezelfde banden maat.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5162
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 01 september 2008 12:12 PM
  [ # 58 ]

Omdat je de beste banden achter moet hebben liggen.

Ree

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2008 12:52 PM
  [ # 59 ]

Rond of vierkant (5J of 5,5J) maakt niet zoveel uit bij de gangbare DS-bandenmaten. De Michelin-lijst is een aanbeveling.

Beste banden achter heeft de volgende reden: De meeste chauffeurs kunnen uitbreken over de voorwielen makkelijker opvangen (door van het gas af te gaan) dan uitbreken over de achterwielen (waarbij een snelle en gedoseerde ruk aan het stuur een vereiste is).

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 september 2008 01:10 PM
  [ # 60 ]

Uitbreken over de voorwielen en ook over de achterwielen heb ik beide meegemaakt bij de DS.

Over de voorwielen bij ijzel bijvoorbeeld, of bij het te hard ingaan van een klaverblaadje…

Over de achterwielen ‘s winters in Zwitserland, hellingaf rijdend op een rechte, besneeuwde weg. Door snel sturen kon ik de achterwielslip opvangen, voorkwam ik dat de achterkant me inhaalde, maar kwam nog een paar keer in een tegenslip. Gelukkig werd die steeds kleiner en kreeg ik de DS weer recht. Was ff schrikken. Ook wel wat geluk bij gehad…

Citroen!

Profiel  
 
 
4 van de 57
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook