2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
stuurhuis vervangen
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2008 02:43 PM
  [ # 16 ]

Je kan -met de hand- het rondsel draaien om beide afstanden te laten kloppen.

Citroen!

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 23 juni 2008 03:04 PM
  [ # 17 ]

ja weet ik, echter als de afstanden kloppen is de stand van het stuur duidelijk niet rechtdoor, vandaar mijn vraag. Als de stadn wel rechtdoor is, is de afstand anders. De vraag is: maakt dat wat uit?

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2008 03:14 PM
  [ # 18 ]

Als de afstanden kloppen moet de hoek van de stuurspaak met de horizontaal 30 graden bedragen. Zo niet? Stuur losmaken van rondsel en stuur -na verdraaien- in de goede stand op het rondsel schuiven! Smile

Citroen!

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 23 juni 2008 03:42 PM
  [ # 19 ]

ja weet ik. sorry, ik ben denk ik niet duidelijk genoeg. Ik bedoel dat als de afstanden allemaal kloppen, de stand van de wielen duidelijk niet rechtdoor is. De spaak van het stuur kan idd makkelijk versteld worden door stuurbuis van rondsel te halen en te verdraaien, maar dat bedioel ik niet. Het gaat dus echt om de afstanden in combinatie met de stand van de wielen.

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 23 juni 2008 04:54 PM
  [ # 20 ]

Moet je dan niet gewoon de hulpstuurhuizen op een ander tandje zetten?

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 23 juni 2008 05:00 PM
  [ # 21 ]

Rondsel 360 graden draaien?

knuffel

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 23 juni 2008 05:37 PM
  [ # 22 ]
DriverD schreef:

Als de afstanden kloppen moet de hoek van de stuurspaak met de horizontaal 30 graden bedragen.

Ik dacht altijd 45°. Zeg maar tussen de 7 en de 8 in (half 8 ) op de klok. Maar hoort dus blijkbaar op 8 uur te staan?

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 23 juni 2008 05:43 PM
  [ # 23 ]
fluidphreak schreef:

Moet je dan niet gewoon de hulpstuurhuizen op een ander tandje zetten?

P’cies! Maar dat kan volgens mij niet, die kunnen er maar op 1 manier op.

Rondsel 360 graden draaien kan niet, dat is hetzelfde als het stuur een volledige slag draaien.

Het stomme is dat het stuurhuis er goed is afgekomen en er niks mee is gebeurd. hij moest er gewoon ff af vanwege dem,ontage versnellingsbak.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 23 juni 2008 06:08 PM
  [ # 24 ]

Heb je hier gekeken en ernaar gehandeld?

Kijk voor de grote versie op link

Blz.232 en 233

Wat kan je hier fout aan doen?

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25719
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 juni 2008 07:27 PM
  [ # 25 ]
fluidphreak schreef:

Moet je dan niet gewoon de hulpstuurhuizen op een ander tandje zetten?

NEE. Dat kan niet. Als die maat niet klopt is de sporing niet goed of het stuurhuis is links-rechts niet goed uitgelijnd.
Of verkeerde stuurstangen onder.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 24 juni 2008 02:28 PM
  [ # 26 ]

Opgelost! DriverD, mooie tekening, thanx! Dat is een stuk duidelijker dan de vage foto in mijn wphb. Bleek dat ik net niet goed heb gemeten, aangezien ik volgens de foto er net iets naast zat. Nu blijkt dat ik mijn stuurhuis óp gevoel, met improvisatie en al’ exact goed had staan! Mooi dus, kan ik weer verder.

Dank u!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 24 juni 2008 02:55 PM
  [ # 27 ]

Geen dank, die tekening komt ook uit het WPHB hoor! Smile

Citroen!

Profiel  
 
peterjeannie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17
Geregistreerd: 15-06-2008

Gepost: 07 juli 2008 08:25 PM
  [ # 28 ]

Re: stuurhuis vervangen

peterjeannie schreef:

ik heb het afgelopen weekeind het stuurhuis vervangen omdat de oude lekte
volgens mij is het inbouwen allemaal goed gegaan
alleen als ik op de snelweg rijd gaat het stuur naar het middelpunt zoeken en hij stuurt zwaarder dan met het oude stuurhuis
zou het stuurhuis niet goed gereviseerd zijn?
of kan het aan het inbouwen liggen
weet iemand een oplossing?

heeft iemand ervaring met het systeem ontluchten na een stuurhuis inbouwen?

Profiel  
 
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 07 juli 2008 08:36 PM
  [ # 29 ]

op en neer, op en weer neer, op en neer, op en weer neer!

met andere woorden, in de hoogste stand zetten en weer in de laagste en dat 10 x herhalen ofzow.. lucht gaat er dan vanzelf uit, ook tijdens het rijden (sturen) zal er nog wat lucht vanzelf uitkomen.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 08 juli 2008 12:36 AM
  [ # 30 ]

precies…..gewoon flink gymnastieken Wink

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook