




























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan -met de hand- het rondsel draaien om beide afstanden te laten kloppen.
Citroen!
ja weet ik, echter als de afstanden kloppen is de stand van het stuur duidelijk niet rechtdoor, vandaar mijn vraag. Als de stadn wel rechtdoor is, is de afstand anders. De vraag is: maakt dat wat uit?





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Als de afstanden kloppen moet de hoek van de stuurspaak met de horizontaal 30 graden bedragen. Zo niet? Stuur losmaken van rondsel en stuur -na verdraaien- in de goede stand op het rondsel schuiven!
Citroen!
ja weet ik. sorry, ik ben denk ik niet duidelijk genoeg. Ik bedoel dat als de afstanden allemaal kloppen, de stand van de wielen duidelijk niet rechtdoor is. De spaak van het stuur kan idd makkelijk versteld worden door stuurbuis van rondsel te halen en te verdraaien, maar dat bedioel ik niet. Het gaat dus echt om de afstanden in combinatie met de stand van de wielen.





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Moet je dan niet gewoon de hulpstuurhuizen op een ander tandje zetten?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Rondsel 360 graden draaien?






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
DriverD schreef:Als de afstanden kloppen moet de hoek van de stuurspaak met de horizontaal 30 graden bedragen.
Ik dacht altijd 45°. Zeg maar tussen de 7 en de 8 in (half 8 ) op de klok. Maar hoort dus blijkbaar op 8 uur te staan?
Volg je hart, gebruik je hoofd.
fluidphreak schreef:Moet je dan niet gewoon de hulpstuurhuizen op een ander tandje zetten?
P’cies! Maar dat kan volgens mij niet, die kunnen er maar op 1 manier op.
Rondsel 360 graden draaien kan niet, dat is hetzelfde als het stuur een volledige slag draaien.
Het stomme is dat het stuurhuis er goed is afgekomen en er niks mee is gebeurd. hij moest er gewoon ff af vanwege dem,ontage versnellingsbak.





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je hier gekeken en ernaar gehandeld?
Kijk voor de grote versie op link
Blz.232 en 233
Wat kan je hier fout aan doen?
Citroen!












































Totaal aantal Berichten: 25719
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
fluidphreak schreef:Moet je dan niet gewoon de hulpstuurhuizen op een ander tandje zetten?
NEE. Dat kan niet. Als die maat niet klopt is de sporing niet goed of het stuurhuis is links-rechts niet goed uitgelijnd.
Of verkeerde stuurstangen onder.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Opgelost! DriverD, mooie tekening, thanx! Dat is een stuk duidelijker dan de vage foto in mijn wphb. Bleek dat ik net niet goed heb gemeten, aangezien ik volgens de foto er net iets naast zat. Nu blijkt dat ik mijn stuurhuis óp gevoel, met improvisatie en al’ exact goed had staan! Mooi dus, kan ik weer verder.
Dank u!





























Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Geen dank, die tekening komt ook uit het WPHB hoor!
Citroen!
Re: stuurhuis vervangen
peterjeannie schreef:ik heb het afgelopen weekeind het stuurhuis vervangen omdat de oude lekte
volgens mij is het inbouwen allemaal goed gegaan
alleen als ik op de snelweg rijd gaat het stuur naar het middelpunt zoeken en hij stuurt zwaarder dan met het oude stuurhuis
zou het stuurhuis niet goed gereviseerd zijn?
of kan het aan het inbouwen liggen
weet iemand een oplossing?
heeft iemand ervaring met het systeem ontluchten na een stuurhuis inbouwen?















Totaal aantal Berichten: 1423
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
op en neer, op en weer neer, op en neer, op en weer neer!
met andere woorden, in de hoogste stand zetten en weer in de laagste en dat 10 x herhalen ofzow.. lucht gaat er dan vanzelf uit, ook tijdens het rijden (sturen) zal er nog wat lucht vanzelf uitkomen.

















Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
precies…..gewoon flink gymnastieken
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991