Zat jij uiteindelijk ook met een verschil van een millimeter? Heb je het zelf opgelost?
Ook mijn ervaring: merktekens zetten, maar dat helpt niet.
Je moet of de tool gebruiken,
of een goed timmermansoog: De stuurstang, rondsel en het dopje aan de onderkant moeten mooi in 1 lijn staan. Verder verdraait de handel makkelijk bij het laatste stukje aandraaien van de beugels, dus dat moet je erg gelijkmatig doen onder en boven.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper








Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Bovenstaande is ook mijn ervaring: markeringen ten spijt loopt het tóch niet helemaal mooi.
Ik heb het vervolgens zo gedaan: voorwielen van de grond, klembouten iets los, motor aan en dan aan het stuur draaien.
Na een paar keer heen en weer voelde ik dat het stuurhuis zich gezet had, het sturen ging weer soepel en zonder “hobbels”.
Misschien zou dat voor jou ook werken?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Ik zal het snel weer proberen.
Kan nooit heel veel zijn.
Ik laat het tegen die tijd weten hier.
Zoals eerder al gezegd: gewoon het hulpgereedschap gebruiken:
kanteling:
en voor de zijdelingse ligging: