10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
en dit is de nieuwe Citroen C3 picasso
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 15 april 2009 10:04 PM
  [ # 136 ]

Ik heb van het weekend de C3 Picasso van dichtbij bekeken.
Ik vind hem leuk en vrouwlief vindt hem leuk, maar helaas is de C3 Picasso geen alternatief voor onze Berlingo. Die munt echt uit in ruimte, het verschil is toch wel erg groot.

Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
localhost
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 79
Geregistreerd: 04-01-2006

Gepost: 16 april 2009 12:15 PM
  [ # 137 ]

Dat is zeker zo. Maar vergeleken met een C4 is het een aardig formaat. En ik vind de C3P een stuk fijner rijden dan de Berlingo. Helaas beide minder dan de C4. Keuzes keuzes…

—-People who say it can’t be done, should not interrupt those who are doing it. (George Bernard Shaw)—-

Profiel  
 
rebijl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 16 april 2009 12:58 PM
  [ # 138 ]
Jester schreef:

Wij hebben afgelopen weekend ook de beslissing genomen om de nieuwe C3 Picasso te kopen, en naar aanleiding daarvan ben ik op dit forum terecht gekomen. We hebben nu ruim 6 jaar een Xsara Picasso, en toen we over vervanging gingen nadenken, dachten we in eerste instantie aan de C4 Picasso, maar die is toch weer 20 cm groter (en uiteraard duurder), dus dat plan moesten we al snel laten varen. Ik wil namelijk niet groter rijden, die ruimte heb ik gewoon niet nodig. Bij de vorige auto hadden we nog te maken met kinderwagen en buggy, maar die tijd hebben we gelukkig gehad. Een tikje kleiner mocht dus wel, en daar paste de C3 Picasso prima bij. Het is de 1.4 Exclusive geworden, mooi compleet. Het enige waar we nog over twijfelden was de kleur. We twijfelden tussen rood en groen, maar om de rode te kunnen beoordelen moesten we even naar het hoofdkantoor in Amsterdam. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto’s te maken:

De rode is zeker ook mooi, maar net te donker naar onze smaak. Het is dus de groene geworden.  Very Happy

Gefeliciteerd met de aankoop ! Ook wij komen van een Picasso, kinderen uit de kinderwagen tijd dus ook minder ruimte nodig. Het is een prima gezinsauto volgens mij. We hebben gekozen voor de zwarte 1.4 exclusive. Ook de 1.4 motor viel ons erg mee qua performance, wel wat meer toeren maken maar viel zeker niet tegen. Is er nog iets verteld over de levertijd ?

Profiel  
 
Jester
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 15-04-2009

Gepost: 16 april 2009 01:25 PM
  [ # 139 ]

Wij twijfelden in eerste instantie ook over de 1.4, we hebben nu een 1.8 Xsara Picasso, met ongeveer hetzelfde gewicht, en dan zou een teruggang naar 1.4 wel veel zijn, dachten we. Maar dat viel erg mee, de 1.4 was pittig genoeg, toch een teken hoe de motoren steeds beter worden.

Toevallig heb ik vanochtend nog contact gehad met de dealer, en hij denkt nu dat we met de juni-productie meegaan, maar dat kan net zo goed begin juni zijn. Hij dacht met een maand wel meer te weten. Het zal dus wel eind juni/begin juli worden. Hij had trouwens twee zwarte, één blauwe en nu dus een groene verkocht.

Profiel  
 
rebijl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 16 april 2009 09:55 PM
  [ # 140 ]

Vanmiddag een mailtje ontvangen, huidige planning is week 22, voor eind mei. Dat zou dan 9 weken zijn.

Profiel  
 
laatste auto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 23-09-2008

Gepost: 17 april 2009 02:23 AM
  [ # 141 ]
rebijl schreef:
Jester schreef:

Wij hebben afgelopen weekend ook de beslissing genomen om de nieuwe C3 Picasso te kopen, en naar aanleiding daarvan ben ik op dit forum terecht gekomen. We hebben nu ruim 6 jaar een Xsara Picasso, en toen we over vervanging gingen nadenken, dachten we in eerste instantie aan de C4 Picasso, maar die is toch weer 20 cm groter (en uiteraard duurder), dus dat plan moesten we al snel laten varen. Ik wil namelijk niet groter rijden, die ruimte heb ik gewoon niet nodig. Bij de vorige auto hadden we nog te maken met kinderwagen en buggy, maar die tijd hebben we gelukkig gehad. Een tikje kleiner mocht dus wel, en daar paste de C3 Picasso prima bij. Het is de 1.4 Exclusive geworden, mooi compleet. Het enige waar we nog over twijfelden was de kleur. We twijfelden tussen rood en groen, maar om de rode te kunnen beoordelen moesten we even naar het hoofdkantoor in Amsterdam. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto’s te maken:

De rode is zeker ook mooi, maar net te donker naar onze smaak. Het is dus de groene geworden.  Very Happy

Gefeliciteerd met de aankoop ! Ook wij komen van een Picasso, kinderen uit de kinderwagen tijd dus ook minder ruimte nodig. Het is een prima gezinsauto volgens mij. We hebben gekozen voor de zwarte 1.4 exclusive. Ook de 1.4 motor viel ons erg mee qua performance, wel wat meer toeren maken maar viel zeker niet tegen. Is er nog iets verteld over de levertijd ?

Fraaie kleur dat groen: goede keus! de lijnen van de auto komen imho veel beter uit dan in het rood (altijd een lastige kleur wbt vervalen op de langere termijn).

eens een xm, altijd een xm!!

Profiel  
 
laatste auto
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 23-09-2008

Gepost: 17 april 2009 02:23 AM
  [ # 142 ]
rebijl schreef:
Jester schreef:

Wij hebben afgelopen weekend ook de beslissing genomen om de nieuwe C3 Picasso te kopen, en naar aanleiding daarvan ben ik op dit forum terecht gekomen. We hebben nu ruim 6 jaar een Xsara Picasso, en toen we over vervanging gingen nadenken, dachten we in eerste instantie aan de C4 Picasso, maar die is toch weer 20 cm groter (en uiteraard duurder), dus dat plan moesten we al snel laten varen. Ik wil namelijk niet groter rijden, die ruimte heb ik gewoon niet nodig. Bij de vorige auto hadden we nog te maken met kinderwagen en buggy, maar die tijd hebben we gelukkig gehad. Een tikje kleiner mocht dus wel, en daar paste de C3 Picasso prima bij. Het is de 1.4 Exclusive geworden, mooi compleet. Het enige waar we nog over twijfelden was de kleur. We twijfelden tussen rood en groen, maar om de rode te kunnen beoordelen moesten we even naar het hoofdkantoor in Amsterdam. We hebben van de gelegenheid gebruik gemaakt om wat foto’s te maken:

De rode is zeker ook mooi, maar net te donker naar onze smaak. Het is dus de groene geworden.  Very Happy

Gefeliciteerd met de aankoop ! Ook wij komen van een Picasso, kinderen uit de kinderwagen tijd dus ook minder ruimte nodig. Het is een prima gezinsauto volgens mij. We hebben gekozen voor de zwarte 1.4 exclusive. Ook de 1.4 motor viel ons erg mee qua performance, wel wat meer toeren maken maar viel zeker niet tegen. Is er nog iets verteld over de levertijd ?

Fraaie kleur dat groen: goede keus! de lijnen van de auto komen imho veel beter uit dan in het rood (altijd een lastige kleur wbt vervalen op de langere termijn).

eens een xm, altijd een xm!!

Profiel  
 
Jester
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 15-04-2009

Gepost: 17 april 2009 06:39 PM
  [ # 143 ]

Tja, groen is een bijzondere kleur, die moet je liggen. Voor deze auto hadden we een lichtgroene Fiat Brava, dat stond hem, zeker in combinatie met lichtmetalen velgen, erg goed. Overigens schijnt het vervalen van de rode kleur mee te vallen tegenwoordig. Maar goed, we vonden de kleur iets te klassiek (of saai, zoals je wilt) voor ons.

We hebben wel behoorlijk getwijfeld over de kleur, ook omdat we bang waren dat er heel veel groene C3’s verkocht zouden worden. Maar dat schijnt erg mee te vallen, vertelden ze ons bij de importeur in Amsterdam.

De C3 Picasso lijkt trouwens goed uit de vergelijkende tests te komen, zoals hier bijvoorbeeld.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 17 april 2009 07:25 PM
  [ # 144 ]

Ook in de vergelijkende test in autogids kwam hij als beste uit de bus.
Wat ook niet zo moeilijk is als je de jongste wagen uit de vergelijking bent, meestal zijn dat ook de beste wagens. Leeftijd is immers moeilijk te verbergen.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
rebijl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 01-06-2006

Gepost: 17 april 2009 07:39 PM
  [ # 145 ]

Wij wilden een donkere auto hebben, liefst donker blauw maar die kleur is er niet. Vandaar zwart geworden. De frivole kleur blauw is ook niet onaardig, maar we zaten dan toch een beetje in over de inruil over 3 of 4 jaar. Rood vinden we een beetje oubollig ( het is niet echt rood rood maar meer Bordeaux ). Groen staat dit model ook erg goed maar wat over 3 tot 4 jaar, is het dan nog een kleur die goed inruilt.

Ik had overigens gelezen dat er reeds meer dan 6000 Picasso’s in Europa zijn besteld. Dit was over het eerste kwartaal, dus nog voor de officiele introductie.

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 17 april 2009 09:42 PM
  [ # 146 ]

ik vind hem eigenlijk het mooiste in het zwart,
en zoals je zegt dat groen is nu mooi maar over 4 jaar???

ik kocht ooit een auto in de kleur olm groen
als de zon scheen een pracht kleur, maar als het bewolkt was of regenachtig etc viel de kleur echt tegen….

Profiel  
 
willem1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 16-02-2007

Gepost: 17 april 2009 11:36 PM
  [ # 147 ]

Komt er hiervan nog een Pluriel uitvoering Rolling Eyes

C3 1.6 PLURIEL

Profiel  
 
Willibrord
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1547
Geregistreerd: 01-02-2005

- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
Gepost: 18 april 2009 12:09 AM
  [ # 148 ]

Een kleur kiezen is altijd moeilijk, vooral als er voor jouw niet echt een kleur uitspringt. Bij onze bestelde C3P 1.6 Exlusive heb ik lang gedacht aan wit en dat leek me vooral mooi in combinatie met het Pack Black. Maar toen het puntje bij het paaltje kwam begon ik te twijfelen en was bang dat ie te bestelwagenachtig zou worden en te modegevoelig. Wit is nu hot maar was dat ook erg lange tijd niet. Zwart vind ik mooi maar werd het niet omdat er al zoveel zwart op de weg is. Van de kleur groen ben ik niet kapot, de rode vind ik niet mooi, de blauwe vind ik wel aardig en zilvergrijs en donkergrijs vind ik te gewoontjes. Bleef over matovoire. Ben ik wel tevreden over: in deze kleur komen de lijnen mooi uit, het is niet alledaags en ook over vier jaar nog te pruimen. Maar ja, dat vind ik Cool 

Profiel  
 
bakker
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1
Geregistreerd: 18-04-2009

Gepost: 18 april 2009 12:30 AM
  [ # 149 ]

op 23 maart jl een citroen c3 picasso gekocht.
het is een 1.6 vti exclusive geworden in de keur zwart. Very Happy
vanmorgen een telefoontje gehad van de dealer dat hij in week 24 in nederland is,en in week 25 wordt geleverd,dat is 13 weken na aankoop.
het blijkt dat eerst de 1.4 wordt gemaakt en daarna de 1.6 vandaar de lange levertijd.

Profiel  
 
aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 27-01-2008

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 19 april 2009 01:12 PM
  [ # 150 ]
Willibrord schreef:

  Zwart vind ik mooi maar werd het niet omdat er al zoveel zwart op de weg is.

Inderdaad over een paar jaar staan de showrooms vol met zwarte en grijze auto’s. Een beetje kleur op de weg en in de showrooms maakt het veel gezelliger.
happy

Profiel  
 
 
10 van de 13
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook