ik denk dat Freek gelijk heeft. In het verleden op mijn Kreidler RMC met alu velgen ook alleen poetsen. Waren niet gelakt, ook geen bloemkolen.
CX GTi Turbo 2 - All Black
Inderdaat gewoon kaal laten. Als die witte corrosie kotm kanje die gewoon eraf poetsen met kommedant of alu schoonmaakspul. Die blanke tectyl is ook een goeie. dat haal je er makkelijk af met een beetje benzine. Je kan ook kettingspray ofzo gebruiken. Dan worden je velgen s’winters erg ranzig en zien ze er niet uit. Maar naar de winter even warm water erover en de resten haal je met wd40 en een doekje weg.
Opel: Overal Plezier En Liefe
zijdeglans kaal aluminium is zoooooo mooi
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
freek schreef:die overnacht meestal binnen, wat wellicht een pré is, maar ik was hem daarentegen 1x in de zoveel maanden. In de winter ontzie ik hem wel, maar zoals gezegd kan je de velgen dan inspuiten met blanke tectyl. En als je echt zuinig bent ga je eens in de paar weken even rond de auto met een sponsje en een emmer. Geloof me: corrosie is dan helemaal geen probleem. Aluminium heeft van nature een zeer goede weerstand tegen corosie door de afsluitende oxidehuid waardoor verdere aantasting wordt voorkomen. Zie bijv. http://www.aluminiumcentrum.nl/aluminiumcentrum.nl/files/Doc/Aluminium/Corrosie_en_aluminium.pdf
Ik ben het helemaal met je eens.
Als die normaal gesproken binnen staat en je houd alles goed schoon dan zal het prima te doen zijn
Regelmatig schoonmaken ben ik toch wel van plan, maar binnen staan is gaat helaas niet
Goed het is voor mij inmiddels duidelijk waarom er verschillende soorten T velgen te zien zijn. Ik houd het voorlopig bij mij gespoten velgen
Wie weet wat er later op mijn pad komt.

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
garagestmarien schreef:Anders wat?
kan je ze beter laten poederlakken dat blijft veel langer goed!
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 2475
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja spijtig dat het profiel van de TRX banden zo herkenbaar is dat iedereen van ver ziet, als ze er niet om liggen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Totaal aantal Berichten: 27973
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
bxsport schreef:tja spijtig dat het profiel van de TRX banden zo herkenbaar is dat iedereen van ver ziet, als ze er niet om liggen…
Een CX in de laatste stand zie je vrij weinig profiel
Als je rijdt zie je het profiel ook niet.
Tuurlijk als je goed kijkt zie je het, maar ik denk dat de meeste 2 keer zullen moeten kijken

Totaal aantal Berichten: 3909
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
garagestmarien schreef:En wat nou als er turbovelgen op de markt komen waar ‘gewone’ banden op kunnen? Is dat dan erg nep?
laat maar komen !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje