1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Blackstone radiator Turbo
Gepost: 13 augustus 2008 01:06 AM

Mijn vorige 2 GTi Turbo’s hadden een dikkere radiator dan de nieuwe valeo die in m’n huidige GTi Turbo zit.

Een maand of 2 geleden airco onderdelen gaan schroeven uit een ‘83er
Limousine Turbo en het viel me toen op dat deze ook de “dikke” radiator had, het lijkt erop dat er origineel toch een andere radiator werd gemonteerd.

In de microfiche staan 2 type’s radiator aangeven, als eerste staat
de 27dm² Blackstone 95 495 033 en als tweede de 27dm² IPRA 95 633 532.

De IPRA is dus de dunne uitvoering die door Valeo word geleverd en ook de enige uitvoering die voor zover ik weet nog geleverd word door de andere leveranciers.

Ik ga er vanuit dat de originele dus de Blackstone is en dat die omdat het koelnet dikker is (2 rijen net)ook beter koelt in extreme omstandigheden (zoals filerijden bij +30°)

Weet er iemand of dit ook zo is en of er nog aan een Blackstone aan te geraken is?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2008 01:09 AM
  [ # 1 ]

We hebben momenteel een Prestige hier staan die volgens mij behoorlijk origineel is. Waar kan ik die gegevens vinden op die radiator? Dan kijk ik morgen even.

Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2008 01:14 AM
  [ # 2 ]
garagestmarien schreef:

We hebben momenteel een Prestige hier staan die volgens mij behoorlijk origineel is. Waar kan ik die gegevens vinden op die radiator? Dan kijk ik morgen even.

Geen idee of er iets op staat van merk bij de Blackstone op de IPRA staat het op de waterkasten.

Het gaat om de radiator met de haakse aansluitingen koperen net en kunststof waterkasten.
Als het een Prestige Turbo is kan hij er in zitten.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2008 01:32 AM
  [ # 3 ]

Nee, is geen turbo. Toch een foto maken, morgen?

Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2008 10:28 AM
  [ # 4 ]

Een foto is altijd interesant Wink

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2008 02:05 PM
  [ # 5 ]

Ik heb even gekeken, maar een foto is eigenlijk niet goed te maken. Daarbij valt er ook niets geks te zien. Gewoon een normale radiator, evenals overigens in the Beast…

Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2008 10:38 PM
  [ # 6 ]

Foto’s van de Valeo/NRF die in m’n GTiT zit:



Dit is dus de IPRA van de originele heb ik geen foto’s.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 13 augustus 2008 11:02 PM
  [ # 7 ]

Mooi, maar lijkt me niet dikker dan elke andere radiator.

Profiel  
 
Gepost: 13 augustus 2008 11:08 PM
  [ # 8 ]
garagestmarien schreef:

Mooi, maar lijkt me niet dikker dan elke andere radiator.

Dit is de IPRA die dus dunner is dan de originele, het net van deze is slechts 24 mm dik!
Van de originele heb ik helaas geen foto’s.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 augustus 2008 04:08 PM
  [ # 9 ]

ik probeer vanavond of maandag even fotos te maken van het originele net van de turbo…. dan kunnen we even vergelijken…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 augustus 2008 04:11 PM
  [ # 10 ]

Wat je punt is kris ivm met het afkoelen.  Is dat volgens mij de valeo beter zal koelen omdat gemakkelijker de warmte afgeeft omdat het net dunner is….

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 15 augustus 2008 01:05 AM
  [ # 11 ]
bxsport schreef:

ik probeer vanavond of maandag even fotos te maken van het originele net van de turbo…. dan kunnen we even vergelijken…

Heel goed, alvast bedankt!

Koelen doet zo’n IPRA meer dan goed genoeg zolang er voldoende luchtstroom door komt,maar als je stilstaat voor de lichten ofzo of bij file rijden gaat de temperatuur zeer snel omhoog.
Allemaal geen probleem want de ventilatoren gaan dan aan en koelen de boel snel af.

Een dun net kan misschien wel de warmte beter/sneller afgeven maar heeft wel minder water inhoud dan een dik net.
Zo’n dik net is volgens mij door de grotere inhoud beter bij stapvoets rijden en stilstaan.
Dit ervaar ik tenminste bij m’n Prestige waar een 3 rijen net in de originele radiator is in gesoldeerd.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Gepost: 30 augustus 2008 10:40 PM
  [ # 12 ]

Hier zijn de foto’s van de originele radiator van de GTiT van bxsport.

Let op de dikkere waterkasten en de vast geboute haakse aansluitingen.

Ter vergelijking een foto van de IPRA in m’n GTiT

Toch maar eens zo’n originele zien vast te krijgen…

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 augustus 2008 12:13 PM
  [ # 13 ]

ja het klopt wel dat mijn dikker is maar waar geraak je nog aan zo een?

moet je al bijna uit een andere turbo halen en dan misschien het net vervangen?

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Gepost: 31 augustus 2008 12:20 PM
  [ # 14 ]

Zal eens zien welke nieuwe ik heb liggen.

En idd, dikkere radiator = meer koeloppervlak…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2008 01:56 PM
  [ # 15 ]

Ik zie hier allemaal donkere radiatoren..

Zelf heb ik een aluminiumkleurige in mijn T2 zitten Wink

Profiel  
 
 
1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook