2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Blackstone radiator Turbo
Gepost: 31 augustus 2008 02:31 PM
  [ # 16 ]
bxsport schreef:

ja het klopt wel dat mijn dikker is maar waar geraak je nog aan zo een?

moet je al bijna uit een andere turbo halen en dan misschien het net vervangen?

Eerst aan een nieuwe zien aan te geraken als dat niet lukt is een nieuw net in een gebruikte laten zetten idd een mogelijkheid.

Citroenbx schreef:

Zal eens zien welke nieuwe ik heb liggen.

En idd, dikkere radiator = meer koeloppervlak…

Ik ben ook wel benieuwd welke je liggen hebt , 9 op 10 is het een IPRA volgens mij.

Arjan Verkade schreef:

Ik zie hier allemaal donkere radiatoren..

Zelf heb ik een aluminiumkleurige in mijn T2 zitten Wink

Dat is raar normaal gezien zit er in een Turbo een radiator met koperen net en die zijn altijd zwart gelakt.
Staan de waterslang aansluitingen haaks op de radiator?
Kan je een foto maken?

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 31 augustus 2008 02:35 PM
  [ # 17 ]
Profiel  
 
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2469
Geregistreerd: 29-11-2005

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 31 augustus 2008 03:17 PM
  [ # 18 ]

ja miss kan je in die originele een net laten steken met 3 rijen wordt in de sm ook gedaan ipv 2 rijen…en dat kost niet veel meer hoor…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 september 2008 07:42 PM
  [ # 19 ]

maakt het nog uit of er origineel een airco in zat of niet welke radiator geplaats is in een Gti Tubro?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 01 september 2008 10:29 PM
  [ # 20 ]
bxsport schreef:

ja miss kan je in die originele een net laten steken met 3 rijen wordt in de sm ook gedaan ipv 2 rijen…en dat kost niet veel meer hoor…

Als ik een gebruikte te pakken krijg gaat hij in iedergeval naar de radiatoren specialist voor een nieuw net , en als het erin kan een 3 rijen.

Arjan Verkade schreef:

Ja, kan ik wel even een keer doen Wink

Perfekt Very Happy

Evan schreef:

maakt het nog uit of er origineel een airco in zat of niet welke radiator geplaats is in een Gti Tubro?

Er is geen verschil in radiator voor een GTi Turbo(2) met of zonder airco.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 01 september 2008 10:36 PM
  [ # 21 ]

ik vroeg het omdat in de sloper zonder airco een dikke zat en in deze, met airco, die ik nu opknap, een ipra, die dunner is….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 02 september 2008 01:42 AM
  [ # 22 ]
Evan schreef:

ik vroeg het omdat in de sloper zonder airco een dikke zat en in deze, met airco, die ik nu opknap, een ipra, die dunner is….

Kan je er nog een foto van maken?

Alle serie 1 en serie 2 GTiT en TRDT werden origineel met de dikke radiator geleverd.
Volgens de “Note technique” van de TRDT2 werd er van af dan de IPRA gemonteerd alle voorgaande Turbo modellen kunnen met deze “nieuwe” radiator worden uitgerust.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 02 september 2008 01:52 AM
  [ # 23 ]

die dikke zit nu in mijn vader’s Diesel.

en die dunne kan ik wel een foto van maken. Maar dat is gewoon een met kunststof zijkanten en een dun net.

Die dikke heeft de waterslang aansluitingen met bouten op het huis zitten.

ik heb er hier nog een (dikke) liggen van een TD1 maar die is slecht.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Gepost: 02 september 2008 03:39 PM
  [ # 24 ]

Een foto maken van die dunne is niet nodig.

Maar mocht je die slechte dikke weg doen laat dan maar iets weten.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 september 2008 04:49 PM
  [ # 25 ]

ik zag een zware versie staan bij de cx basis

alleen beetje aan de prijs….... ahum.

 

maar je kan een oude weer een nieuw net inhangen ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Gepost: 03 september 2008 11:13 PM
  [ # 26 ]
cx25gtit2 schreef:

ik zag een zware versie staan bij de cx basis

alleen beetje aan de prijs….... ahum.

 

maar je kan een oude weer een nieuw net inhangen ??

cx-basis noemt dit een Turbo radiator maar dit is eigenlijk een koperen radiator die in de 2400 injectie’s zat voordat de sofica gemonteerd werd.
Hier hebben ze dan een 3 rijen net in gezet.
De prijs mag je gerust overdreven noemen voor dit bedrag kan je 3 zo’n radiatoren laten voorzien van een nieuw 3 rijen net.

Je kan deze natuurlijk ook in een GTi Turbo monteren , maar ik vind dat hij dan nogal dicht tegen het uitlaatspruitstuk/Turbo komt te zitten.

De echte Turbo radiatoren zitten gedeeltelijk onder de dwars traverse waardoor je meer ruimte krijgt tussen radiator en uitlaatspruitstuk/Turbo.

Een nieuw net steken in een radiator met koperen waterkasten is geen probleem.
In een radiator met koperen net en kunstof waterkasten zou dit ook mogelijk zijn maar een nieuwe is in dit geval volgens de radiatoren specialist voordeliger.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 september 2008 02:20 AM
  [ # 27 ]

even een toevoeging op de dikte van de radiator;
het koelvermogen is volledig afhankelijk van het oppervlak van de ribben.
een hele dikke radiator met weinig ribben kan dus best mider koelen dan een dunne met veel ribben.

Belangrijkste is dat hij schoon is van buiten maar ook van binnen.
Ik heb al veel cx en gezien met dichtgeslibte pijpjes.
dit wordt veroorzaakt door oude koelvloeistof (of in sommige gevallen zelfs water)

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 04 september 2008 02:22 AM
  [ # 28 ]

radiator CX Turbo

Aha, een interessant onderwerp. Ik ben al geruime tijd (9 jaar) op zoek naar de beste radiator voor een TRD Turbo 2. Ik heb er al vele versleten, maar bij allemaal had en heb ik het probleem dat de koelwatertemperatuur te hoog wordt bij hoge snelheden of zware treklast in zomerse omstandigheden. Die radiator van CX-basis zou de oplossing kunnen zijn, maar ja, als hollander ga je dan toch op zoek naar iets goedkopers. Op ebay.de staan er altijd veel te koop voor veel minder geld (zoek met: Citroen CX Kühler), maar ik durf de koop niet te sluiten omdat ik de specificaties niet begrijp. Er is één verkoper die de aanduidingen 2W4, 2W5, 2W8 en 2WS gebruikt met daarbij verschillende netmaten. Zo zou de 2W8 met netmaten 684-358-24 (bxhxd) geschikt zijn voor de GTi en TRD Turbo’s, terwijl een andere verkoper een radiator met de maten 630x378 geschikt acht voor dezelfde motoren. Weet iemand wat die netmaten betekenen en welke maten de beste koeling geeft? En kun je er misschien de watercapaciteit uit afleiden? Betekent 684x358x24 een inhoud van 5,876928 liter ?

dolf

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 04 september 2008 11:49 AM
  [ # 29 ]

@dolf

het lijkt me dat die maten de lxbxh van het blok in mm is, maar dat is maar een gok hoor.
die andere aanduidingen zeggen mij niets.

Wat zijn de temperaturen bij jou dan?
Ik weet dat de koeling bij een turbo diesel niet overbemeten is, maar bij mij valt het wel mee.
normaal geeft mijn meter 84 aan (het is natuurlijk geen precisie instrument maar een indicatie).
dit is zowel in de stad als met 130 op de snelweg.
met warm weer op de duitse autobahn of in de bergen wil dat ook wel 90 worden.
lijkt me niet echt een probleem.

ik heb overigens de valeo radiateur voor trd2 (die is wel nieuw, daarvoor had ik ook wel problemen)
ook goed ontluchten op beide nippels helpt veel.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
Gepost: 04 september 2008 03:58 PM
  [ # 30 ]

@erikkuiper

volgens mij heeft de originele radiator in de hoogte evenveel ribben als de Valeo/IPRA maar de originele heeft dus 2 rijen wat dus op het dubbele uitkomt.
In mijn GTiT zit een nieuwe Valeo/IPRA in en de motor +circuit is meermaals gespoeld voordat de radiator er in kwam dus daar kan het niet aan liggen.

@dolfmoon

Ook interesant om weten is dat de radiator van cx-basis minder breed is dan de originele.
De maten die bij radiatoren opgegeven worden is de blokmaat van het net.

Van de op ebay.de aangeboden radiatoren moet je deze hebben “Netzmaße (BxHxT): 684-358-24”
Volgens mij krijg je dan gewoon de IPRA en die zit er hoogtswaarschijnlijk nu ook al in.

De net maat is idd maar bij benadering en geeft geen info over de inhoud van de radiator, dit word bepaald door de waterkasten en de hoeveelheid en grote van de koelribben in het net.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  
 
 
2 van de 5
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook