5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
   
ABS uitlezen en storing zoeken
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 26 juli 2009 04:55 PM
  [ # 61 ]

Arjen, ik zou je graag willen vragen of je nog herinnert of er enige vorm van beschadiging te zien was op jou kapotte sensor.

Ik heb hetzelfde probleem behalve dan dat de storing slechts af en toe zich voordoet en dan met name bij scherpe bochten/inparkeren etc.

Dit lijkt overduidelijk dan te komen van de voorste sensor bekabeling, er is bij mij in elk geval geen sprake van zichtbare beschadiging op de draden, zie zien er als nieuw uit. De sensoren zelf zijn schoongemaakt, hier ligt het niet aan. Het doormeetverhaal gaat mijn petje wel te boven helaas.
En dan is er natuurlijk ook nog de vraag hoe je aan nieuwe kan komen?

Jaap

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 26 juli 2009 05:07 PM
  [ # 62 ]

Als je te maken hebt met een draadbreuk, waar het in jouw verhaal het meeste op lijkt, zou ik 1 goede sensor scoren en dan links en rechts voor wisselen met die nieuwe tot je de kant hebt waar de boosdoener zit. Sensoren zijn hier en daar wel ter verkrijgen. Nieuw zijn ze wel prijzig.
Een autobedrijf als Van der Laan in Abbenes bellen of mailen lijkt me de makkelijkste optie.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juli 2009 10:20 PM
  [ # 63 ]
puffel schreef:

Arjen, ik zou je graag willen vragen of je nog herinnert of er enige vorm van beschadiging te zien was op jou kapotte sensor.

Ik heb hetzelfde probleem behalve dan dat de storing slechts af en toe zich voordoet en dan met name bij scherpe bochten/inparkeren etc.

Dit lijkt overduidelijk dan te komen van de voorste sensor bekabeling, er is bij mij in elk geval geen sprake van zichtbare beschadiging op de draden, zie zien er als nieuw uit. De sensoren zelf zijn schoongemaakt, hier ligt het niet aan. Het doormeetverhaal gaat mijn petje wel te boven helaas.
En dan is er natuurlijk ook nog de vraag hoe je aan nieuwe kan komen?

Jaap

Het probleem met een draadbreuk is natuurlijk dat je het soms helemaal niet kan zien Wink
De sensor zelf kan ook intern stuk zijn, ook daar zie je buiten niet van.

Toen de sensor eraf kwam heb ik hem niet gezien, 1 van de monteurs bij van der Laan heeft hem eraf gehaald en vervangen.

Het zal toch kwestie zijn van meten is weten Wink

Profiel  
 
prestige turbo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-05-2013

Gepost: 25 juni 2013 11:34 PM
  [ # 64 ]

Even een vraagje over de relais, het grote relais is het veiligheidsrelais als ik het goed heb, en de kleine het “normale” abs relais.

Wat is de werking van dat veiligheidsrelais? En wat schakeld deze?

Citroen CX 2500 prestige turbo

Profiel  
 
prestige turbo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-05-2013

Gepost: 26 juni 2013 08:21 PM
  [ # 65 ]

Bij ons blijft het lampje ook gelijk branden, met alle info in dit topic zijn we er achter gekomen dat op alle 4 de sensoren geen spanning komt.

Het grote veiligheidsrelais hoor je schakelen, maar de kleine daar hoor ik niets.

Als het kleine relais er uit wordt gehaald dan gaat het lampje wel uit, maar deze schakeling zit in dat relais.

De stekkers zijn mooi schoon, nu verdenken we de relais.

Denken we goed?

Citroen CX 2500 prestige turbo

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 26 juni 2013 09:20 PM
  [ # 66 ]

Hier het volledige ABS schema en hoe alles te testen als het niet werkt:

Let op de getekende aantekeningen, die verbeteren fouten in het schema Wink

Succes!

Profiel  
 
prestige turbo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-05-2013

Gepost: 26 juni 2013 11:03 PM
  [ # 67 ]

Bedankt voor dit Nederlandse schema!

Super dit.

Citroen CX 2500 prestige turbo

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2013 06:32 PM
  [ # 68 ]
Profiel  
 
prestige turbo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-05-2013

Gepost: 27 juni 2013 09:05 PM
  [ # 69 ]

ik ben ook benieuwd wat de oplossing wordt.

Vanmiddag het kleine relais gewisseld voor een andere die ik even in Borculo mee mocht nemen om te testen, niet.

Nu eerst de andere, het grote relais wisselen, het veiligheidsrelais.

Morgen maar weer even naar citroville.

Citroen CX 2500 prestige turbo

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 juni 2013 09:18 PM
  [ # 70 ]

Die relais zijn wel een verdachte…

Als een goed werkend systeem opeens (tijdelijk) niet meer werkt, dan eerst relais contacten schoonmaken, zo heb ik mijn ABS al diverse keren gefixt.

De contacten naar de sensoren zijn voorzien van waterdichte stekkers, deze zijn vaak wel netjes schoon, maar zeker aan de voorkant ook wel even de moeite om los te halen en te inspecteren. (achter liggen ze onder de achterbank, blijft vaak wel schoon, mits je geen lekkages heb natuurlijk)

Profiel  
 
prestige turbo
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 77
Geregistreerd: 12-05-2013

Gepost: 29 juni 2013 10:45 AM
  [ # 71 ]

Opgelost!

Het was het grote relais onder het reservewiel.

Met dank aan de heren van citroville, heb hier de relais mogen halen om te testen.

Maandag maar eens horen wat dat relais kost.

Citroen CX 2500 prestige turbo

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 29 juni 2013 08:01 PM
  [ # 72 ]
Profiel  
 
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1130
Geregistreerd: 20-10-2003

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 07 mei 2014 09:03 AM
  [ # 73 ]

Ik ben bij mijn serie 1 turbo bezig met de relais bedrading, nu zit ik alleen met een kabelboompje, welke ik niet gemarkeert heb….

Het is van het ABS systeem en er komen een blauwe en gele stekker uit en een draad met oogje, wat me dus massa lijkt.

De lengte van de kabel doet vermoeden dat deze vanuit de buurt vd accu moet komen, maar ik heb daar geen verder aansluiten meer
over.

Het ABS schema daar lijken die beide aansluitingen constante plus te moeten krijgen.

Iemand die het weet, of evt even bij zijn ABS cx kan en wil kijken ?


Lijkt mij dat het ABS schema voor een serie 1 turbo en serie 2 gelijk is.

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9321
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 mei 2014 09:22 AM
  [ # 74 ]

Kan zijn dat die massa aansluiting aan je binnen scherm vast moet,net boven de accu.
Er zit daar een draadeindje aan de carroserie,
Massa claxon zit daar ook op en nog een paar meer.

VgFrank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 mei 2014 10:39 AM
  [ # 75 ]

is dat een losse draad, met een oogje of een kabelbundel met 1 draad met een oogje ?
van waar komt die draad, onder reserve wiel ? stekkers zitten dan onder reservewiel ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook