Ich bin ein Berliner!
Test
Thijsvandebles schreef:Voor wat betreft de RDW zal het in dit geval wel een Lelystad verhaal worden.
Echter, bij de APK kijken ze voor wat betreft de motor alleen of de brandstofsoort klopt. En natuurlijk of alles degelijk is, en de uitlaat niet lekt enz enz.
Ik ga dit project ook doen, alleen ik neem er een 16v mkI voor.
Die heeft al 160 pk, en een ES9J4 blok 194 PK, dus blijf je binnen de 40%
grens, en kun je dus volstaan met een simpele motorkeuring.
Ook een MK2 past nog.
<————mag de 130 niet staan…...........
John Blauw, de man met de gouden praatjes.
Hmmm, ik had altijd begrepen dat ze voor de apk ook het aantal pitten telden.
Wat een gaaf project zeg!!
Ik heb meerdere mensen horen praten over dergelijke plannen, maar nu zie ik voor het eerst op een foto hoe zo’n blok erin hangt.
Dit topic ga ik volgen, net als TvdB en SS90.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Thijsvandebles schreef:
Ik ga dit project ook doen, alleen ik neem er een 16v mkI voor.
Die heeft al 160 pk, en een ES9J4 blok 194 PK, dus blijf je binnen de 40%
grens, en kun je dus volstaan met een simpele motorkeuring.
toen ik het navroeg gaat het om 2 dingen:
namelijk vermogen winst en type goedkeuring…
kortom BX GTI met 2.0 XM blok -> lelystad. 0% vermogen winst maar motor heeft geen type goedkeuring.
Hoe het dan (zoals ik geval van mij) is weet ik nog niet zeker. ik vermoed wel een weggedrachs test.
Toegevoegd de mail vna de RDW voor de gegaardigden:
Kentekenkeuring
Tijdens de keuring controleert de RDW of het voertuig met de gemonteerde motor overeenkomt met een andere bestaande typegoedkeuring. Eventueel moet u dit aantonen door het overleggen van een verklaring van de fabrikant van het voertuig of de in Nederland gemachtigde vertegenwoordiger.Als er een typegoedkeuring bestaat, dan past de RDW het kentekenbewijs aan. Is dit niet het geval, dan moet u naar het Testcentrum in Lelystad (TCL) om met het voertuig een geluidstest af te leggen. Als het vermogen met meer dan 40 % is toegenomen moet het voertuig ook een weggedragtest afleggen.
Kosten keuring
De keuring van een motorwijziging kost voor lichte voertuigen ? 42,00 en voor zware ? 50,00.
Kosten geluidstest
De kosten voor een geluidstest bedragen ? 366,00.
Kosten weggedragtest
Een weggedragtest kost ? 290,00.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Nee he, niet weer dat gezeur over de typegoedkeuring.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
mpostma schreef:Nee he, niet weer dat gezeur over de typegoedkeuring.
lol dat stond in de mail
Mij maakt het niet uit mijn Bx moet gewoon legaal de weg op en als dat 700 euro kost, het zij zo. Kost dat het niet dan is dat mooi meegenomen.
Ik kan het mis hebben of mischien dat de praktijk op iets anders wijst. Maar tijd zal het leren
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
McDean schreef:
Mij maakt het niet uit mijn Bx moet gewoon legaal de weg op en als dat 700 euro kost, het zij zo. Kost dat het niet dan is dat mooi meegenomen.
Als je het niet legaal doet is de auto niet verzekerd bij een ongeluk , dat wil je niet mee maken.
De kans dat ze een ES9J4 aan gaan merken als niet origineel BX is groter dan met een 2.1turbodiesel….Toch, MP te DB?
Test
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
citro-power schreef:McDean schreef:
Mij maakt het niet uit mijn Bx moet gewoon legaal de weg op en als dat 700 euro kost, het zij zo. Kost dat het niet dan is dat mooi meegenomen.
Als je het niet legaal doet is de auto niet verzekerd bij een ongeluk , dat wil je niet mee maken.
daarom
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Thijsvandebles schreef:De kans dat ze een ES9J4 aan gaan merken als niet origineel BX is groter dan met een 2.1turbodiesel….Toch, BP te DM?
Is ook. Heeft alles te maken met de schade, aantal verbrijzelde (kinder)beentjes, het rijgedrag, de omstandigheden, slapende honden, springtij, spijkers (op laag water). etc. In dat opzicht kan ik een dieselende wolf in schaapskleren van harte aanbevelen.
Maar goed, de discussie is een oeverloze herhaling van discussie feiten die bij topicstarter wel bekend zijn. Ik zou zeggen: gooi het in een apart draadje en laat de specifieke aspecten van deze interessante motorwissel het onderwerp zijn.
Precies. Een auto rijdt trouwens ook niet op APK, verzekering of belasting.
Een auto rijdt op benzine of diesel.
Test
Thijsvandebles schreef:
Een auto rijdt op benzine of diesel.
sommige doen het anders voortreffelijk op LPG….
Totaal aantal Berichten: 27882
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Probeer dat Xantia geluid erin te houden, dezelfde V6 in de XM klinkt veel minder mooi