6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
In aanbouw! BX break V6 24v (ES9J4)
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 februari 2010 10:49 AM
  [ # 76 ]
DriverD schreef:

Weet je hoeveel kracht er op de ophanging van de stabi-stang komt? Ben benieuwd hoe je die -degelijk- gaat verplaatsen.

Citroen!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 februari 2010 10:59 AM
  [ # 77 ]
DriverD schreef:
DriverD schreef:

Weet je hoeveel kracht er op de ophanging van de stabi-stang komt? Ben benieuwd hoe je die -degelijk- gaat verplaatsen.

Neem van mij maar aan, Banzer weet wel waar hij bezig mee is.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 februari 2010 11:00 AM
  [ # 78 ]

Ben jij Banzer? Zo nee, waarom geef jij dan antwoord?
Heeft Banzer berekend of het nog sterk genoeg is?

Citroen!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 februari 2010 11:16 AM
  [ # 79 ]

Edit Patje74

Dan mag je dat melden, per PB aan de mod in kwestie. Maar we laten hierdoor zeker geen topic verprutsen!

Terug ontopic!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 19 februari 2010 11:53 AM
  [ # 80 ]
DriverD schreef:

Ben jij Banzer? Zo nee, waarom geef jij dan antwoord?
Heeft Banzer berekend of het nog sterk genoeg is?

Omdat het klopt wat MCDean zei…

Maargoed, ja dat is stek geneoeg.
De stang gaat 5cm naar achteren, maar dan kom je in de knoei met de reacitestangen en de aandrijfassen, tzt zal wel even een tekening plaatsen zo dat je kan zien hoe ik dit probleem oplos, ik maak zelf andere reacitestangen.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 19 februari 2010 12:24 PM
  [ # 81 ]

Je kan ook weer je torsiestang gaan verlengen naar voren, dan staan je reactiestangen weer recht. Als je toc hmet dat ding aan t klussen bent Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 19 februari 2010 01:57 PM
  [ # 82 ]

Klopt, dat kan ook, Maarrr!
Waneer de dat gaat doen dan zal de torsie niet zo stijf zijn zoals bij het originele systeem Wink
Die V6 is ook nog eens een stukje zwaarder dan een 4cil, dus een beetje stijfheid is beter.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 19 februari 2010 03:49 PM
  [ # 83 ]

En het blok meer naar voren leggen is niet genoeg om de stabi vrij te houden ?

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 19 februari 2010 04:02 PM
  [ # 84 ]

tuurlijk kan dat niet, want dan staan de aandrijfassen onder een hoek Wink
Je moet zorgen dat de aandrijfassen altijd recht staan!

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Gais
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 450
Geregistreerd: 20-03-2008

Gepost: 19 februari 2010 05:31 PM
  [ # 85 ]

Ik zag net dat als je je stabistang naar achter verplaatst je in de knoei komt met het stuurhuis/stuurstang.
En als je de armen verlengt dan wordt het moment in de stang groter en heb je in feite al een stabilisatorstang die meer doet. (of maak ik een denkfout?)

Ik zou, nu je toch alles moet aanpassen, een andere en dikkere stang nemen en die zo laag mogelijk monteren. De reactiestangen vervolgens aan de veerpoten vast maken, zoals bij de Xantia al is volgens mij. Moet je nog wel iets verzinnen voor de hoogteregelaar.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 19 februari 2010 06:15 PM
  [ # 86 ]

Hoe groter de arm hoe groter het moment dat klopt! Maar ze krijgen dan een groter moment met dezelfde kracht. Een dikkere stang of een extra stang (veerpootbrug) lost het op. ( “gewoon”  staal kan een inwendige kracht van 235 N/mm2 hebben)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 19 februari 2010 06:21 PM
  [ # 87 ]
Gais schreef:

Ik zag net dat als je je stabistang naar achter verplaatst je in de knoei komt met het stuurhuis/stuurstang.
En als je de armen verlengt dan wordt het moment in de stang groter en heb je in feite al een stabilisatorstang die meer doet. (of maak ik een denkfout?)

Ik zou, nu je toch alles moet aanpassen, een andere en dikkere stang nemen en die zo laag mogelijk monteren. De reactiestangen vervolgens aan de veerpoten vast maken, zoals bij de Xantia al is volgens mij. Moet je nog wel iets verzinnen voor de hoogteregelaar.

De foto laat het niet helemaal goed zien, het stuurhuis zit er nog een cm of 3 vanaf, no worries!
Ik maak dus een soort van knik in de reaktiestangen, dus het moment van de stang blijft het zelfde Wink ik gooi dit weekend wel een tekening onlijn.

Maar ik heb er veel profijt van dat de stang nu ietsje naar achteren gaat, kom ik een stuk makkelijker weg met m’n voorpijp van de achterste cilinder rij.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 19 februari 2010 07:50 PM
  [ # 88 ]
McDean schreef:

( “gewoon”  staal kan een inwendige kracht van 235 N/mm2 hebben)

Ik denk dat deze waarde er niet echt toe doet. De stang zal namelijk vooral op afschuiving en torsie worden belast, en ik denk dat deze waarde om treksterkte gaat.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 20 februari 2010 01:19 PM
  [ # 89 ]

Dat is waar, dit gaat om de trek. Maja om nou de afschuiving te gaan berekenen had ik niet heel veel zin in :$ (al kan ik dat wel, zonder computer programma) En nu weer terug naar de studio van Banzer! Very Happy

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
BANZER
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 377
Geregistreerd: 15-01-2005

- XM V6 Exclusive
Gepost: 10 maart 2010 02:36 AM
  [ # 90 ]

Ik dacht dat ik de stab.stang vrij makkelijk naar achter kon verzetten, maar zo als te zien is op de foto komt de stuurstang tegen het alu huis aan van de stab.stang bij het in veren.

Ik heb nu wat anders bedacht, alleen zal ik dan ook de hoogteregelaar iets moeten verplaatsen, ik zal morgen even een foto/tekening plaatsen met het nieuwe ontwerp.

XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.

Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.

Profiel  
 
 
6 van de 10
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook