Goed bezig was al bang dat hij ergens in een hoekje stof stond te vergaren hopend op betere tijden.
Gebeurd immers zo vaak met dergelijke projecten…..............
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Ja dat hoor je vaker, maar ik bouw hem zeker af! ik moet het!
De uitlaat is het meeste werk, gaat me veel tijd kosten omdat er niet echt veel ruimte achter het blok zit…
Ik denk dat ik hem uiterlijk in Juni klaar heb, maar als het een beetje mee zit… in 2 a 3 maand.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Even een klein updateje.
De v6 bak heeft een hydraulische trek koppling, ik zelf zie het nut er niet van in om dat hele gebeuren in te bouwen bij de break. De pomp past niet lekker in de BX zonder de boel te verbouwn, en zal daar door veel tijd kosten om in te bouwen.
Een kabel/hydraulisch systeem is mogenlijk, alleen kost het veel tijd om zo iets te maken, dus ga ik voor een kabel systeem, mocht dit niet super werken, dan maak ik als nog een kabel/hydraulisch systeem.
Morgen ga ik het koppelings systeem afmaken, ook hang ik het blok er in om te kijken hoe de uitlaat het beste kan lopen vanaf het uitlaatspruitstuk.
Originele koppelings hevel van een BE bak.
De kabels van het schakel systeem zitten er aan, het werkt perfect!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Jeetje: het gaat maar door .....Heb je een verwarmde garage of zo ???
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Nee niet echt, maar tis net te doen met de deuren goed dicht.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 27914
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zo’n hydraulische koppeling is toch juist heel fijn?
Dat zou ik niet graag opgeven
K%@#*$#! het past niet… het feest gaat niet door!
Toch moet ik de stabilisatie stang verplaatsen en een hapje uit het subframe halen, de bak kan er anders niet in, maar ik heb al een goed idee!
Ik ga de standaard stab.stang een cm of 4 a 5 opschuiven naar achteren, dan heb ik genoeg ruimte voor de versn.bak.
Er is gelukkig genoeg ruimte tussen de motor en het schutbord, een lus leggen in de voorpijp zal niet heel erg lastig worden heb even het standaard uitlaatspruitstuk als voorbeeld gebruikt.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
ik weet dat deze motoren ook door renault gebruikt zijn, en hebben die niet toevallig een ander spruitstuk, die verder naar achter staat ?
Als je je stabstang naar achter plaatst zal je ook moeilijker uitkomen met je spruitstuk zo te zien.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Is het zelfde als PSA, maar er komen toch spaghetti’s op.
Als je goed leest/kijkt, zie je dat ik met de versn.bak tegen de stab-as zit, dus daar zit het probleem niet bij de spruitstukken.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weet je hoeveel kracht er op de ophanging van de stabi-stang komt? Ben benieuwd hoe je die -degelijk- gaat verplaatsen.
Citroen!
Er moet meer blik uit voor de HD-pomp en de dynamo.
Ik ben bezig om de BX dynamo om te klussen, zo dat hij aan het blok past, heb de poelie al over gezet.
Wie weet of ik een Activa pomp kan gebruiken voor de Biks? lijkt mij dat deze te veel druk en liters afgeeft.
Ik heb nu 27cm, maar de bak heeft er 31 nodig, + extra ruimte, kom ik op een 4,5 tot 5cm dat de stang naar achteren moet.
Het blok zit nu perfect!
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
FF een updateje.
De oude stab.stang rubbers.
Heb de haakseslijper in het subframe gezet, de bak past nu, alleen moet ik nog ietsje meer weg slijpen.
XM V6 Exclusive ‘91, BX break V6 24v (in aanbouw), BX GTi 16v ‘89, Peugeot 405 SRi (DKZ), Fiat Scudo 2.0 JTD ‘07.
ex BX: 14 ‘86, 19TRi ‘87, GTi ‘88, Chic(GTi)‘91, 16TRi brk ‘89, 16v ‘88, 16v ‘91, GTi 4WD ‘91, stortkoker GTi ‘89.
Alns hef ‘n êane, mear nen wos hef d’r twee.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gewéldig project nog steeds! Ik kan niet wachten om zelf een extreme BX in elkaar te flansen!
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ga je het subframe wel weer verstevigen ?