9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
   
How to: relais plaatsen om schakelaar te ontlasten
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 15 oktober 2009 10:08 PM
  [ # 121 ]

Ik zou toch de stekkers met krimpkous afwerken en niet met isolatietape Wink ( de stekkers die dus de orginele H4 stekkers in gaan hé)

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 16 oktober 2009 06:49 AM
  [ # 122 ]
par eXeMple! schreef:

Zo, dat ziet er netjes uit! Ben benieuwd of je verschil merkt.
Ik kon geen verschil zien in lichtopbrengst voor en na de operatie.

Je ogen zijn dan ook een verschrikkelijk slecht meetinstrument. Deze reageren veel te veel op bijzaken als omgeving en ambiance. Bijvoorbeeld als je vanuit een absoluut donkere kamer een kamer binnenkomt die slechts door een kaars wordt verlicht lijkt dat al veel licht. Als je andersom vanuit helder licht diezelfde kamer met kaars binnengaat is het er stikdonker.

Verschil kun je alleen goed meten met een lichtmeter (lumen).

@Waterman; ik zou altijd en overal krimpkous gebruiken. Is zo veel beter dan tape. Tape is alleen voor nood Rolling Eyes

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 16 oktober 2009 09:50 AM
  [ # 123 ]

En de nieuwe kabelboompjes zelf ook even isoleren. Wij doen dat met canvas tape.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 16 oktober 2009 07:24 PM
  [ # 124 ]
par eXeMple! schreef:

Zo, dat ziet er netjes uit! Ben benieuwd of je verschil merkt.
Ik kon geen verschil zien in lichtopbrengst voor en na de operatie.

Ja daar ben ik ook benieuwd naar.
Er moet wel iets aan verschil zijn, want 1 Volt winst is toch wel aardig wat. Maar of je het in de praktijk merkt weet ik niet… Zodra ik in het donker heb gereden zal ik het melden.

waterman schreef:

Ik zou toch de stekkers met krimpkous afwerken en niet met isolatietape Wink ( de stekkers die dus de orginele H4 stekkers in gaan hé)

bogaard77 schreef:

En de nieuwe kabelboompjes zelf ook even isoleren. Wij doen dat met canvas tape.

Ik heb die stekkers afgewerkt met PVC tape Wink
Is dat ook goed?

Kripkous ben ik vergeten te bestellen… Ik denk dat het zo wel even vooruit kan. Ik houd het in elk geval in de gaten.

De meest ideale oplossing zou nog steeds zijn om een H4 male stekker te hebben Wink

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 16 oktober 2009 07:51 PM
  [ # 125 ]

Vervelende van PVC isolatietape is dat het na verloop van tijd los laat. Onder een motorkap zou dat wel eens behoorlijk snel kunnen zijn.

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 18 oktober 2009 10:38 AM
  [ # 126 ]

Het lijkt erop alsof ik meer licht heb cool smile

Wat me alleen nog tegenvalt is hoever het licht van de auto af schijnt, dat is bij veel auto’s toch een stuk meer…

Profiel  
 
greven20
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 5
Geregistreerd: 12-12-2007

Gepost: 19 oktober 2009 03:15 AM
  [ # 127 ]

Waarom waarderen we CX Basis DE niet door zo’n simpel voorgemonteerd relais te bestellen voor €29,75 ex verzenden met handige handleiding.

"According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live."

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27811
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 oktober 2009 09:13 PM
  [ # 128 ]

Ik geloof dat dat al eerder is gezegd een aantal berichten terug Wink

Het grootste bezwaar is dat het relais veelste ver van de koplampen zit. Je gebruikt dus ook alle oude draden waardoor je veel spanningsverlies heb.

Wat ik zelf ook een nadeel vind is dat je de originele bedrading moet doorknippen.
En ik wou ook graag alles dubbel uitvoeren, oftewel als er nu 1 zekering of relais stuk is heb ik nog steeds 1 koplamp over.

De oplossing van CX Basis ontlast wel je schakelaar, maar geeft je niet wat extra spanning op je lampen.
Het is wel makkelijk inbouwen, waarschijnlijk ben je met 20 min klaar Wink

Profiel  
 
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 12-04-2007

- CX 2.2 TRS
Gepost: 02 juli 2014 02:21 PM
  [ # 129 ]

Met excuses voor het wakker maken van een oud draadje:

Van de week is mijn lichtschakelaar gesmolten. Gelukkig via Timo een andere kunnen regelen. Nu wil ik ook de modificatie met relais toepassen.

Echter heb ik het vermoeden dat er al geknoeid is geweest met mijn cx. Achter de schakelaar wordt draad 2 (zie foto: ) na 10 cm afgetakt naar een rode draad. De rode draad gaat via schotel en schutbord maar de motorruimte en verdwijnt daar al snel in de dikke kabelboom die over de linker wielkast ligt. Heeft iemand enig idee wat hiervan de bedoeling kan zijn geweest?

Voor de modificatie wil ik Leontiene’s methode toepassen zoals beschreven in het clubblad nr 120 van december 2012. Eén ding vind ik daar vreemd. Er wordt in de kabelboom al gezocht naar de schakeldraad. En even later naar de schakeldraad meteen achter het stekkerblok voor de koplamp. Dat is toch dezelfde draad? Waarom dan niet alleen de schakeldraad opknippen achter de koplamp en daar een verlengstukje maken via het relais?

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2014 02:44 PM
  [ # 130 ]

Dat klopt. Je kan mannetjes stekkers kopen die in de koplamp vrouwtjes stekker kunnen. Kan je ook makelijk terug naar origineel!

Zie:

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3891
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 02 juli 2014 03:07 PM
  [ # 131 ]

Er tussen is het mooiste. Zelf setje maken met spul van bijvoorbeeld hier, of pre-fab setje er tussen zetten, zoals deze.

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 juli 2014 03:08 PM
  [ # 132 ]

Nadat ik alleen voor dimlicht zelf een relaismodificatie in elkaar had gezet, wilde ik hetzelfde doen voor grootlicht. Omdat er in mijn eigen modificatie storingsgevoelige soldeerverbindingen zaten, heb ik dit setje aangeschaft.
Alles zit erbij. De mannetjesstekkers die boogaard77 noemt, de relais en lekker dikke kabels. Alles wat je hoeft te doen, is 12V en massa aansluitingen te maken. Verder is het plug-and-play. En kost maar 15 euro incl. verzendkosten.

Edit: Ik heb er relais met ingebouwde zekering in gezet, in plaats van de bijgeleverde relais. Dan heb je nog een zekering in zowel het dimlicht- als het grootlicht-circuit zitten.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 juli 2014 03:09 PM
  [ # 133 ]
cx25gtit2 schreef:

Er tussen is het mooiste. Zelf setje maken met spul van bijvoorbeeld hier, of pre-fab setje er tussen zetten, zoals deze.

Aha, da’s dezelfde! Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25394
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 juli 2014 03:23 PM
  [ # 134 ]

Dat is een mooi setje voor weinig geld. Ik heb de draden zo kort mogelijk gehouden en de relais in de buurt van de koplampen gehangen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 283
Geregistreerd: 12-04-2007

- CX 2.2 TRS
Gepost: 02 juli 2014 03:51 PM
  [ # 135 ]

Dank voor de snelle reacties. Spul had ik al in huis. Dus het setje is niet meer nodig. Ik heb nog wel snel zo’n H4 stekker (die achter op de koplamp past) gehaald om de omleiding zonder knippen te kunnen maken.

Rest alleen nog het mysterie van die rode afgetakte draad…...? Ik ga eens kijken wat er gebeurt als ik die loshaal.

Edit: De lampen gaan dan niet meer aan. Dat is dus mislukte poging geweest om te voorkomen dat schakelaar smelt.

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  
 
 
9 van de 10
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook