Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Wat een prachtsnoek. De ultieme combinatie van extravangatie en eenvoud. Gefeliciteerd. De kleur lijkt ook wel een beetje op Gris d’Anjou.
Veel plezier ermee.
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Ik ben toch wel een beetje trots op al deze positieve reacties over mijn eerste liefde.
Wat ik nog steeds mooi vind is dat ze helemaal orgineel ID is: de interieurbekleding, de matten, de wieldoppen (pas op: deze van het overgangstype 5 wielbouten zijn zeldzaam), het dashboard met de nog originele krimplak (zitten wel wat kleine plekjes op maar niet opnieuw over willen spuiten o.i.d., je krijgt het nooit meer als het origineel).
Bewuste keuze van mezelf: na restauratie de stropdas en zijstrips eraf gelaten zodat de schitterende subtiele lijnen van het plaatwerk volledig tot hun recht komen.
ted.kampen schreef:Ik ben toch wel een beetje trots op al deze positieve reacties over mijn eerste liefde.
Wat ik nog steeds mooi vind is dat ze helemaal orgineel ID is: de interieurbekleding, de matten, de wieldoppen (pas op: deze van het overgangstype 5 wielbouten zijn zeldzaam), het dashboard met de nog originele krimplak (zitten wel wat kleine plekjes op maar niet opnieuw over willen spuiten o.i.d., je krijgt het nooit meer als het origineel).
Bewuste keuze van mezelf: na restauratie de stropdas en zijstrips eraf gelaten zodat de schitterende subtiele lijnen van het plaatwerk volledig tot hun recht komen.
Maar goed ook dat de stropdas weg is, wat vind ik dat lelijk… Zonder zijstrips heeft ook mijn voorkeur. Alleen de spiegel vind ik op deze plek er niet uitzien en geeft ook een zeer slecht zicht naar achteren.
ID 19P 1966
Totaal aantal Berichten: 1413
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- C3 1.2 Shine smile
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Bassman schreef:
Ik rijd al enkele jaren geen Snoek meer, maar een 2e neus ID in die kleur, of iets als Gris Kandahar speelt nog wel eens door mijn hoofd….
Krijg je daar geen hoofdpijn van dan??
Maar ik weet er nog een te koop hoor, Gris Kandahar, 100% origineel met groen systeem uit 67..
Edit:
Ik heb er nog foto’s van gemaakt ook vrijdag:
Ja, zo zie ik graag een Snoek. Simpele ID in zo’n typische jaren ‘60 kleur, zonder verdere opsmuk.
En nee, ik heb er geen hoofdpijn van. Er waren allerhande redenen destijds (2003) om de DSpécial naar een andere liefhebbende eigenaar te laten gaan. Vooral het feit dat ik door een aanpassing in mijn drive-in woning geen stalling meer had, en dat is nog steeds zo. En zolang ik nog dure studerende kinderen heb, is het sowieso geen haalbare kaart. We hebben er 10 jaar veel plezier van gehad, met weinig echte problemen, dus is het goed zo.
Dit was onze ‘72 DSpécial:
Is in 2003 naar mede forummer Antoine (lopezdijkstra) gegaan. Maar die heeft inmiddels een 21 injectie.
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007
- ID/DS DS23H Pallas
Sjaak de Bollenboer schreef:
En mocht t nodig zijn heb ik nog 4 nette ‘dopjes’ liggen.
Maar (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) niet dezelfde als Stan nu op z’n auto heeft!
Ik ben het met alle voorgaande sprekers oneens behalve met diegenen die Stan veel plezier toewensen in zijn nieuwe D en die die kleur grijs en Grijs “kam je haar” op een tweede neus een goeie combinatie vinden..
Een hele mooie Dame Stan
I believe i can fly
ik zie een verschil in dashboard tussen mijn foto en die CLL Martin geplaatst heeft.
Bij CLL Martins foto ontbreekt de warm koud regeling en het knopje om de blower in te schakelen. Is een ID nog zonder verwarming geleverd?
ID 19P 1966
Alleen in de ID Normale dacht ik…
I believe i can fly
een probleempje met de bijrijders portier voor. Van binnenuit niet te openen, van buiten geen probleem. Het zit hem erin dat met het palletje binnen het kabeltje niet strak genoeg getrokken wordt om het slotje vrij te geven.
Iemand dit al eerder gehad?
Om hier goed bij te komen lijkt mij het makkelijkst als ook het deurpaneel eraf is. Hoe haal ik de zwengel om het raam te openen eraf? Zie nergens een schroefje, palletje of wat dan ook zitten.
ID 19P 1966
Totaal aantal Berichten: 586
Geregistreerd: 24-06-2005
- ID/DS DSuper
- 2CV 6 Club
- C4 (2004-heden) Ë C4
Deurbekleding rond de slinger naar de deur toe drukken. Dan zie je een stiftje door het asje van de slinger gaan. Dit stiftje met een lange naald of spijkertje eruit duwen en los gaat ‘ie…
Succes.
GeraldDSuper schreef:Deurbekleding rond de slinger naar de deur toe drukken. Dan zie je een stiftje door het asje van de slinger gaan. Dit stiftje met een lange naald of spijkertje eruit duwen en los gaat ‘ie…
Succes.
Bedankt! Het is allemaal gelukt.
ID 19P 1966
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Meestal helpt de truuk wel om die stang wat strakker te zetten, maar het is goed mogelijk dat je een paar maanden later weer hetzelfde probleem hebt. Want meestal is de onderliggende oorzaak dat het slot zelf niet meer helemaal soepel loopt.
Dus een betere oplossing is om de deurbekleding weer even te verwijderen en alle slotonderdelen grondig met WD40 oid te bespuiten, ondertussen het zo veel mogelijk op/van slot zettend. Dit loste bij mij alle slotproblemen op.
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008
- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Erict schreef:Hele mooie auto.
Volgens mij hebben de broertjes Kampen hier echt hun best op gedaan.
Helaas geen credits voor mij….alleen mee geweest met uitzoeken/testen/halen in Frankrijk.
Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…