3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
motorkap opgengewaaid… (p3) Citroën ID 19P van stan81
Erict
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1012
Geregistreerd: 15-06-2007

Gepost: 30 september 2008 10:06 PM
  [ # 31 ]

Ok. Ik had het anders begrepen. Maar des te meer bewondering voor Ted.

Profiel  
 
Stan81
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 17-08-2007

Gepost: 05 mei 2009 01:06 AM
  [ # 32 ]

Heb ik dat?!

Rij ik zaterdag morgen lekker naar Citromobile als bij mij het rode lampje gaat branden. Ik merkte geen gekke zaken en wilde niet op de vluchtstrook van de A2 stoppen. Afslag Culemborg de weg af en op de parallelweg van de N-weg gestopt. Gekeken en niks geks te vinden. De ANWB gebeld en binnen 90 min zouden ze er zijn. Redelijk snel stopte er een C4 rijder om te vragen of hij kon helpen!
Na een 30 min kwam er een jongeman aan rijden in een Caddy van de ANWB. Werkte echter alleen in de piek voor de ANWB, dus een garage bedrijf wat dan bij springt. Deze kon ook niks vinden en belde nog eens met zijn vader die ook verschillende snoeken gereden had. Kortom geen idee. Ik ging inmiddels uit van een slecht contact of iets dergelijks. Met het advies om de temperatuur meter in de gaten te houden ben ik door gereden naar Citromobile.

Hier heb ik een aantal uurtjes rondgelopen en mijn boek bij de ID DS club opgegaald.

Tevreden reed ik weer weg tot op de A27 bij het voor sorteren naar Arnhem (3e rijstrook) mij bij 110 km/u de motorkap open vliegt. Een rot klap en rondvliegend glas kan ik vertellen. Schrik me dood en zie bijna niks meer. Door net langs de binnen spiegel te kijken kon ik nog voor me kijken. Gestopt op de vluchtstrook en direct de ANWB gebeld. Melding gemaakt van hoe en wat en binnen 5 min was ik van de plek af. Ik ben weg gesleept naar het depot wat ze daar hebben. Daar hebben we de schade bekeken. Zeer waarschijnlijk heeft de man ‘s morgens de kap dus niet goed in de vergrendeling gedrukt. Dit zal een leuke verzekeringskwestie gaan worden. (ANWB tegen mijn Allrisk)
Motorkap overleden, krassen boog op de voorruit van de motorkap, dak is ingedeukt geweest en terug gesprongen: scheur in het polyester, de achter zijruitjes gesneuveld, en lak schade op de hele auto van rondvliegend glas. En of de dakrand ook verplaatst is durf ik zo niet te zeggen maar het lijkt er op aangezien de dakrand bij de trompetten 3 mm anders van kleur is wat eerst dus onder de trompetten zat.
Ja gelukkig heb ik zelf niks opgelopen maar daar dacht ik pas later aan. Je ziet werkelijk bijna niks meer zodat het erg goed fout kan gaan. Moeders helpen je daar dan achteraf wel effe aan herinneren terwijl ik juist alleen ontzetten boos en teneergeslagen was om mijn snoek!

Met de mannen van daar heb ik de motorkap gedemonteerd en die heb ik daar op het depot gelaten en ben zo naar Eindhoven gereden. Ze waren direct behulpzaam met het verstrekken van gegevens om hier werk van te maken. Morgen moet ik hier ook voor bellen. Kijken wat de ANWB te zeggen heeft en wat mijn verzekering zegt. Morgen vroeg gaat mijn auto naar Theo Albers in Meerlo om de schade op te laten nemen en om zo spoedig mogelijk gemaakt te worden.

Is het een taak van mij om te controleren of de man van de pechhulp ‘s morgens wel de motorkap goed dicht drukt? (ja vanaf nu wel, dit gebeurd mij nooit meer). Maar juridisch gezien? En kan ik juridisch wel aantonen dat het daar aan ligt? Een hoop ellende zal het worden.

En om het verhaal helemaal af te maken. Ik zou zaterdag met de snoek op vakantie gaan naar de Eifel. Dit ging dus niet lukken en ben met mijn Audi gegaan. Kom ik vanmiddag thuis en rij ik door naar mijn kamer in Eindhoven: band lek. En niet eens de juiste wielsleutel bij de auto… Via een vriendendienst toch opgelost. wat een weekend. Hopenlijk nooit weer.

foto’s komen morgen

ID 19P 1966

Profiel  
 
ted.kampen
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 20-09-2007

- ID/DS DS23H Pallas
Gepost: 05 mei 2009 01:27 AM
  [ # 33 ]

Stan,
Rampzalig! Crying or Very sad

Ik ben blij dat je het er heelhuids vanaf hebt gebracht! Waarschijnlijk een goed reactievermogen!

De snoek is wel weer te maken, dat zal wel goed komen.
De administratieve rompslomp en al het verdere gedoe er omheen is minder.
Zeer jammer!

Wat ik niet begrijp is dat de klep niet in de veiligheidshaak is blijven hangen. Daar springt hij al in als je hem zelfs zachtjes dicht doet.
Zit die veiligheidshaak nog goed vast of is hij niet verbogen?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43070
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Mercedes E200 cabriolet
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
Gepost: 05 mei 2009 01:29 AM
  [ # 34 ]
Stan81 schreef:

Is het een taak van mij om te controleren of de man van de pechhulp ‘s morgens wel de motorkap goed dicht drukt? (ja vanaf nu wel, dit gebeurd mij nooit meer). Maar juridisch gezien? En kan ik juridisch wel aantonen dat het daar aan ligt? Een hoop ellende zal het worden.

Ik vrees dat de anwb hun aansprakelijkheid heel goed hebben afgedekt Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 mei 2009 02:10 AM
  [ # 35 ]

Jeetje, wat een drama… Succes met de afhandeling, ik hoop voor je dat er iets goeds uit zal komen.

Persoonlijk ben ik erg zeikerig wat betreft motorkappen. Ik doe altijd zelf mijn 2cv-motorkap dicht en laat ook altijd de eigenaar van de wagen waarbij ik onder de kap heb gehangen, zijn eigen kap sluiten. Dit lijkt mij voor iedereen een zeer goede gewoonte bij wagens met een “openslaande kap-reputatie”.

Profiel  
 
Frank Selen
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 14-11-2004

Gepost: 05 mei 2009 02:19 AM
  [ # 36 ]

Pff Stan, dat is niet prettig. Je hebt idd alert gereageerd!!
Hoop dat je alles goed kunt regelen.

Groetjes, Frank

1989-1996: DSuper5 ‘74
1996-2019: DS Break 23 ‘71
2005: BIOD Expert 6L ‘73
2019: Mercedes 350SL ‘74
2020: Honda Goldwing GL1000 1975
Citroëngarages in binnen- en buitenland

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 mei 2009 04:40 PM
  [ # 37 ]

Klote zeg. Ik heb het ook een keer meegemaakt dat een (beun)garage de kap niet goed had gesloten. Gelukkig viel het me snel op dat de kap wel erg heftig heen en weer bewoog toen ik invoegde op de snelweg. Het ding is zo slap dat de veiligheidshaak niet genoeg bescherming biedt.

Gelukkig heb je een all-risk verzekering.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 05 mei 2009 05:21 PM
  [ # 38 ]

Mij is ook al vaker opgevallen dat de kap met harde wind gemakkelijk opwaait, maar dan het deel vlak voor de ruit. Heeft dat dan met afstellingen te maken? Of komt het omdat het gehele ontwerp zo stijf is? ( Wink )

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 05 mei 2009 05:30 PM
  [ # 39 ]

misschien wat mosterd na de maaltijd, maar mij lijkt het heel verstandig om een borgkettingkje aan je motorkap te maken.

Dat is in ieder geval wat ik van plan ben als de ID af is.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 05 mei 2009 06:21 PM
  [ # 40 ]

Die maakt de ANWB-man ook niet vast waarschijnlijk.  Wink

Profiel  
 
Dirkman
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 963
Geregistreerd: 14-05-2006

Gepost: 05 mei 2009 08:22 PM
  [ # 41 ]

Gelukkig is het ’ goed’ afgelopen. ik maak het ding ook altijd zelf dicht. ook omdat het dichtsmijten wat tegenwoordig hoort, niet grappig is.  Soms stop ik om te chekken omdat ik mezelf niet vertrouw. So far steeds redenloos.

succes met afwikkeling. gebeurt vast wel vaker bij de anwb .. Smile

.komma

Profiel  
 
Dick Kampen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 178
Geregistreerd: 26-08-2008

- C6 (2005-2012) 2.7 HDi Exclusive
- Xsara Picasso 2.0HDI
Gepost: 06 mei 2009 12:49 PM
  [ # 42 ]

Stan, dit had heel slecht kunnen aflopen! Besef steeds dat je heel veel geluk hebt gehad (ook met alle credits voor jezelf)!

Verder erg jammer voor de auto maar dat komt tzt weer goed.

Zag je de kap niet klepperen tjdens het rijden? Ook achteraf gel*l maar dat houd ik zelf altijd goed ik de gaten, openslaande bek is een bekend gegeven bij Ds/Sm etc.

Heel veel succes, Dick.

Armoede = Je in iets anders moeten verplaatsen dan een Citroen…

Profiel  
 
Stan81
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 17-08-2007

Gepost: 07 mei 2009 04:06 AM
  [ # 43 ]

Dank voor alle steun!

De auto is gisteren opgehaald en staat nu bij Theo Albers om daar weer helemaal in orde gebracht te worden. De verzekering gaat er werk van maken. Ik ben benieuwd wat het gaat worden, mijn Allrisk of de ANWB. De tijd zal het leren.

foto’s komen zo snel mogelijk, ik heb er nog niet de tijd voor gehad tussen het studeren, regelen en werken door.

ID 19P 1966

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 mei 2009 03:26 PM
  [ # 44 ]

Hebben ze me op de keuring ook eens gelapt (met mijn BX). Vond het wel vies dat de kap zo wapperde bij het invoegen Confused . Ben ik al maar blij dat ze niet open gewaaid is dan Wink.

En zie maar dat je die prachtige snoek terug in orde maakt. Want het is mijns inziens nog steeds de prachtigste neus die er is Very Happy

Profiel  
 
BEsuper
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 554
Geregistreerd: 04-04-2007

- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Gepost: 07 mei 2009 08:48 PM
  [ # 45 ]

Twee maanden geleden heb ik een radio laten inbouwen. Daarna de snelweg op, de voorklep maakte nogal heftige bewegingen, waarna ik ben afgereden de eerste afslag.

De mannen van de keuring zijn ook de klep van de CX vergeten te vergrendelen. Gelukkig stond naast mij op de parking aan de kassa een oud baasje dat mij er attent op maakte.

Stan, succes met de ID terug op orde te brengen.

Profiel  
 
 
3 van de 6
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook