4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
   
CX in de literatuur
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27809
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 19 september 2008 01:00 AM
  [ # 46 ]
garagestmarien schreef:

Ik roep het al jaren en jaren: de CX is onderschat. Je ziet het overal. Op meetings, concours, in de tijdschriften. Alles over die vooroorlogse dingen, Tractions, DS, grappige eenden, maar de CX, ho maar. Zou onze tijd ooit nog komen?

Is die wel zo onderschat? Wink

Hier in Nederland vinden veel mensen het toch een prachtige auto Cool
Hier op het forum zijn er veel mensen die er graag 1 willen hebben, maar vaak niet aandurven of het te duur is…

Kijk maar eens rond op CitroMobiel, daar zijn er zat. Veel meer dan de BX waar er weel wat meer van zijn. In Belgie op Jumble zijn er ook meer CXen als BXen, al moet ik wel zeggen dat daar de DS en de Traction wel de hoofdzaak zijn. (A types laat ik even weg)
Op Francemobile in Duitsland waren er ook veel CXen, ook weer meer als BXen.

De CXen beginnen nu in Nederland belastingvrij te worden, dat gaat misschien ook meespelen. Maakt het toch weer aantrekkelijker Wink
Zeker een 2.0 op LPG kan dan interesant zijn Smile

Oftewel, misschien komt onze tijd nog Cool
CX is nog een youngtimer, nog geen oldtimer Smile

Profiel  
 
dolfmoon
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 199
Geregistreerd: 10-04-2005

- XM V6 3.0 exclusive LPG-G3
Gepost: 19 september 2008 03:06 AM
  [ # 47 ]

CX in de literatuur

In de échte literatuur gaat het best goed met de CX.
Een paar citaten uit ‘Over de liefde’ van Doeschka Meijsing:
“.... Brent had nu eenmaal zijn zinnen gezet op zijn eigen vorstelijke CX Prestige….” (p. 147)
“De Alpen waren voor de CX Prestige een kleinigheid, een akkefietje dat lui leunend in de zachte kussens van de auto werd opgeknapt. Als schaatsers gleden we over met goed ingenieurschap aangelegde wegen ....” (p. 151)
“We zweefden de Alpen af op een gladde asfaltweg met perfecte bochten. De CX Prestige gedroeg zich als een koningin voor wie zelfs de Alpen bogen.” (p. 152)

Het boek is genomineerd voor de AKO literatuurprijs 2008, op de shortlist bij de laatste zes. Wat mij betreft heeft ze al gewonnen!

Copyallright © dolfmoon

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 19 september 2008 10:29 AM
  [ # 48 ]

Je moest eens weten hoevaak de CX (GTI) wordt aangehaald in de werken van CX-ambassadeur bij uitstek: Jules Deelder.
Maar zoals bovengenoemd werk zijn dat passages, niet louter CX literatuur…

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2401
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 19 september 2008 01:32 PM
  [ # 49 ]
Pascal schreef:

CX-ambassadeur bij uitstek: Jules Deelder.

Ik rijd eerder CX ondanks JD dan dankzij….

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
 
4 van de 4
« Eerste  < Vorige 2 3 4
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook