7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

Banden, versie 3 - Michelin XVS
bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 oktober 2008 11:50 PM
  [ # 91 ]
garagestmarien schreef:

Volgens mij worden TRX’en gewoon nog gemaakt. Maar dan alleen in Mexico bij Michelin.

jep maar dan wel tegen 290 euro per stuk en ze glijden als ski’s als het nat is… mss dat zoals sans-pareil zegt nieuwere banden te leggen maar die gaan dan niet rond trx velgen… dus andere velgen… kost ook een duit….zou eens moeten bekijken welke 16 of 15 inch er in belgie onder mogen…

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 841

- CX GTI turbo 2
Gepost: 15 oktober 2008 12:28 AM
  [ # 92 ]

Hiervoor werden de Alfa velgen als alternatief genoemd voor de CX. Toevallig heb ik 3 weken geleden lm velgen van een Alfa 156 gepast. Helaas liepen ook deze aan in de achterwielkast. Crying or Very sad  De et waarde van deze velgen was 37 (stond er duidelijk in) en de banden waren 205 mm breed. Zonder aanpassing van de wielkast is een et=37 te klein. Pas dus goed op: er zullen wel Alfa velgen te vinden zijn met een Et > 40, maar het model moet natuurlijk ook een beetje leuk onder een CX staan. Ik ga gewoon verder op de TRX’en. Het hoort toch een beetje bij het tijdsbeeld en ik vind de wegligging droog fantastisch: in scherpe bochten in de snelweg kan je zonder krijsen 90% van de moderne auto’s voorbij en nat moet je sowieso uitkijkenm, de kwaliteit van de ruitenwisser is ook niet om over naar huis te schrijven…. Als je ze niet bij Oldtimer BV koopt zijn de 210 trx-en 257,- pst incl btw zoals ik een paar topics geleden meldde.

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 15 oktober 2008 01:16 AM
  [ # 93 ]

Wat was de velgbreedte? Ik denk meer dan 7J, dan loopt het achter idd aan. ET waarde is niet het hele verhaal. Verhouding velgbreedte en ET waarde. Ik heb ergens op dit forum ook al aangegeven welke combinaties ET waarde en velgbreedtes passen, al weet ik bij god niet meer waar. Overigens is een 7J velgbreedte van een merk niet hetzelfde als een 7J velgbreedte van een ander merk.

De stalen velgen van alfa 156’s die zijn 6J of 6.5J, bij ET37.5, die passen prima. Een te hoge ET waarde is ook niet goed, dan loopt de band of de velg tegen de voorkant van het achtersubframe aan.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 15 oktober 2008 01:37 AM
  [ # 94 ]

Heb het allemaal nog even opgezocht.

Dit is de maat van een van de twee types standaard velgen, die past zowiezo i.c.m. 205/60R15 zonder aanpassingen aan de binnenkant van de achterschermen.

6Jx15
5x98x58
ET37.5

Dit is de maat van het andere type Alfa 156 stalen velg. Heb ik nog niet geprobeerd:

6.5Jx15
5x98x58
ET41.5

Deze zijn 0.5J breder oftewel ongeveer 12.5mm. De ET waarde is maar 4mm meer, dus de velgen steken 8.5mm verder naar binnen. Toch denk ik dat deze ook gewoon passen.

Maar goed voor Alfa velg op CX zetters - de velgbreedte, niet de bandbreedte is de meest bepalende factor. Ik heb 225’s zonder aanpassing in de wielkasten gekregen, maar dat was een velg wat ik een ‘smalle’ 7J zou noemen. Ik heb ook weleens 8J gepast dat gaat echt totaal niet, loopt aan alle kanten aan achter. De OZ Racing Superturismo’s in 16x7J die ik er nu onder heb zitten zijn een aardig stuk breder dan de 17x7J Mille Miglia spider plus velgen die ik ook ergens heb slingeren. De superturismo’s passen alleen zonder aanlopen met de inspectieplaatjes in de achterschermen verwijderd.

7J is dus echt de breedtegrens voor velgen onder de CX, en in sommige gevallen moeten de inspectiedeksels achter er dus uit afhankelijk of die 7J breed of smal is uitgevallen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 15 oktober 2008 01:41 AM
  [ # 95 ]

zonder die deksels rijden lijkt me nu ook niet zo bevorderlijk voor het behoud van je cx?

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 15 oktober 2008 01:57 AM
  [ # 96 ]

Gaat al een hele tijd goed Wink. Ik heb laatst geinspecteerd… eigenlijk geen gekke zooi er in te vinden, tot mijn verbazing.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 15 oktober 2008 12:57 PM
  [ # 97 ]

Idd verbazingwekkend, je zou verwachten dat er allemaal rommel van de weg in terug komt. Nu kunnen je holle ruimten wel beter hun vocht etc kwijt natuurlijk Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

7 van de 7
« Eerste  < Vorige 5 6 7

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook