6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 

Banden, versie 3 - Michelin XVS
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 14 oktober 2008 01:26 AM
  [ # 76 ]

205/60R15 zijn ook zeer gangbare banden. Die kunnen dan samen met stalen alfa 156 velgen zo gemonteerd worden… heb ik ook al even onder mijn CX gehad… (uniroyal 205/60WR15) maar toen ben ik weer overgegaan naar 16 inch in 205/55/16, want er waren geen 15 inch michelin’s in W snelheidscodering.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 14 oktober 2008 01:31 AM
  [ # 77 ]

mmm ik voorzie een run op de juiste maat stalen alfa velgen…. Wink

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 14 oktober 2008 12:02 PM
  [ # 78 ]

De stalen zijn gewoon nieuw te koop bij elke winterbandenboer, iets van 200,- inc BTW voor een set. Zorg dat je de variant van ET 37.5 neemt, er is ook een andere.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2475

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 oktober 2008 08:10 PM
  [ # 79 ]
Arjan Verkade schreef:
bxsport schreef:

ja natuurlijk…. kunnen we shoppen aan 75 euro per band…ahhah ma tja die velgen laten draaien zal wel pak geld kosten…

75 euro per band Rolling Eyes
Onder me Xsara liggen al banden van 160 euro Wink

Denk niet dat je voor dat bedrag klaar ben.

jawel pirelli banden in die maand zijn er voor 75 euro

citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 14 oktober 2008 08:16 PM
  [ # 80 ]

Je kan michelin 205/60R15-91Vs krijgen voor zo rond de 105,- per stuk bij de goedkope online bandenboeren. Prima icm met de alfa velgen. Er passen dan zelfs van die lelijke platte XM wieldoppen op Wink.

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 oktober 2008 08:17 PM
  [ # 81 ]
sans-pareil schreef:

Je kan michelin 205/60R15-91Vs krijgen voor zo rond de 105,- per stuk bij de goedkope online bandenboeren. Prima icm met de alfa velgen. Er passen dan zelfs van die lelijke platte XM wieldoppen op Wink.

mmm nee ik ga toch eens horen hoeveel het zou kosten velgen te laten maken in die maat…

Profiel  

wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3198

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 14 oktober 2008 08:30 PM
  [ # 82 ]
bxsport schreef:
sans-pareil schreef:

mmm nee ik ga toch eens horen hoeveel het zou kosten velgen te laten maken in die maat…

Ik heb niet alles gevolgd , maar schieten we hier niet het doel voorbij ????

Gewoon rijden met die ( oude ) TRX’en

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 14 oktober 2008 08:56 PM
  [ # 83 ]
bxsport schreef:
sans-pareil schreef:

Dan moet je eens bij wendela zijn, haar “lief” is al een tijdje met dat projekt bezig en wordt dagelijks gebeld door allemaal chinezen die hem oplages van 3000 stuks willen verkopen.

Ik heb wel eens gezien dat een Amerikaanse CX’er het gelukt was om 15 inch randen om de harten van zijn Gti TRX velgen te laten lassen… daar zijn ook wel wat fotos van die op internet slingeren. Ziet er best netjes uit.

En doel voorbij… ach… een CX op moderne banden is echt een genot. TRX’en doen de rijkwaliteiten van een CX geen recht. Je kan pas echt genieten van een CX als ie op modern rubber staat. De kwaliteit van het onderstel gaat veel verder dan dat de stand van de bandentechniek begin 70’er jaren aankon. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou het liefst turbovelg replica’s in 16 inch hebben, maar ja, daar moet ik nog 747 gti turbo’s voor kopen om te weten wat ik met 3000 van die velgen moet.

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 14 oktober 2008 09:02 PM
  [ # 84 ]

je houdt 3 setje op reserve?

als we heel cx rijdend nederland kunnen overtuigen op Turbo of evt dichte schijf velgen te gaan rijden is dat probleem opgelost. Smile

Ik zou wel eens willen zien hoe het staat als je een turbovelg hebt zonder de uitgesneden “t” Dat is vast wat neutraler

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 oktober 2008 09:02 PM
  [ # 85 ]
wbogaerts schreef:
bxsport schreef:
sans-pareil schreef:

Ik heb niet alles gevolgd , maar schieten we hier niet het doel voorbij ????

Gewoon rijden met die ( oude ) TRX’en

Walter

als er iemand die velgen kon laten namaken dan was he toch in orde?

trx banden kosten bijna evenveel dan de xwx banden voor de sm alleen dat er op de cx nog meer koppel op komt…..en ze dus nog sneller verslijten…

Profiel  

bxsport
> 2000 berichten

- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- CX 2.5 Prestige
Gepost: 14 oktober 2008 09:03 PM
  [ # 86 ]
sans-pareil schreef:
bxsport schreef:
sans-pareil schreef:

Dan moet je eens bij wendela zijn, haar “lief” is al een tijdje met dat projekt bezig en wordt dagelijks gebeld door allemaal chinezen die hem oplages van 3000 stuks willen verkopen.

Ik heb wel eens gezien dat een Amerikaanse CX’er het gelukt was om 15 inch randen om de harten van zijn Gti TRX velgen te laten lassen… daar zijn ook wel wat fotos van die op internet slingeren. Ziet er best netjes uit.

En doel voorbij… ach… een CX op moderne banden is echt een genot. TRX’en doen de rijkwaliteiten van een CX geen recht. Je kan pas echt genieten van een CX als ie op modern rubber staat. De kwaliteit van het onderstel gaat veel verder dan dat de stand van de bandentechniek begin 70’er jaren aankon. Begrijp me niet verkeerd hoor, ik zou het liefst turbovelg replica’s in 16 inch hebben, maar ja, daar moet ik nog 747 gti turbo’s voor kopen om te weten wat ik met 3000 van die velgen moet.

nu niewe trx banden zijn droog wel fantastich hoor zijn zachte banden dus ze plakken wel aan de weg vraag maar aan trx die heeft 4 nieuwe trx banden. op zijn turbo staan

als je der nu 500 van kan laten majen…. zou het misschien nog te doen zijn

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 14 oktober 2008 09:12 PM
  [ # 87 ]

Ik heb enkele honderduizenden km’s afgelegd op trx’en, nieuwe, oude, 190’s 200’s, 210’s, 220’s en ik geef zonder meer toe, als het droog is en de trx’en zijn warm, doen ze het heel aardig. Onder die omstandigheden is het gewoon een goeie band.

Maar nog steeds lang niet zo goed als een 16 nch Pilot Exalto PE2 of een 17 inch Pilot Sport PS2. Voor 15 inch banden, ik heb Uniroyal Rallyes geprobeerd en Michelin Energy Savers zal het melkaar in droog/warme onstandigheden niet zo veel ontlopen, al vind ik de 15 inche’rs nog steeds zekerder voelen, en zowiezo in de regen zijn ze beter.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 14 oktober 2008 09:12 PM
  [ # 88 ]

Volgens mij worden TRX’en gewoon nog gemaakt. Maar dan alleen in Mexico bij Michelin.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27973

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 14 oktober 2008 11:01 PM
  [ # 89 ]

Ze worden ook nog gewoon gemaakt dat is het probleem niet Wink
Het probleem is vooral de prijs, en voor mensen die er het hele jaar mee rijden dat ze het in de winter en regen niet al te best doen…

Overigens vind ik stalen velgen onder mijn Turbo echt geen optie…
Ook niet met wieldoppen van een XM of iets anders Wink

Ik heb nog niemand een prijs horen roepen, maar ben toch benieuwd aan wel budget je moet denken als je 4 Turbo velgen wil laten maken in 16” maat Wink

Niet dat ik het voorlopig van plan ben Wink

Ik moet ook zeggen dat ik nu erg tevreden ben met 4x Pilot Exalto’s onder mijn Xsara Wink
Die dingen doen het erg goed.

Profiel  

robbie25cx
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 314

Gepost: 14 oktober 2008 11:26 PM
  [ # 90 ]

ehh, is er in duitserland niet eens en keer iemand geweest die de turbovelgen in inch maten maakte? Club huh

Profiel  

6 van de 7
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook