Wat bedoel je met een ombouw naar 61-er? Wat heeft dat voor voordelen?
Ik heb met ‘m vader nog een 62-er ID19, die heeft rood systeem en dat veert gewoon nog lekkerder dan het LHM, of bedoel je die ombouw niet?
Na 1961 hadden ze alle kinderziekte eruit.
Geen 2 hydraulische systemen en 6 volt. Ook het ontkoppelen gebeurt dan met een centifugaalregelaar.
Ja dat is misschien wel een optie, om echt van je auto te kunnen genieten. Was even bang dat je ‘m om wilde bouwen naar LHM, maar dat komt pas veel later. Halfautomaat zou ik er wel weer in don overigens…
Uiteraard
Kijk dat gaat goed komen met die DS! Bedankt voor de foto’s nog, ik ga er binnenkort mee aan de slag!
Ik heb het wel vaker geschreven en zal het nog een keer schrijven: De soort hydraulische olie heeft niks met het comfort te maken. LHS auto’s veren zachter omdat de schokbrekertjes zo waren afgesteld. Mijn ID heb ik omgebouwd naar LHM en heb er nooit spijt van gehad. Nooit geen vastgeroeste remcilinders e.d. meer. En hij veert net zo lekker als vroeger met LHS…...
Totaal aantal Berichten: 1626
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
Ofwel het is niet de olie, maar het zijn inderdaad de dunnere plaatjes en het grotere aantal doorstroomopeningen die de dempingskarakteristiek bepalen.
Het lijkt hier overigens wel een eerste neuzen reunie.
RvR, wat een schitterende zeldzame wagen. Veel succes met het op de weg krijgen van de wagen. Als ik zo’n wagen had, dan probeerde ik hem zo origineel mogelijk te houden. Maar goed, dat is mijn mening ![]()
1e neuzen reunie!? Mooi dat ze zich hier zo verzamelen:)

Een van de allermooiste auto’s ooit gemaakt is de eerste neus met de tepellampen, die is zo mooi dat het bijna verboden zou moeten zijn. Het leidt andere weggebruikers af en is nog gevaarlijker dan een bloedmooie vrouw langs de weg. Er kunnen grote ongelukken gebeuren als er zo’n supersexy automobiel langs komt glijden.
Serieus hoor!
Totaal aantal Berichten: 1626
- C3 c3 1.0 collection zenith
- 2CV 2CV-6
- ID/DS 21 Pallas BVH
- CX 25 prestige automatic
dickesse schreef:Ook het materiaal waarmee de c-stijl is bekleed roept vragen op: is dat origineel of een latere namaak?
Wel apart inderdaad. Het ziet er wel sjiek uit, al lijkt het me niet origineel. Wel een mooie wagen. Ik denk dat ik m’n 61-er ID nog een keer voor een DS weg doe.
Totaal aantal Berichten: 1425
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Even off-topic-> Miel, heb jij voor mij een mooie foto van een eerste neus in Blanc Carrare? Ik wil mijn DS (2de neus) denk ik blanc carrare laten spuiten maar ik weet nog niet van welk jaar. De kleur op de eerste neuzen is groener (volgens de kleur kaart) maar heb het nog nooit op een DS gezien..
-Sorry voor deze off-topic uitschieter-
Al gekeken of er op nuancierds.FR een foto is? Op mijn site staat ook een foto bij “presentatie” van een dergelijke DS…
Ik heb ook ergens een foto van een 65-er Break in die kleur, maar dan moet ik dit weekend even mijn externe harde schijf gaan doorzoeken!
Han S schreef:Een van de allermooiste auto’s ooit gemaakt is de eerste neus met de tepellampen, die is zo mooi dat het bijna verboden zou moeten zijn. Het leidt andere weggebruikers af en is nog gevaarlijker dan een bloedmooie vrouw langs de weg. Er kunnen grote ongelukken gebeuren als er zo’n supersexy automobiel langs komt glijden.
Serieus hoor!
Lijkt wel alsof ik m’n vader hier hoor praten… hij heeft een DS21 Break uit ‘70, en samen hebben wij nog een ID19 uit 1962, de zwarte op de foto’s met Marchall verstralers. Qua vorm ook voor mij de ultieme DS, zoals wij ‘m hebben met extra verstralers, in nieuwstaat en met groene helenca bekleding. Leuke van onze ID is dat deze ook voorzien is van een originele radio en speaker…
Is dat die zwarte met DH-01-20? Prachtige auto, maar nog veel mooier als je die extra lampen er af haalt. Sorry voor mijn West Friese botheid, maar ik vind dat doodzonde van zo’n perfecte auto en dat licht heb je niet nodig.