Direct maar beginnen met de beelden. Vorige week een limo gekocht. Optisch in niet al te goeie staat. Motorisch ook niet helemaal meer, maar da’s te begrijpen na +360d km. Ondertussen al begonnen met de werkzaamheden: Koelwater ververst, mazout ipv motorolie om alles is goed te spoelen, digitale displays hersteld, ...
Nu twee weken vakantie, ik ga mij niet vervelen
Onmiddellijk een vraagje erbij: Heeft een turboII diesel dezelfde luchtfilter als een turboI? Bij de plaatselijke autohandel vragen ze nl. dik 60€ voor zo’n filter. Beetje veel toch.
Bij CX basis verkopen ze deze filter. Past die ook op een turboII? Ik heb hun er al over gemaild, maar voorlopig nog geen antwoord.
Voor zover ik weet zijn de luchtfilters van diesels allemaal identiek, het plaatje van CX basis lijkt verdacht veel op de filter in mijn Turbo Diesel.
Mooie auto overigens!
TD filters zijn inderdaad gelijk, ongeblazen filter is heel anders.
TD filters zijn een stuk duurder. Zit namelijk ook meteen het deksel van je luchtfilterhuis aan….
die van CX basis is voor zowel TD1 als TD2 en dezelfde die je ook bij je lokale grossier krijgt…...
Die limo die op CX-NL langskwam? leuk ding!
CX GTi Turbo 2 - All Black
Ok, bedankt, dan ga ik een bestelling plaatsen bij CX basis, heb toch nog wat spullen nodig. Voor vandaag op het programma: mazout eruit 15w40 erin, nieuwe mazoutfilter, en evt. de toerenteller herstellen.
Weet iemand trouwens waar de TDC-sensor zit? Ergens rond het vliegwiel vermoed ik?
@Evan: idd, de ex-limo van Walther.
de bdp sensor zit aan de achterzijde kort bij de versnellingsbakpijlstok, op het blok bij het vliegwiel. makkelijk als je een td2 blok hebt rondslingeren
CX GTi Turbo 2 - All Black
Sensor gevonden en meteen maar is aan de scoop gehangen. Hier het resultaat.
Ik denk dat ik hieruit kan besluiten dat de sensor nog goed is, en het probleem hogerop moet liggen.
mijn toerenteller heeft wel eens gedacht dat hij ruitnwisser was
een nieuwe stekker (in de buurt van het olie filter) heeft hem van die gedachte afgeholpen.
succes
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Leuk project, veel plezier met opknappen!
Display’s opknappen is natuurlijk erg belangrijk
‘t is dat ik een beetje een elektronica-man ben, iedere redelijke mens had die displays wss de allerlaagste prioriteit gegeven . En als we het dan toch over prioriteiten hebben: de motor heeft een revisie nodig
. Hij walmt serieus, en de carterdruk is ook niet min :s.
Wat ik dus ga doen:
-kop eraf
-cilinders honen
-zuigers omkeren (180graden)
-nieuwe segmenten
Nu vraag ik me af wat ik allemaal nodig ga hebben aan onderdelen, en waar ik deze kan krijgen.
Voorlopige lijst:
-segmenten
-j de culasse
-dichting kleppendeksel
-dichtingen in- en uitlaat
Iemand nog ideeën?












































Totaal aantal Berichten: 27973
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
slichte mins schreef:‘t is dat ik een beetje een elektronica-man ben, iedere redelijke mens had die displays wss de allerlaagste prioriteit gegeven
.
Ik zou ze ook eerst doen
Maar ja ben ook meer van de computers en elektronica
mooie bak man veel plezier/succes ermee!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Toerenteller doet het weer! Er waren enkele soldeerpuntjes op de printplaat gelost.














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
slichte mins schreef:‘t is dat ik een beetje een elektronica-man ben, iedere redelijke mens had die displays wss de allerlaagste prioriteit gegeven
. En als we het dan toch over prioriteiten hebben: de motor heeft een revisie nodig
. Hij walmt serieus, en de carterdruk is ook niet min :s.
Wat ik dus ga doen:
-kop eraf
-cilinders honen
-zuigers omkeren (180graden)
-nieuwe segmentenNu vraag ik me af wat ik allemaal nodig ga hebben aan onderdelen, en waar ik deze kan krijgen.
Voorlopige lijst:
-segmenten
-j de culasse
-dichting kleppendeksel
-dichtingen in- en uitlaatIemand nog ideeën?
Zuigers omkeren? Hoe wil je dat doen? Er zitten uitsparingen in de zuiger én deze is de-axiaal geboord.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Daar heb je wel een punt. Zo als ik al zei: ik heb er geen ervaring mee, maar ik wil het proberen. Anders kan ik er helemaal nix mee doen, met deze limo.
Mss kan je deze reacties beter verplaatsen naar de andere thread? Anders gaat het ingewikkeld worden…
Dag Slichte Mins.
Ik zie dat je er Mazoet in hebt gedaan ipv motorolie
. Heb je er ook nog mee gereden? Veel kilometers? Of is dit alleen er in gedaan en heb je de motor een tijdje laten draaien. Lijkt me wel een goeie tip als motorreiniging.
groet Sante
Life is short !!!
Drive fast !!!