Totaal aantal Berichten: 290
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Prachtig!!
Heel veel prettig zwevende kilometers toegewenst.
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)

Totaal aantal Berichten: 10299
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Klopt, departement 30 (Gard) en 84 (Vaucluse) liggen naast elkaar. Is de eerste en enige eigenaar soms verhuisd toen hij de DS had?
Citroen!
De Rhone deelt de stad in twee departementen op,centrum ligt in Vaucluse, noord-westelijke gedeelte(villeneuve les Avignon)in Gard.
Het is een hele mooie dame geworden Martin.
Ik wens je veel veilige zweefkilometers toe.
Practige auto. Ik kan alleen 1 ding niet helemaal begrijpen. Je schrijft in je verhaal dat je het dashboard zo mooi vindt en dat dat 1 van de redenen is om deze auto te nemen waarna je dat dashboard wil vervangen voor een Jaeger tableau????
Ik had dezelfde afwijking trouwens, ik wilde alleen maar een DS uit 1968/1969 met dat specifieke dashboard. Niet dat witte, niet die met ronde klokken maar alleen maar de zwarte.
“Life is what happens to you while you’re busy making other plans”
Citroen C5 SX 2.0 HDI BVA6 Estate Blanc Banguise
Toyota Landcruiser 4.5 GXL automaat
Heel mooie snoek, maar ik vraag me af waar je die 6de bol gestoken hebt.

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Remaccu
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Echt heel mooi geworden!
PS dat van het dashbord vroeg ik me ook een beetje af stiekem…
Dont eat yellow snow…
Gefeliciteerd, de Ds ziet er echt super uit! Veel rijplezier gewenst, maar pas op dat Jules Deelder er niet zomaar in vandoor gaat!!

Totaal aantal Berichten: 1234
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Wat een prachtige auto, ik wil eigenlijk ook zo’n pallas .
Ruilen ze bij Auto Renaissance ook in?
Veel plezier ermee en groeten.
Peter.

Totaal aantal Berichten: 1423
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Bas schreef:Practige auto. Ik kan alleen 1 ding niet helemaal begrijpen. Je schrijft in je verhaal dat je het dashboard zo mooi vindt en dat dat 1 van de redenen is om deze auto te nemen waarna je dat dashboard wil vervangen voor een Jaeger tableau????
Ik had dezelfde afwijking trouwens, ik wilde alleen maar een DS uit 1968/1969 met dat specifieke dashboard. Niet dat witte, niet die met ronde klokken maar alleen maar de zwarte.
Met het dashboard bedoel ik het hele ding van links naar rechts, de vormen, hoe het licht schuin naar je toe gericht is. Daarbij vind ik een Jaeger tableau een erg mooie aanvulling aan dit dashboard.
Ik moet zeggen dat ik het 65 t/m68-er pallas dashboard ook heel erg mooi vind, maar het 69er dash is maar 1 jaar gemaakt, dus wel erg bijzonder.

Totaal aantal Berichten: 7904
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
dirkveenstra schreef:Gefeliciteerd, de Ds ziet er echt super uit! Veel rijplezier gewenst, maar pas op dat Jules Deelder er niet zomaar in vandoor gaat!!
Wees niet bang, de CX is de auto voor Deelder. Een DS gaat em veels te langzaam…
he Martin !, was is ze mooi geworden man ! veel plecier met haar !
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Beste Martin,
Ik heb in het voorjaar kant en klaar plaatwerk voor mijn hele DS21 pallas gehaald uit Belgie. Echter ik kwam na driemaal 400 km rijden thuis met een gaaf 69-er chassis thuis veel extra plaatwerk ,twee motoren en een complete auto aan onderdelen . Ik ben nu aan het overwegen of ik em toch niet helemaal ga opbouwen.
Heb jij of iemand anders een overzicht van de specifieke kenmerken van een 69-er ?
gr Mijndert.

Totaal aantal Berichten: 1423
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Jahoor ik kan je wel een boel vertellen over de 69-er!
Belangrijkste is het dashboard, alleen zo is het in 69 geleverd.
Een DS21 uit 69 heeft de DX2 motor, stoelen met draaiknoppen, opliggende deurklinken, als het een pallas is staat er DS op de C stijlen en heeft ze het oude model achterlichten met alleen rode glaasjes.
Als je vragen hebt, stel ze gerust hier!