4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

De "nieuwe" DS21 Pallas 1969 van Martin
CLL Martin
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1423

- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Gepost: 22 april 2009 08:10 PM
  [ # 46 ]

Dit is idd mijn eend, (en ook mijn foto..) Ik weet er niets vanaf en is ook niet via dat bedrijf te huur. Alleen met mijzelf als chaufeur wil ik er best een bruiloft mee rijden, maar niet dit…

Ik zal es een mailje sturen Wink

Bedankt ENTE!

Profiel  

ENTE
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 113

Gepost: 22 april 2009 08:21 PM
  [ # 47 ]

Dat gevoel had ik al….

Wellicht willen ze ‘m kopen voor de verhuur?  Laughing

Profiel  

CLL Martin
> 1400 berichten

- 2CV 6 Club
Gepost: 29 mei 2009 02:06 PM
  [ # 48 ]

Ik heb de DS al weer een week of 5 in gebruik, met het Jaegertableau erin en alles werkt Cool
De nieuwe laklaag is er ook nog niet afgevallen, de motor gaat steeds beter lopen, heb er inmiddels 8000km mee gereden en ben echt ontzettend blij met deze DS! Ik zal binnekort wat foto’s maken.

Enig puntje is dat er water van achter het dashboard over mij heen nevelt bij een goeie regenbui.. onder de ruit is alles dichtgekit, AR denkt dat het ruitenwisserasje dicht gekit moet worden, jullie ervaring mee?

Verder plannen aan het maken om frankrijk onveilig te gaan maken met de DS. Hierbij wil ik jullie dan ook om ervaringen en tips vragen.
Het plan is zonder iets te boeken naar zuid frankrijk te rijden, in een leuk plaatsje een hotel te zoeken daar 1 of 2 nachten te blijven, rondkijken, lekker eten en weer es wat verder rijden enz enz.

Wat zijn volgens jullie echt leuke stadjes, dorpjes, waar we echt es moeten kijken, tips voor goede/leuke hotels voor een fatsoenlijke prijs enz enz.
We willen in het najaar gaan, of beter gezecht NA het zomer seizoen. Volgens mij begint de drukte en de dure periode 1 Juli in Frankrijk, tot wanneer duurt deze en wat is jullie ervaring met deze periode?

Profiel  

Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3422

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 29 mei 2009 03:46 PM
  [ # 49 ]
CLL Martin schreef:

Verder plannen aan het maken om frankrijk onveilig te gaan maken met de DS. Hierbij wil ik jullie dan ook om ervaringen en tips vragen.
Het plan is zonder iets te boeken naar zuid frankrijk te rijden, in een leuk plaatsje een hotel te zoeken daar 1 of 2 nachten te blijven, rondkijken, lekker eten en weer es wat verder rijden enz enz.

Wat zijn volgens jullie echt leuke stadjes, dorpjes, waar we echt es moeten kijken, tips voor goede/leuke hotels voor een fatsoenlijke prijs enz enz.
We willen in het najaar gaan, of beter gezecht NA het zomer seizoen. Volgens mij begint de drukte en de dure periode 1 Juli in Frankrijk, tot wanneer duurt deze en wat is jullie ervaring met deze periode?

Zuid-Frankrijk is een ruim begrip, maar in midden-zuid is Saint Cirq-Lapopie een aanrader.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  

DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 10299

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 29 mei 2009 07:35 PM
  [ # 50 ]

Leuk dat de DS zo goed bevalt.
Onder de voorruit alles goed afkitten (motorkap open of zelfs verwijderen) kan helpen.
1 augustus gaan alle Fransen op vankantie….

Citroen!

Profiel  

pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1234

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 31 mei 2009 07:33 PM
  [ # 51 ]

http://www.logis-de-france.fr/nl/ldf/guide.htm

Bovenstaande link biedt de mogelijkheid een gids te bestellen waarin je leuke adresjes zult vinden.
Wij hebben afgelopen jaar ook deze gids gebruikt om naast een aantal campings ook eens een hotelletje te pakken.
Is ons heel goed bevallen, en de gids gaat dit jaar zeker weer mee Smile

Groeten Peter.

Profiel  

Kees-Jan Smit
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 777

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 01 juni 2009 11:02 AM
  [ # 52 ]

Het reisboek ‘Langzaam door Frankrijk’ is misschien leuk voor je? Met beschrijvingen van hoe je binnendoor naar het zuiden kunt rijden.

En laat die Fransen maar lekker kwijlen over je prachtige bagnole!

Groet van Kees-Jan, onlangs zagen we elkaar bij AR (ik met beige eend, snoek staat bij de spuiter, blablabla)

Profiel  

NoGood
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 17

Gepost: 10 juni 2009 09:27 PM
  [ # 53 ]

Mooie auto zeg!...ook leuk de foto’s van de restauratie..ik heb

er in 1994 toen die van mij aan de beurt was bijna geen gemaakt
heb ik wel spijt van moet ik zeggen.

Profiel  

CLL Martin
> 1400 berichten

- 2CV 6 Club
Gepost: 11 juni 2009 12:53 PM
  [ # 54 ]
Kees-Jan Smit schreef:

Het reisboek ‘Langzaam door Frankrijk’ is misschien leuk voor je? Met beschrijvingen van hoe je binnendoor naar het zuiden kunt rijden.

En laat die Fransen maar lekker kwijlen over je prachtige bagnole!

Groet van Kees-Jan, onlangs zagen we elkaar bij AR (ik met beige eend, snoek staat bij de spuiter, blablabla)

Ja ik weet wie jij is Kees-Jan! Wink
Is jouw DS nog niet terug van de spuiter? En plaats je nog wat foto’s?

Ik heb ook nog wat foto’s gemaakt van m’n DS met de nieuwe laklaag en Jaeger tableau erin!

Ze blijft verder fantastisch rijden, ben er nog steeds erg blij mee!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juni 2009 01:08 PM
  [ # 55 ]

Mooi! Dat Jaeger tableau. Wink

Profiel  

Kees-Jan Smit
> 700 berichten

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 11 juni 2009 01:30 PM
  [ # 56 ]

Hey Martin,

Ja mooi man je woaguh… mijnes is bijna zo ver… Renaissance heeft eerst twee weken met het plaatwerk gevochten, daarna is ‘ie naar de spuiter gegaan die er zes weken (ja dus toch…) mee bezig is geweest en nu staat ‘ie sinds maandag weer bij Renaissance om afgebouwd te worden. Ondertussen heb ikzelf het interieur opnieuw gestoffeerd met een bekledingsset van Citron Pieces. Vanmiddag komt de taxateur dus volgens mijn logica zou mijn Deetje dan klaar moeten zijn…

Voor de geïnteresseerden, het gaat hier om een DSuper5 van bouwjaar 1974 met een oorspronkelijke kleur Beige Vanneau. Nu is de wagen Gris Cyclone (een kleur uit 1967) met een dak in wit wat ik eigenlijk als Blanc Cygne wilde hebben maar daar was helaaspindakaas geen recept meer van voorhanden dus werd het Blanc Banquise (zoals op de bedrijfswagens geleverd wordt). Interieur is okerkleurig stof en hij wordt onwaarschijnlijk prachtig!!!!

En niets ten nadele van mijn geweldige kleine Citroën (mijn eend die ik al vanaf mijn 17e heb) waar ik nu dagelijks in rij, maar je snapt dat na 9 weken niet kan wachten tot ik m’n grote Citroën terug heb!

Hier zijn alvast wat foto’s:

Plaatwerken bij Auto Renaissance:

Bekleden chez moi:

Dak spuiten, rest van de wagen ingepakt in een soort mega-boterhamzakje:

Vorige week bij de spuiter:

En nu is zoals gezegd het afbouwen in volle gang, af en toe scheur ik er met mijn eend even heen om te kijken en te kwijlen!

Profiel  

Alcyone
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2485

- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Gepost: 11 juni 2009 01:38 PM
  [ # 57 ]

Ik vind de type 2,5 absoluut de meest smaakvolle DS incarnatie: tweede dashboard/derde neus. Maar met dat Jeager instrumentarium is het helemaal geweldig!

Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY

Profiel  

citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7346

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 juni 2009 01:41 PM
  [ # 58 ]

Heb je die keienbak(vanger) niet laten spuiten.  Shocked  Confused:

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  

Kees-Jan Smit
> 700 berichten

- 2CV 2cv6 Spécial
- Berlingo 1.6 Tonic
Gepost: 11 juni 2009 01:45 PM
  [ # 59 ]

Tuurlijk wel, als je heeeel goed kijkt (ja ok ok bijna niet te zien…) zie je ‘m nog net in de auto liggen.  Very Happy

Profiel  

CLL Martin
> 1400 berichten

- 2CV 6 Club
Gepost: 11 juni 2009 04:27 PM
  [ # 60 ]

Ziet er goed man, kleur is erg mooi. Ik denk dat ik komende week nog wel bij AR langs rij!

Profiel  

4 van de 11
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook